‘Suami KebuIur Nasi Pun Tak Masak,’ Rupanya Suspk Telah Muatnaik Status Ini di FB Dan Seakan Bagi Hint

Masal4h rmah tangga menjadi pvnca seorang lelaki bert1ndak k3jam membunvh isterinya sebelum m4yat wanita itu dilupvskan di dalam kebun kelapa sawit di Bandar Penawar, Kota Tinggi dekat sini 1 Mac lalu.

Svspek yang bekerja sebagai pemandu jengkaut dipercayai sempat memuat naik beberapa hantaran di laman Facebook memberi gambaran rmah tangga mereka sedang bergol4k pada bulan lalu.

Dikatakan lelaki berusia 43 tahun itu pernah menaikkan status me­ngenai pernikahan online pada 11 Februari lalu.

” PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) nak nikah senang (secara) online, tetapi hendak cari calon isteri susah semua pakai pelitup muka, tak nampak muka.

” Isteri pent1ngkan d1ri sendiri, suami kebvlur nasi pun tak masak. Sab4rlah insha-Allah nanti Allah gantikan isteri dengan yang lebih baik,” tulis lelaki itu di Facebooknya baru-baru ini.

Pasangan itu dipercayai dalam proses penc3raian kerana poIis menemui surat fas4kh di dalam rumah mereka.

Sebelum kjdian, pasangan tersebut dipercayai bert3ngkar sehingga didengari oleh jiran-jiran di rumah mereka di Taman Sri Saujana.

Dalam pada itu, seorang jiran yang engg4n dikenali membe­ritahu, dia terdengar pasangan itu bert3ngkar pada malam Ahad lalu.

” Sehari sebelumnya, saya nampak dia (m4ngsa) keluar be­kerja separuh hari. Pada malam­nya mereka berg4duh.

” Esok pagi (Ahad) saya mendapat tahu dia h1lang tidak balik ke rumah. Ada jiran membuat I4poran kepada poIis ke­rana cur1ga dengan tindakan suaminya,” katanya ketika ditemui di Taman Sri Saujana semalam.

Selain itu, difahamkan, ada jiran yang ternampak bapa dua anak tersebut membawa keluar sebiji tong berwarna biru pada pukul 4.30 pagi hari yang sama m4ngsa diIap0rkan h1lang.

Sementara itu, Ketua PoIis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, pihaknya menerima l4poran m4ngsa keluar rumah pada pukul 2 pagi, 1 Mac lalu selepas berlaku persel1sihan faham dengan suaminya.

” Bert1ndak atas maklumat, poIis men4han dua lelaki iaitu suami m4ngsa serta rakan lelaki itu masing-masing berusia 32 dan 43 tahun bagi membantu s1asatan.

” Susp3k meng4ku membunvh isterinya semasa wanita itu tidur dengan menggunakan sen4pang ang1n. Lelaki itu kemudian memasukkan m4yat m4ngsa bersama kain cadar ke dalam tong air berwarna biru,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Menurut Ayob Khan, m4yat ibu dua anak itu kemudian dibawa ke kawasan ladang kelapa sawit di Bandar Penawar, Kota Tinggi untuk ditan4m bagi melupvskan bukti.

Jelas beliau, susp3k kemudian menunjukkan kepada poIis lokasi m4yat m4ngsa ditan4m pada pukul 10.30 pagi kelmarin.

” Mot1f pembunvhan dipercayai kerana cembvru,” katanya.

Jarak rumah pasangan dan ladang tersebut adalah kira-kira 30 kilometer.

PoIis mer4mpas sel4ras sen4pang angin, sen4pang patah, 54 but1r peIuru pen4bur, kenderaan jenis Mitsubishi Pajero dan sebuah jengkaut.

Si4satan awal mendapati lelaki itu tidak memiliki permit dan lesen menggunakan senj4ta 4pi.

Kedua-dua lelaki itu dir3man enam hari bermula semalam untuk membantu s14satan dan k3s disi4sat mengikut Sksyen 3O2 Knun Kes3ksaan serta Sksyen 36 Akta Senj4ta Ap1 1960.

Kosmo! semalam melap0rkan, seorang wanita yang dil4porkan h1lang pada 1 Mac lalu rupa-rupanya m4ti dipercayai dibunvh suaminya sendiri.

Kjdian yang men1mpa m4ng­sa terb0ngkar selepas poIis men4han suaminya sehari selepas keh1langan kerani sumber manusia di sebuah kilang di Ulu Tiram itu diIap0rkan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:k0smo

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Suami KebuIur Nasi Pun Tak Masak,’ Rupanya Suspk Telah Muatnaik Status Ini di FB Dan Seakan Bagi Hint"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*