Difitn4h Komen Pasal ‘Najib Kahwin Baru’, Sekali Terkeluar Ayat Ni Dari Mulut Chef Wan

Siapa tak kenal Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan, seorang chef selebriti yang cukup popular di negara ini.

Walaupun ramai cakap Chef Wan ni laser dan lantang dalam memberikan pandangan atau komen especially berkaitan masakan, ramai yang masih mengikuti perkembangan beliau terutamanya di media-media sosial..nama pun public figure kan.

Sebentar tadi, selebriti chef Redzuawan Ismail atau lebih mesra dipanggil Chef Wan telah memuat naik tangkap layar video dari YouTube bertajuk “MENGEJUTKAN! Chef Wan Pula Bersuara Isu Dakw4an Najib Kahwin Baru”.

Dalam kapsyen Instagram, Chef Wan dilihat beng4ng apabila dia ditudvh bersuara dalam hal rumah tangga bekas perdana menteri itu.

Katanya, dia tak pernah berkata atau menyentuh mengenai subjek tersebut secara terbuka melalui Instagram mahu pun mana-mana platform media sosial.

Manusia ni dah tak ada kerja lain ke nak fitn4hkan saya? Siapa kisah dia nak kahwin sampai 100 kali pun. Ia bukan urusan sayalah. Itu hak dan urusan peribadi dia.”

Tambahnya lagi, perbuatan yang dibuat oleh individu tersebut amat menj1jikkan kerana sanggup f1tnah dirinya dan perbuatan ini adalah sal4h.

Chef Wan turut mengatakan yang dia memang ada bercakap mengenai isu felda kerana dia sendiri anak peneroka felda.

Apa yang berlaku di Felda yes i care sebab saya anak Peneroka Felda dan ada hak apabila manusia2 yg di beri tanggung jawab pec4h amanah!

Tak kan kita boleh tutup sebelah mata unlike those yang sudah termakan dedak dan rasa terhutang budi.”

Berikut status penuh Chef  Wan di IG beliau

Why la keluar kan f1tnah pasal yg ini.

I have never said this or sentuh subject ini openly on my IG pun or any social media.

Manusia ini dah tak ada kerja lain ke nak f1tnah kan saya.

Who cares dia nak kawin 100× pun its non of my business lah!

Itu hak dan urusan peribadi beliau.

Just like they viral the video of me raising my 1 finger itu mau pun cerita2 drag show yg 14 tahun dahulu di sens4si kan.

Such disgusting behaviour.

Apa yang berlaku di Felda yes i care sebab saya anak Peneroka Felda dan ada hak apabila manusia2 yg di beri tanggung jawab pecah amanah!

Tak kan kita boleh tutup sebelah mata unlike those yang sudah termakan dedak dan rasa terhutang budi.

Its nothing wr0ng to f1ght for what is yours and bring those corrvpted individu to justice!

But ada2 kan cerita dan fi1tnah kan orang this is so WRONG!

Ini la perangai dan sikap2 manusia yang bvruk.

Bila boleh berkata benar mereka berbohong dan men1pu.

No one have the balls to stand up and speak about the truth.

Instead they dwelled on benda2 yg boleh f1tnah kan orang.

Yg penipu ini pulak turned hip0crite mcm2 lakunan mereka untuk menutup b4u b4ngkai g4jah mereka itu!

Pengikut-pengikut Instagram Chef Wan turut tunjukkan rasa simpati mereka ke atas apa yang berlaku ke atas Chef Wan dan ada juga yang mencadangkan agar Chef Wan s4man orang yang bertanggungjawab.

Kalau korang nak tahu, sebelum ini Chef Wan pernah mengkr1tik Najib dan mengatakan yang dia ingin t4mpar mukanya selepas mengatakan parti Najib g4gal menguruskan felda dengan baik.Pun begitu, dia telah pun memohon maaf atas bahasa k4sar yang digunakan.

Chef Wan Minta Maaf …Tapi Jawapan DS Najib Memang Win

Terdahulu, beliau tampil memohon maaf pagi tadi selepas mengeluarkan kenyataan kontr0versi iaitu nak t4mpar muka bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut hmetro, Chef Wan di instagramnya berkata dia mengakvi kes1lapannya itu yang membuat kenyataan dalam keadaan yang amat m4rah.

“To DS Najib pagi ini saya memohon maaf secara terbuka kerana bahasa yang k4sar saya gunakan di waktu saya merasa amat m4rah!

“Tetapi jika kita buat kes4lahan yang besar kita mesti telan maruah diri kita untuk meng4ku kes1lapan diri kita as I have done this morning. Yes saya mengaku saya sil4p bila dir4suk sy4itan dan naik m4rah!,” katanya.

Bapa kepada pelakon Serina Redzuawan itu memaklumkan yang dia tak nak jadi manusia yang tak pandai berterima kasih dan lupa segala sumbangan DS Najib kepada negara sewaktu pemerintahan beliau.

Yes by saying that i was h4rsh and bi4dap!

Namun, dia berpendapat yang adil sebagai ahli politik untuk berhadapan dengan krit1kan secara terbuka dan terhormat..yang ni admin sokong.

Pada status tersebut, Chef Wan turut meminta penyokong DS Najib supaya tak jadi batu api berhubung kenyataan yang dikeluarkannya sebelum ini.

“Saya sudah buat s1lap dengan apa yang saya perkatakan semalam dan sekarang saya memohon maaf kepada Datuk Seri Najib dan itu sahaja!

“Saya akan terus memperjuangkan apa yang betul,”

Kalau korang yang tak sempat mengikuti apa yang berlaku, semalam portal Malaysia Kini ada melaporkan yang Chef Wan sewaktu bantu kempen Pakatan Harapan di Felda Sungai Koyan 1 di Jelai berkata dia nak tampar muka DS Najib sebab kec3wa dengan Barisan Nasional, khususnya kepada bekas pengerusi gabungan itu.

Macam mana Najib boleh biarkan Felda disalah urus begitu? Come on!

Perkara tu berpunca daripada tindakan Chef Wan yang tidak merestui langkah Felda semasa ditadbir kerajaan BN, yang bertindak memberikan imbuhan kepada peneroka yang dianggapnya rasuah.

Chef Wan berkata, pemberian wang berkenaan tidak bermakna jika pada waktu yang lain kerajaan BN ‘merompak’ agensi terbabit sehingga bankrap.

“Macam mana kamu (Najib) boleh biarkan Felda disalah urus begitu? Come on!

“Kamu letak Isa Samad (bekas pengerusi Felda) di situ dengan tahu ada bermacam hal dia buat sebelumnya. Kalau dia (Isa) ada di sini I tampar muka dia,” katanya.

Tidak puas dengan kenyataan itu Chef Wan juga berkata yang dia mahu men4mpar DS Najib.

“I tampar muka Najib tu, kurang ajar!”

So bertitik tolak daripada kenyataan yang dikeluarkan Chef Wan menyebabkan banyak pihak marah dan turut mengakibatkan Facebook Go Shop di mana beliau menjadi duta rancangan itu diserang netizen.

Itu Chef Wan. Buat apa nak layan Chef Wan?

Namun, selepas itu Malaysia Kini terus dapatkan reaksi DS Najib Razak berhubung perkara tersebut dan jawapan yang diberikan beliau cukup sinis, makan dalam weh.

Malah DS Najib jawab sambil tersenyum lagi, namun beliau turut mengulas yang imbuhan itu adalah semata-mata nak menolong peneroka Felda.

“Bukan soal r4suah. Kita tolong semua dalam Felda, penyokong Umno ke, PAS ke, PH ke, semua dapat tak ada beza.

“Kalau tak ada beza, bukannya rasvah,”

Sebab tu orang-orang tua selalu pesan, kalau rasa sak1t h4ti atau mar4h cepat-cepat ambik wudhuk atau beristighfar, takvt sy4itan mersuk hati dan jiwa, korang nilai lah sendiri yer..

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:http://trendingsangat.pw/2021/03/difitn4h-komen-pasal-najib-kahwin-baru-sekali-terkeluar-ayat-ni-dari-mulut-chef-wan/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Difitn4h Komen Pasal ‘Najib Kahwin Baru’, Sekali Terkeluar Ayat Ni Dari Mulut Chef Wan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*