(Video) Tul4r video lelaki m4ki Polis selepas gag4l tunjuk surat rentas negeri

NIBONG TEBAL – Seorang lelaki dit4han selepas enggan memberi kerjasama, selain mengeluarkan kata-kata kes4t terhadap anggota polis yang bertugas dalam sek4tan jalan raya di Plaza Tol Jawi di sini pada 18 Februari lalu.

Dalam kejadian jam 5 petang itu, lelaki berusia 28 tahun itu dikatakan g4gal menunjukkan surat kebenaran rentas negeri ketika dit4han dalam sek4tan berkenaan.

T4ngkap layar daripada video yang tular hari ini memaparkan seorang lelaki melemparkan kata-kata kes4t ke atas anggota polis di SJR Nibong Tebal baru-baru ini.

Difahamkan, lelaki yang memandu kereta jenis Mitsubishi Lancer dalam perjalanan dari Butterworth menuju ke Bagan Serai, Perak.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Lee Chong Chern berkata, lelaki berkenaan mula bert1ndak agr3sif selepas diminta menyerahkan kad pengenalan dan lesen memandu oleh anggota bertugas.

“Lelaki tersebut bert1ndak membal1ng kad pengenalan dan lesen memandu ke arah anggota polis yang sedang bertugas.

“Disebabkan itu, anggota yang bertugas terus men4hannya selepas bert1ndak k4sar, tidak memberi kerjasama dan mengh4lang petugas menjalankan tugas sekatan jalan raya,”

“Semasa proses tangk4pan hendak dilaksanakan, dia telah mengeluarkan perkataan kes4t kepada anggota polis dan dit4han selepas itu,” katanya dalam satu kenyataan di sini pada Isnin.

Chong Chern berkata, semasa proses t4ngkapan dibuat, lelaki berkenaan mengeluarkan perkataan kes4t dan enggan memberikan kerjasama.

Katanya, hasil si4satan yang dijalankan mendapati lelaki tersebut mempunyai rekod r4watan ment4l di Hospital Taiping sehingga kini.

Beliau berkata, kes disi4sat mengikut S3ksyen 186 K4nun Kes3ksaan dan Peraturan 16(1) Peraturan Penceg4han dan Peng4walan Penyak1t Berjangk1t 2021.

Terdahulu tular di media sosial video lelaki berkenaan yang mengeluarkan kata-kata kes4t terhadap seorang anggota polis.

Walaupun dihembvr dengan kata-kata kes4t, anggota polis berkenaan dilihat masih lagi tenang serta meng4wal keadaan dengan menjelaskan kes4lahan dilakukan lelaki itu.

Tonton video:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Sinar Harian, Facebook

Apa komen anda?

Be the first to comment on "(Video) Tul4r video lelaki m4ki Polis selepas gag4l tunjuk surat rentas negeri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*