Tak Sampai Sebulan Kahwin, Puisi Ibu Undang Tanda Tanya Perkahwinan Hannah Delisha Dan Imam Shah

BELUM sampai sebulan mendirikan rumah tangga, tiba-tiba angin dvka berbisik membawa khabar kurang baik kisah dari seberang tambak.”

Perkahwinan mereka tidak mendapat restu si ibu. Itu saja yang saya boleh beritahu.

Selebihnya, tanyalah tuan badan,” itulah antara kata-kata ringkas daripada pemanggil misteri yang mendedahkan perkahwinan pelakon dari Singapura, Hannah Delisha, 25, dan Imam Shah, 32, kononnya tidak direstui ibu aktres itu.

Menguatkan lagi keadaan apabila pihak mStar berjaya menemui laman sosial ibu wanita berkenaan iaitu Noor Ashikin Ahmad dan mendapati kata-kata puitis berbentuk luahan perasaan memenuhi ruang.

Lebih menguatkan lagi teka-teki ini apabila terdapat tanda pagar #IbuTidakRestu pada pengakhiran bait-bait kata ditulisnya itu yang membangkitkan persoalan hubungan dua beranak berkenaan.

Menerusi catatanya itu, Noor Ashikin seolah-olah memberi bayangan mengenai percintaan pasangan itu dan keputusan mereka mendirikan rumah tangga dibuat tanpa pengetahuan si ibu.

Melalui perkongsian tersebut juga, Noor Ashikin yang turut menggelarkan dirinya Kakcik Wujud menceritakan situasi kehidupan ranjau dan dvri yang ditempuh bersama anaknya sejak kecil hingga kini.

Antara bait-bait penulisan Noor Ashikin dengan tanda pagar #IbuTidakRestu

Menerusi tulisan itu dia menulis mengenai sebuah perkahwinan seorang wanita dengan mualaf yang berkakhir dengan perp1sahan ketika si anak masih kecil.

Akibat kejadian itu, si ibu sanggup berbanting tulang dan berk0rban apa saja demi membesarkan si anak.

Namun ketika si anak sudah dewasa dan mula bercinta seterusnya berumah tangga, si ibu terpaksa membawa diri dengan segala t0hm4han bersilih ganti.

Beginilah catatannya:

“Sang ibu pernah bernikah dengan seorang muallaf dari bangsa yang asalnya, jauh di hujung benua.

“Jodoh tiada berkekalan, bercer4i mereka tidak lama kemudian.

“Sang anak yang masih kecil, dibesarkan oleh ibunya.

“Termampu daya, semampu karya-Sang ibu cuba berusaha.

“Tidak mudah, tidak sempurna-segala yang ada sang ibu mencuba.

Pernikahan dilaksanakan dalam rahsia, ditutupi pula dengan media

“Peras keringat, berbanting tulang, sang ibu berkorban apa sahaja.

“Apabila dewasa Sang anak bercinta.

“Cinta yang datang dengan al kisahnya.

“Terjadi suatu yang membelenggu, maka itu tiada restu.

“Sang ibu membawa diri, fitn4h dan tohm4h silih berganti.

“Salah siapa bukan inti, salah sendiri menjadi paksi. Allah sentiasa menyaksi.

“Pernikahan dilaksanakan dalam rahs1a, ditutupi pula dengan media,” antara bait-bait penulisannya di Facebook.

Hannah Delisha dan suaminya Imam Shah melansungkan perkahwinan 18 Februari 2021.

Malah, Noor Ashikin turut menggunakan tanda pagar #ibutidakrestu yang menimbulkan pelbagai spekulasi mengenai perkahwinan tersebut.

Noor Ashikin merupakan penyanyi Singapura pada era-80an pernah berkahwin dengan Peter Blackburne Birch yang berasal dari England iaitu bapa kepada Hannah.

Dia dikenali sebagai Kakcik Wujud kerana menjadi ahli kru Wujud, dalam menerbitkan video realiti seram di Singapura.

Noor Ashikin juga turut merakamkan lagu di negaranya iaitu Kerana Mulut, Tiada Lagi Ucapan Sayang dan Sinar Di Mata Mu.

Bagaimanapun, dia yang dihubungi mStar pada Isnin enggan mengulas mengenai luahannya itu dan hanya meminta pihak media merujuk laman sosial miliknya jika mahukan penjelasan tentang hal berkenaan.

“Ya saya ibu kandungnya, dan itu benar Instagram saya. Maaf saya tidak mahu komen tentang itu, boleh rujuk di Instagram dan Facebook saya,” ujarnya ringkas.

Manakala usaha mStar untuk mendapatkan kenyataan dari Hannah atau nama sebenarnya Hannah Adlina Blackburne Birch g4gal apabila pengurus kepada aktres itu tidak menjawab panggilan dan membalas mesej.

Hannah Delisha atau nama sebenarnya

Hannah Adlina Blackburne Birch melangsungkan pernikahan bersama seorang pelakon dan model senegara, Muhammad Iman Shah Abdul Mutalib di Singapura pada 18 Februari lalu.

Warisi Bakat Seni Ibu

Mungkin tidak ramai tahu, bakat seni pelakon muda kelahiran Singapura, Hannah Delisha, diwarisi daripada ibunya, penyanyi era 80-an, Noor Ashikin.

Ibu kepada pelakon yang mula menyerlah menerusi drama Mencintaimu Mr Photographer itu pernah bernaung di bawah syarikat rakaman Scorpio pada penghujung tahun 80-an dan dikenali dengan lagu seperti Tiada Lagi Ucapan Sayang, Kerana Mulut dan Sinar Di Matamu.

Beliau muncul di persada seni lebih kurang sama waktunya dengan Wann, Fauziah Latiff, Ella dan Datuk Awie.

Jadi, tidak hairanlah apabila Hannah turut mempunyai bakat dalam bidang nyanyian, malah pernah merakamkan lagu seperti Ret4k (2014) dan Anugerah (2016).

“Semua itu cerita lama. Sekarang saya bersyukur warisan seni diteruskan oleh anak sendiri. Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi

Kata Noor Ashikin, beliau berbangga dengan pencapaian awal anak perempuannya itu dalam bidang seni.

“Saya amat berharap dia akan terus berpijak di bumi nyata. Semoga tumpuannya dalam dunia seni juga tidak terg4nggu,” katanya yang turut bertindak sebagai penasihat dan perancang kepada kerjaya seni anaknya yang akan genap berusia 21 tahun pada 27 Oktober ini.

sumber: mstar

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Berita Terkini

Sumber  :  http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tak Sampai Sebulan Kahwin, Puisi Ibu Undang Tanda Tanya Perkahwinan Hannah Delisha Dan Imam Shah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*