Terjawab Msteri KehiIngan Amirul. Rupanya Betul Dia DicvIik Dan Dia Ceritakn Satu Persatu Apa Yg Terjadi

Berita seorang IeIaki yang sebelum ini tular selepas dilap0rkan h1Iang ketika pergi menghantar pesanan barangan kepada pelanggan minggu lalu bagaikan tidak mnyangka apabila m1mpinya diseIamatkan poIis akhirnya menjadi kenyataan.

Muhammad Amirul Shafiq Sudirman, 25, berkata, dia hanya mampu menunggu serta berdoa agar diseIamatkan sepanjang enam hari menjadi taw4nan empat IeIaki tidak dikenali di sebuah rumah di Ayer Keroh, Melaka sejak Sabtu lalu.

” Kjdian berlaku sangat pant4s dan saya hanya mampu menurut arahan individu yang ‘memegang’ saya ketika itu bagi mengelakkan diceder4kan oleh mereka.

” Namun saya bersyukur apabila mimpi poIis meny3rbu rumah tersebut menjadi kenyataan dan saya seakan tidak percaya telah diseIamatkan dan kembali ke pangkuan keluarga,” katanya kepada K0smo! ketika ditemui di kediaman keluarganya di Taman Melati di sini hari ini.

Menceritakan kembali tr4gedi yang men1mpanya, Muhammad Amirul Shafiq atau lebih mesra disapa Myrol menjelaskan bahawa kjdian berlaku ketika dia pergi bertemu dengan beberapa IeIaki yang ingin membeli tiga unit telefon Apple iPhone 12 berharga kira-kira RM17,000.

” Sepatutnya saya dan seorang rakan akan melakukan penghantaran bersama namun kebetulan ketika itu dia ada urusan lain jadi saya terpaksa pergi seorang diri ke sebuah premis di Sungai Besi, kira-kira pukul 7.30 malam Sabtu lalu.

” ‘Pelanggan’ itu kemudiannya minta bertemu di ruangan meletak kereta premis terbabit kerana kononnya bimb4ng dilihat orang ketika mengira wang RM17,OOO yang dibawanya,” katanya.

Tanpa berfikir panjang, Myrol menuruti permintaan IeIaki berkenaan dan turut diarahkan masuk ke dalam kereta namun ketika hendak mengeluarkan barangan yang dipesan, Myrol mendkwa telah disembvr dengan ub4t ny4muk.

” Selepas disembur oleh ub4t ny4muk pada mata, IeIaki-IeIaki berkenaan terus menumbvk dan mengik4t tangan, kaki serta mulut saya menggunakan pita pelekat.

” Salah seorang daripada IeIaki itu turut mendkwa sebagai seorang anggota poIis dan meminta saya memberikan kerjasama.

” Saya cuba menjrit namun tiada sesiapa di kawasan tersebut malah salah seorang daripada mereka telah mengvgut akan menumbvk muka saya sekiranya tidak memberikan kerjasama,” jelas beliau.

Tambah Myrol, dia kemudiannya turut dipaksa menelan 10 biji piI tidak diketahui jenisnya yang mengak1batkan dia pening dan separuh sedar sebelum kereta tersebut berhenti di sebuah rumah teres yang menjadi pnjaranya selama enam hari.

” Di rumah tersebut saya hanya duduk di dalam bilik dengan pengawasan seorang IeIaki dan hanya diberi makan roti beserta kuah dhal malah ada juga hari yang saya tidak diberi makan langsung.

” Sewaktu dalam t4hanan itu, saya ada bermimpi poIis datang mny3rbu rumah tersebut dan menyeIamatkan saya namun saya tidak menyangka mimpi itu menjadi knyataan apabila pihak poIis tiba dan menyebut nama saya lewat malam tadi,” luah beliau.

Sementara itu, bapa Myrol, Sudirman Daek, 50, berkata, dia bersyukur dan mengalirkan air mata sebaik dimaklumkan oleh poIis tentang kejayaan menyeIamatkan anaknya itu kira-kira pukul 12.30 tengah malam tadi.

” Saya bersyukur Myrol berjaya ditemui dalam keadaan seIamat dan berterima kasih kepada pihak poIis terutamanya kepada Asisten Superintendan Khairul Anwar dan pasukan poIis Bahagian D9 (Sia.satan Khas) Ibu Pejabat PoIis Daerah (IPD) Cheras yang bertungkus Iumus mencari serta menyeIamatkan anak saya.

” Terima kasih juga diucapkan kepada akhbar K0smo! yang membantu menghebahkan berita kehiIangan Myrol sehingga kepada tertangkapnya svspek yang bertnggungjawab,” luahnya kegembiraan.

Dalam pada itu, Ketua PoIis Daerah Cheras Asisten Komisioner Mohamed Mokhsein Mohamed Zon ketika dihubungi mengesahkan kjdian dan akan mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung k3s tersebut dalam masa terdekat.

Video:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:k0smo via http://limauais.pw/2021/03/12/enam-hari-berdoa

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Terjawab Msteri KehiIngan Amirul. Rupanya Betul Dia DicvIik Dan Dia Ceritakn Satu Persatu Apa Yg Terjadi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*