Kerana Keluarkan Ayat Ini, Fazura Dikec4m PerIi Neelofa

Berikutan kes C0v1d-19 yang masih mencecah empat angka, pelakon Fazura mengakui bimbang dengan situasi tersebut apatah lagi mempunyai anak kecil Nur Fatima Aisya yang baru mencecah usia enam bulan.

Menerusi temubual eksklusif portal Oi, Jom! semalam, pemilik nama Nur Fazura Sharifuddin itu cuba mematuhi prosedur operasi standard (SOP) dengan sebaiknya sepanjang masa.

“Fatima pun tak pernah lagi saya bawa keluar kemana-mana pusat beli belah. Saya nak keluar pun saya akan fikir anak apatah lagi nak bawa dia keluar, sangat menyer4mkan,” katanya.

Menurut pelakon filem Ayat-Ayat Cinta 2 itu, dia yakin dengan usaha kerajaan dalam menangani wab4k pandem1k berkenaan setelah pelbagai pelaksanaan dilakukan sejak tahun lalu.

“Saya sed1h sebab saya mempunyai nenek yang kurang sihat di kampung tetapi saya tidak dapat berjumpa dengannya sudah berbulan-bulan. Tetapi saya akur dengan SOP yang ditetapkan kerajaan.

“Kalau dilaksananakan PKP (Perintah Kawalan Pergerakan), nanti banyak perkara yang akan terjejas. Tapi bila diberikan kelonggaran, kita langg4r pula kelonggaran itu,” ujarnya.

Tambah isteri kepada aktor Fattah Amin itu, ‘public figure’ juga memainkan peranan dengan memberikan contoh yang baik kepada orang awam dalam mematuhi SOP.

“Peraturan nombor satu, kita perlu menjadi seorang rakyat Malaysia yang bertanggungjawab. Kedua, sebagai seorang ‘public figure’ kita perlu bagi contoh yang baik…

“…dan menggalakkan orang ramai untuk mematuhi SOP supaya membantu negara kita bebas dari j4ngkitan C0v1d-19,” katanya.

“Ingatkan Dapat ‘Bekas’ & Ada Anak, Kurang Bitternya” – Fazura Dikec4m PerIi Neelofa?

Umum tahu segelintir masyarakat tanpa mengira pangkat atau darjat masih berdegil tidak mematuhi arahan kerajaan yang tidak membenarkan aktiviti merentas negeri kecuali dengan kebenaran polis.

Justeru, tindakan Fazura memberi komen terhadap persembahan kumpulan UNI yang dianggotai Atu Zero, Fad Bocey dan Fakhrul UNIC di Muzikal Lawak Superstar 2 (MLS2) menjadi bualan hangat netizen.

“Sampai seludup mak bapak. Kita kenalah mematuhi peraturan kerajaan. SOP kan… Tak boleh rentas (negeri), jangan rentas,” ujarnya.

Kenyataan Fazura itu mencetuskan teka-teki di kalangan netizen sama ada ia ditujukan buat individu tertentu atau sekadar pesanan umum buat semua golongan masyarakat.

Kredit foto: Twitter

Lembut saja sind1rannya buat pihak yang masih berdeg1l mel4nggar SOP kerajaan

Polis perlu ambil keterangan Neelofa, PU Riz

Dalam perkembangan lain,  Keterangan selebriti popular, Neelofa dan pendakwah bebas, Muhammad Haris Mohd. Ismail atau PU Riz akan diambil bagi melengkapkan kertas s1asatan pelanggaran prosedur operasi standard (SOP) majlis pernikahan mereka.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, kertas s1asatan hampir siap dan pihaknya perlu menunggu untuk mengambil keterangan pasangan itu untuk melengkapkan siasatan.

“Kertas s1asatan dijangka siap dalam masa terdekat. Kita perlu ambil keterangan pasangan terbabit terlebih dahulu,” katanya di sini hari ini.

Pada Selasa lalu, polis telah mengambil keterangan pembantu peribadi Neelofa, Nadiah Khairuddin dan penganjur majlis iaitu pengasas Syarikat Reka Teemor Faiz Sabari serta isterinya, Rozana Mumtaz di Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi dekat sini.

Mereka dipanggil bagi melengkapkan kertas s1asatan yang dibuka mengikut Seksyen 21A Akta Pencegahan Dan Pengawalan Penyak1t Berjangk1t 1988 (Akta 342) selepas mendapati majlis yang berlangsung itu gag4l mematuhi SOP dan tiada penjarakan fizikal.

Ia susulan satu gambar tul4r dalam media sosial menunjukkan jemputan yang hadir tidak mematuhi SOP ditetapkan Majlis Keselamatan Negara (MKN). – UTUSAN ONLINE

Sumber: Oi, Jom!

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingsangat.pw/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kerana Keluarkan Ayat Ini, Fazura Dikec4m PerIi Neelofa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*