Rupanya Atisha Yg Rancang. Engku Emran Pakai Taktik Paling Sweet Untuk Melamar, Terkedu Nabila Dibuatnya

” Kami tak bertunang seperti yang disangka. Saya mula mengenalinya sekitar Ogos tahun lalu. Waktu itu kami hanya berkawan.”

Itu penjelasan Noor NabiIa Mohd Noor, 36, yang men4fikan dia dan suaminya, Engku Emran Engku Zainal Abidin, 46, mengikat tali pertunangan seperti didakwa sebelum ini.

Menurut NabiIa yang melangsungkan pernikahan dengan Engku Emran pagi semalam, dia mula mengenali ahli perniagaan itu pada Ogos tahun lalu.

” Hanya sekitar hujung tahun lalu, kami mula rapat.

” Kami juga berkongsi minat sama termasuk dalam aktiviti berbasikal,” katanya yang juga kakak kepada selebriti popular, Neelofa.

Terdahulu, pasangan itu sah bergelar suami isteri dalam majlis pernikahan di Masjid At Taqwa, Taman Tun Dr Ismail, di sini, jam 10.02 pagi.

Mereka berwalikan adik NabiIa, Mohamed Aqief Mohd Noor.Noor dan NabiIa menerima mas kahwin berupa sebentuk cincin.

Bagaimanapun, tiada dulang hantaran diberi dan dibalas pasangan pengantin. Jumlah wang hantaran juga tidak dimaklumkan.

NabiIa berkata, dia bersyukur majlis berjalan lancar dan serba ringkas kerana perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP).

” Majlis kami hanya dihadiri ahli keluarga, saudara-mara dan kenalan rapat sekitar 20 ke 30 orang saja.

” Kami buat yang wajib dan mahu diadakan secara sederhana. Apa yang penting kami mahukan keberkatan. Kami tidak merancang mengadakan majlis lain selepas ini,” katanya.

NabiIa berkata, dia percaya Engku Emran mampu membimbing dan menjaga dirinya selepas masing-masing pernah melalui pengalaman berumh tangga sebelum ini.

” Kami pernah melalui pengalaman berumh tangga sebelum ini.

” Jadi, masing-masing sudah matang dan sudah tahu apa yang diinginkan dalam membina mahligai ini. Insya-Allah kami akan buat yang terbaik dan sentiasa ada untuk satu sama lain,” katanya.

Walaupun tidak pernah mengesahkan mengenai hbngannya dengan Engku Emran yang diperkatakan ramai sejak awal bulan ini, namun bayangan NabiIa sedang menjalin hbngan cinta dengan ahli perniagaan itu cukup kuat.

Sejak awal bulan ini, gosip mereka hangat diperkatakan dalam laman sembang, malah mendapat liputan meluas media di Indonesia.

NabiIa pernah berkahwin dengan pelakon Sharnaaz Ahmad, namun bercrai Julai tahun lalu selepas hampir setahun berdepan kemeIvt rumh tangga.

Mereka dikurniakan anak lelaki, Jebat Jayden yang kini berusia tiga tahun.

Dalam pada itu, ini perkahwinan ketiga bagi Engku Emran selepas dua perkahwinan terdahulu bersama pelakon popular, Erra Fazira dan pelakon Indonesia, Laudya Cynthia Bella berakhir dengan perceraian.

Menerusi perkahwinan dengan Erra, mereka dikurniakan anak perempuan, Engku Aleesya, 12, manakala perkahwinan dengan Laudya tidak dikurniakan anak.

Engku Emran berpisah dengan Laudya, Julai tahun lalu selepas dua tahun mendirikan rumh tangga.

Ini ‘t4ktik’ Engku Emran ketika melamar

Perkongsian video romantis ketika ahli perniagaan Engku Emran Zainal Abidin melamar kakak kepada selebriti, Neelofa iaitu Noor NabiIa baru-baru ini mencuri perhatian warganet.

Menerusi hantaran video dimuat naik pemilik akaun Myballoonadventure di Instagram memaparkan Emran dan NabiIa berada dalam belon udara panas.

Bersaksikan matahari terbit, Emran mel4mar NabiIa dengan memintanya membaca nota bertulis Nikoh Jom (nikah jom) yang diletakkan di atas rumput.

Dalam keadaan terkejut dan teruja, NabiIa hanya mampu ketawa.

” Dia tak cakap tapi minta saya pandang (perkataan yang tertera nikoh jom),” kata NabiIa spontan.

Difahamkan kejutan mel4mar NabiIa di atas belon panas itu adalah idea Emran dan adik NabiIa, Athisha Khan.

Tidak hanya melamar, Emran turut menampilkan penyanyi Ferhad yang mendendangkan beberapa lagu sewaktu pasangan itu menikmati sarapan.

Menerusi perkongsian itu, rata-rata netizen teruja melihat aksi romantis pasangan itu yang cukup bahagia.

Terdahulu, Noor NabiIa selamat bergelar isteri kepada Engku Emran dengan sekali lafaz pada pagi, hari ini.

Pasangan itu dinikahkan adik NabiIa, Mohamed Aqief Mohd Noor di Masjid At Taqwa, Taman Tun Dr Ismail , di sini.

NabiIa menerima mas kahwin berupa sebentuk cincin. Bagaimanapun, tiada dulang hantaran diberi dan dibalas pasangan pengantin berkenaan. Jumlah wang hantaran juga tidak dimaklumkan.

Sumber:hmetro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: http://limauais.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Rupanya Atisha Yg Rancang. Engku Emran Pakai Taktik Paling Sweet Untuk Melamar, Terkedu Nabila Dibuatnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*