Lepas Penyampai Radio Itu Digntung Kerja. Sekali Cikgu Rafidah Muatnaik Status Ini Sampai Beribu Komen

” Saya bangga jadi guru.”

Itu luahan seorang guru wanita yang dijadikan bahan jenaka seorang penyampai radio yang tul4r baru-baru ini.

Guru tersebut, Rafidah Rahmat, melalui satu hantaran Facebook peribadinya berkata, dia bagaimanapun mengakui kelemahan yang berlaku semasa mengajar.

” Semoga dipermudahkan segala urusan dan kesulitan yang berlaku buat diriku dan semua rakan muka buku (Facebook).

” Saya akui kelem4han yang berlaku dan bersedia untuk belajar dan memperbaikinya. Saya bangga jadi guru,” katanya.

Status guru tersebut telah mencvri perhatian ramai apabila meraih lebih 4.1k tanda svka dan lebih seribu komen. Rata-rata netiizen memberi kata-kata semangat kepadanya agar terus melaksanakan tanggungjawabnya sebagai guru.

Tinjaun Kosmo! di ruang k0men juga mendapati, netizen turut menasihati Rafidah supaya tidak menghiraukan kata-kata kec4man selain turut berterima kasih kepada guru berkenaan.

Terdahulu, seorang penyampai radio Hitz FM Sarawak, Yusuf Shukri, dig4ntung tugas selepas video dia mentertawakan guru tersebut yang sedang mengajar melalui saluran televisyen DidikTV mendapat kec4man hebat.

Terdahulu tnda.kan seorang penya.mpai radiio HitzFM Sarawak, Yusuf Shukri mente.rtawakan kem4mpuan Cikgu Rafidah berbahasa Inggeris di saluran DidikTV dikec.am ntizen.

Menerusi satu perkongsian video TikTok yang dimuat naik Yusuf, dia dilihat sangat kurang s.opan apabila ket.awa terbahak-bahak memperI.ekehkan cara penyampaian guru tersebut.

Rata-rata ntizen melahirkan perasaan mar.ah dengan perl.akuan Yusuf malah menggesa majikannya untuk mengambil tndakan teg.as terhadapnya.

Sudah mohon maaf

Sementara itu, dalam muat naik terbaharu di laman Instagram, Yusuf tampil membuat permohonan maaf terbuka kepada guru berbabit.

Dalam video itu, Yusuf menyedari akan kesil.apannya mence.rca seorang tenaga pengajar yang sedang mencur4hkan ilmu kepada anak murid.

” Saya dengan ikhlas hati memohon maaf kepada guru terbabit, ahli keluarganya dan semua pihak di atas ti.ndakan saya.

” Saya sedar viideo itu memang tidak keI.akar lngsung dan sesuatu yang tidak wajar dilakukan oleh saya.

” Saya tidak seharusnya menjadikan perkara ini sebagai bahan I.awak, kerana guru-guru ini secara sukarela menawarkan khidmat untuk mengajar di hadapan kamera,” katanya.

Dalam video itu juga, Yusuf meminta kepada sesiapa yang mengenali guru tersebut agar dapat membantunya supaya dapat bercakap sendiri untuk meminta maaf kepada guru wanita berkenaan.

Diga.ntung tugas sementara

Dalam pada itu, Pengurus Besar, Astro Radio Malaysia Timur, Hafiz Nizamuddin berkata pihaknya memandang ser.ius mengenai perkara memaI.ukan itu.

” Kami mohon maaf di atas tndakan seorang penyampai kami berhubung video yang tular baru-baru ini.

” Kami mengambil seri.us mengenai perkara ini dan satu si.asatan dalaman akan dijalankan.

” Buat masa ini, kami akan mengga.ntung sementara tugas penyampai radiio terbabit,” katanya menerusi kenyataan media yang dikongsikan di Instagram Hitz Sarawak.

Video cikgu tersebut diambil daripada sedutan pengajaran di saluran TV pendidikan baharu, DidikTV yang dilancarkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Rabu.

DidikTV ditubuhkan bertujuan memberikan alternatif kepada pelajar sebagai salah satu inisiatif Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR).

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:k0smo via https://thebolalive.com/cikgu-rafidah-bangga/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Lepas Penyampai Radio Itu Digntung Kerja. Sekali Cikgu Rafidah Muatnaik Status Ini Sampai Beribu Komen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*