Ebit Lew Tidak Dibenarkan Bantu Penduduk Di Pulau Semporna Lagi “Didenda Rm100 Ribu Atau Dipenj4ra 3 Tahun”

Ibarat tiada tanda noktah untuk insan yang mulia hatinya bernama Ebit Lew untuk membantu mereka yang di dalam kesus4han. Pantang didengar ada insan yang memerlukan, terus bantuan disalurkannya. Malah, tindakkannya mendapat sokongan ramai. Ada juga menjadikan Ustaz Ebit Lew sebagai contoh yang baik yang wajar diikuti.

Terbaru, warganet dikejutkan dengan berita sedih apabila Ustaz Ebit Lew meluahkan rasa sayu hatinya kerana tidak dibenarkan membantu mereka yang memerlukan di sekitar Pulau-Pulau di Semporna.

“Saya minta maaf..”

Sayu hati. Saya minta maaf pada penduduk di Pulau-Pulau di Semporna yang saya Islamkan. Saya tidak dapat lagi meneruskan misi bantuan. Saya tangguhkan niat bina sekolah. Pagi ini saya dimaklumkan saya tidak dibenarkan untuk ke Pulau-pulau di Semporna Minta diberhentikan bantuan disekitar sini. Saya diberitahu antara hukvman boleh dikenakan did3nda 100 ribu atau penj4ra 3 tahun.

Saya minta maaf. Saya terpaksa menangguhkan pembinaan sekolah kecil atau pusat kegunaan masyarakat setempat yang saya rancang. Saya dah beli kayu-kayu. Saya dah kumpul 7 orang guru. Semangat mereka nak mendidik. Dan menjadi sumber pendapatan mereka. Saya minta maaf yer ustaz ustazah semua.

Tadi ramai menangis sed1h termasuk anggota yang patutnya bawa kami ke Pulau-pulau. Saya terharu sifat baik dan kasih sayang orang Sabah. Macam keluarga sendiri. Sayang semua seperti mereka sayang saya. Saya sayang semua. Saya maafkan semua. Saya tidak berkecil hati perjuangan di teruskan.

Saya akan terus ke Tawau dan tunggu flight di Tawau. Sempurna sumbangan sedikit tempat di Tawau yang saya janji. Terima kasih semua. Sehingga berjumpa lagi jika ditakdirkan Allah. Saya serahkan segala urusan kepada Allah. Cukuplah kepada Allah orang mukmin itu berserah-ebitlew

Tidak pasti pihak mana yang benar-benar menyekat usaha murni beliau, namun ramai meluahkan rasa tidak puas hati dengan tidakkan tersebut.

Apa pun, moga usaha murni Ustaz Ebit Lew dipermudahkan.

Sumber: Facebook

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.koolfm.com.my/koolberita-didenda-rm100-ribu-atau-dipenjara-3-tahun-ebit-lew-tidak-dibenarkan-bantu-penduduk-di-pulau-semporna-lagi/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ebit Lew Tidak Dibenarkan Bantu Penduduk Di Pulau Semporna Lagi “Didenda Rm100 Ribu Atau Dipenj4ra 3 Tahun”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*