Peniaga Terduduk Lem4h, Tak Dpt Berbuat Apa-Apa Hanya Duduk Termenung Sambil Memerhatikan Anggota Penguatkuasa Melakukan Ramp4san

Allahuu..Terduduk L3mah, Tidaak Dapat Berbuat Apa-Apa Hanya Duduk Termenung Sambil Memerhatikan Anggota Penguatkuasa Melakukan Ramp4san

Berniaga di bahu jalan sememangnya satu kes4lahan jika tidak mempunyai permit yang diluluskan oleh pihak berkuasa. Hal ini kerana boleh mengundang bah4ya kepada peniaga dan juga pengguna jalan dikawasan tersebut. Namun, bukan semua orang mampu menguruskan urusan berkaitan mendapatkan permit dan terpaksa berniaga secara ‘har4m’ demi kelangsungan hidup.

Pakcik meniaga kena tah4n, jualan kena ambil

Bagi penguatkuasa pula, meramp4s dan mend3nda golongan yang ing4r dengan ar4han adalah salah satu tugas yang harus dilkukan kerana ia merupakan tanggungjawab yang termaktub dalam skop kerja mereka. Walau bagaimanapun, foto-foto seorang lelaki tua yang duduk sambil melihat barangan perniagaannya diangkut badan berkuasa sememangnya mengund4ng seb4k.

Barang-barang diangkut naik lori

Menerusi perkongsian tersebut, jelas sekali raut wajah warga emas itu kelihatan sed1h apabila barang-barang yang digunakan untuk berniaga diangkut memasuki kenderaan penguatkuasa. Dia yang tidak dapat berbuat apa-apa hanya duduk termenung sambit memerhatikan anggota penguatkuasa melakukan ramp4san.

Patut ada cara lebih baik kot nak tegvr

Sehubungan dengan itu, menerusi laman Facebook sumber, rata-rata warganet telah meninggalkan komen pelbagai diatas foto-foto yang di muat naik oleh Betta Malaysia. Mereka turut mempersoalkan mengapa peniaga kecil diperlakukan sebegitu sedangkan ramai lagi yang melakukan perkara sama namun bebas tanpa sebarang ramp4san dilakukan.

Dekat sangat dengan line putih kot Dari bayar sewa ratus2 baik bayar saman

Risik0 berniaga tepi jalan macam ni lah Nak cari rezeki pun s4lah

“Menurut kajian Ipsos pula, dapatan menunjukkan bahawa 62 peratus rakyat Malaysia sangat bimb4ng akan anc4man C0VID-19. Tahap kebimbangan ini adalah yang tertinggi di kalangan warga negara lain.

“Ini menunjukkan bahawa rakyat Malaysia akan lebih berhati-hati dalam melaksanakan aktiviti harian, namun ia secara tidak langsung akan memberi kes4n kepada sektor ekonomi seperti pelancongan dan perkhidmatan dan tempoh masa yang diperlukan untuk pulih kembali.

“Saya tidak berniat untuk memberi gambaran yang malap mengenai ekonomi negara. Namun, ini adalah realiti cabaran yang bakal dihadapi dan perlu ditangani,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber:Betta Malaysia

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Peniaga Terduduk Lem4h, Tak Dpt Berbuat Apa-Apa Hanya Duduk Termenung Sambil Memerhatikan Anggota Penguatkuasa Melakukan Ramp4san"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*