Mahu Jual BangIo Harga Lebih RM1O Juta. Ini Kisah Kak Ton, Pernah Duduk di Flat Walaupun Dah Kaya Raya

Beberapa hari lalu, pengacara Nadia Annuar mended4hkan ibunya yang merupakan jutawan kosmetik, Kak Ton bakal menjual rumahnya yang bernilai lapan angka.

Menerusi satu rakaman Instagram (IG) Live, Nadia bersama ibunya membuat ‘house tour’ ke seluruh rumahnya yang difahamkan sebuah banglo mewah.

Menurut Nadia ibunya tidak lagi mahu tinggal di situ kerana ia terlalu besar untuk tinggal seorang diri.

” Rumah ni terlalu besar sangat ibu saya tak larat. Dia tinggal seorang. Dia mahu tinggal di rumah yang lebih kecil pula,” katanya.

Nadia dan Kak Ton membuat jelajah ke rumahnya dengan hiasan mewah dari tingkat bawah, dapur, ruang makan, ruang tamu sehingga ke 10 bilik tidur termasuk gymnasium.

Menariknya, di rumah tersebut terdapat satu kolam renang yang besar dan tertutup. Ia terletak di dihadapan sebuah bilik yang mewah.

Kata Kak Ton, dia suka akan kolam renang di dalam rumah kerana lebih privasi dan tidak mendedahkan auratnya ketika berenang.

” Senang lah mommy (Kak Ton) nak berbikini ketika berenang,” katanya bersel0roh dalam sedutan video tersebut.

Selain itu, Kak Ton juga memberitahu rumah itu akan dijual lengkap dengan perabut dan hiasan di dalam rumah tersebut tanpa mengeluarkan satu pun daripanya.

Selain perabut dan hiasan yang mewah, Kak Ton juga turut memberitahu dia turut meninggalkan meja makan ukiran kayu yang ditempah khas untuk 14 orang.

” Meja ni jarang sangat pakai. Tempah saja untuk sekali sekala berkumpul dengan sanak-saudara yang datang ke rumah,” katanya lagi.

Apabila ditanya tentang harga, Kak Ton hanya memberitahu harganya berjumlah lapan angka.

” Harga saya hanya boleh beritahu dalam lapan angka, maknanya lebih lah dari RM5juta,” katanya yang menafikan harga rumah tersebut bernilai RM5juta.

Nadia turut memaklumkan kepada pengikutnya agar menghubungi segera untuk membeli banglo yang dijual dengan harga lapan angka, bermaksud melebihi RM10 juta.

Tinggal di rumah flat

Sementara itu, pada tahun 2019 pernah tular kisah Kak Ton yang mengamalkan hidup secara sederhana dan tidak menunjuk-nunjuk.

Lebih mengejutkan, Kak Ton masih tinggal di rumah flat flat walaupun sudah lama berjaya dalam perniagaan kosmetiknya.

Kak Ton yang merupakan pengasas Pravenus Beauty Sdn. Bhd., memilih untuk tidak terlalu terdedah dengan media dan menjalani kehidupan normal seperti orang biasa.

Pendedahan itu turut didedahkan Nadia Annuar ketika anak beranak ini ditemukan dalam temubual eksklusif bersama Editor Pengurusan NONA, Kiffy Razak di laman Youtube Majalah Nona.

Menurut Nadia, ibunya baru 2 tahun berpindah ke rumah besar, sedangkan ibunya sudah lama mengecapi kejayaan dalam perniagaan namun selesa untuk tinggal di rumah flat di Shah Alam.

” Ada satu rahsia yang ingin saya kongsikan. Sebenarnya ibu saya baru 2 tahun berpindah ke rumah besar ini walaupuan dia suda lama berjaya tapi memilih untuk tinggal di rumah flat yang kami duduk dari zaman kecil.

” Itulah keselesaaan yang ibu saya mahukan walaupun tinggal di rumah flat. Namun kini tinggal di rumah besar, ibu sangat sunyi.” kata Nadia.

Itulah yang dikongsikan oleh Nadia yang mengagumi keperibadian ibunya yang tidak menunjuk gaya kemewahan dan perbelanjaannya kepada umum.

Dalam sisi lain, Kak Ton berkata, rumah itu banyak memberi kenangan kepadanya dan keluarga. Dia selesa tinggal di kawasan itu malah menganggap jiran sekeliling seperti keluarga sendiri dan berasa selamat.

Masih pakai Proton Gen2

Lazimnya, sebagai seorang yang berjaya sehingga bergelar jutawan, kebiasaanya akan bermegah-megah dengan kereta dan rumah mewah.

Sebaliknya terjadi pada Kak Ton yang memilih untuk bersederhana dengan tidak memandu kereta mewah. Difahamkan Kak Ton hanya memiliki sebuah kereta proton Gen2.

” Mami rasa kalau pandu Gen2 atau Mercedez, kalau kita duduk pasti sampai sama juga kan?”, kata Nadia lagi.

Ketika tinggal di rumah flat, Kak Ton sangat menghargai orang sekelilingnya dan tidak mahu mereka merasa kekurangan sekiranya jika bermegah-megah dengan kehidupan dunia yang serba mewah.

Alangkah bagusnya, jika semua jutawan dalam Malaysia seperti Kak Ton. Bagi mereka, biarlah hidup sederhana dan paling utama fokus dengan kerja.

Mungin juga usahawan lain boleh mencontohi Kak Ton, tak perlu buat cerita-cerita kntroversi atau marketing b#doh-b#doh tapi tetap kaya juga dan produk pun laris jer!

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber:gempak dan murai.com via https://thebolalive.com/rumah-kakton-8-angka

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Mahu Jual BangIo Harga Lebih RM1O Juta. Ini Kisah Kak Ton, Pernah Duduk di Flat Walaupun Dah Kaya Raya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*