Hajat Keluarga Angkat Arwh Amir Tak Kesampaian, Ini Puncanya Buat Ramai Terkejuut

RAKYAT Malaysia ketika ini diselVbungi dengan kesed1han atas pemerg1an seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun, dipercayai menjadi m4ngsa d3ra.

Jen4zah m4ngsa, Zubaidi Amir Qusyairi Abd Malek atau Amir dikatakan akan dikebvmikan di Jasin, Melaka.

Perkara tersebut dimaklumkan oleh salah seorang ahli keluarga angkat kanak-kanak itu menerusi laman Instagram tuhfahnazira pada pagi Isnin.

“Assamualaikum semua… insyaAllah hari ini jen4zah Amir akan dikebvmikan di Jasin, Melaka (belah pihak waris kandung Amir).

“Pagi ni urusan tuntvtan jen4zah di Hospital Melaka akan dilaksanakan,” kata wanita itu yang tidak mengulas lanjut bilakah jen4zah akan dikebvmikan, namun meminta semua pihak mendoakan urusan pengebvmian dipermudahkan.

Pengumuman yang dibuat oleh Tuhfah Nazira di instagram.

Wanita itu mend4kwa, pihaknya pada masa ini masih belum dapat mengetahui lebih lanjut mengenai keputusan bed4h s1asat m4ngsa.

“Itu kita serahkan pada pihak polis untuk menjelaskan semuanya,” katanya.

Dalam pada itu, Tuhfah Nazira turut berharap agar semua pihak mendoakan ibunya, Norlida Abu Hassan agar diberikan kekuatan apabila jen4zah diputuskan dikebvmikan di Melaka.

“Doakan umi kuat dengan keputusan di Melaka. Kami sekeluarga tiada hak dan kuasa apa-apa, kami sekeluarga berharap pada kuasa Allah saja.

“Apa yang kami boleh buat melainkan dengan pujuk rayu kepada pihak sana,” katanya yang memaklumkan bahawa pihaknya telah berusaha untuk mendapatkan keizinan daripada waris agar jenazah dikebumikan Selangor.

“Kami mungkin kal4h dengan mereka tentang itu, tetapi kami menang di hati Amir dan semua. Allahuakhbar,” tambahnya.

Terdahulu, dilaporkan bapa angkat mangsa iaitu Md Tarmidi Yaaccob berkata, dia dan keluarganya tidak putus-putus berdoa dan masih terus berharap dapat mengebvmikan jen4zah anak angkat yang mesra dipanggil Amir, di Tanah Perkvburan Islam Bukit Beruntung, Rawang, Selangor.

Keadaan ibu angkat arw4h yang bersed1h cuba ditenangkan.

Menurutnya, dia dan keluarga juga telah berjumpa dengan nenek dan bapa saudara kanak-kanak itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah, pada Sabtu dan isterinya merayu untuk membenarkan membawa pulang jen4zah Amir.

“Tapi mereka hanya memberitahu keputusan akan dibuat oleh ibu kandung sendiri yang masih direm4n polis.

“Pagi tadi kami sampai bilik may4t, Zu (ibu kandung) pun dibawa polis untuk membuat pengec4man mayat anak dan dia hanya menggelengkan kepala. Saya harap Allah lembutkan hatinya,” katanya memetik Sinar Harian.

Untuk rekod, Md Tarmidi dan keluarganya yang menetap di Rawang memelihara Amir selama enam tahun sebelum menyerahkan kanak-kanak tersebut kepada ibu kandungnya yang menetap di Melaka, pada Oktober lalu, selepas wanita berkenaan mahu mengambil semula anak lelakinya itu.

Dalam pada itu menurut Mad Tarmidi, dia dan keluarga reda jika keputusan untuk membawa balik jen4zah tidak berpihak kepada mereka.

Gambar terakhir Norlida dan anak perempuannya, Tuhfah Nazira yang dirakam ketika kali terakhir bertemu Amir, November lalu.

Berdasarkan hasil bed4h s1asat, polis mendedahkan terdapat lcka k3cil baharu sebesar tiga sentimeter di bahagian belakang kepala kanak-kanak yang men1nggal dunia dipercayai did3a selain leb4m dan kes4n kec3deraan pada anggota badan m4ngsa.

Perkara itu didedahkan oleh Ketua Jabatan S1asatan Jen4yah Melaka Asisten Komisioner Mohd Sukri Kaman, hasil bed4h s1asat yang dijalankan ke atas m4ngsa selama kira-kira 11 jam.

Terdahulu, dilaporkan seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun men1nggal dunia selepas dipercayai did3ra ibu kandung dan bapa tirinya, petang Jumaat.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang, kanak-kanak mal4ng itu did4kwa lem4s di dalam tong air di rumahnya di Taman Krubong Jaya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Hajat Keluarga Angkat Arwh Amir Tak Kesampaian, Ini Puncanya Buat Ramai Terkejuut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*