Netizen Bandingkan Wedding Anak Kris Dayanti Dengan Artis Malaysia Sebab…

Perkahwinan anak Kris Dayanti dan Anang Hermansyah, Aurelie Hermansyah bersama pasangannya, Atta Halilintar adalah antara yang dinanti-nantikan peminat industri hiburan Indonesia.

Semalam, pasangan ini telah dinikahkan oleh Anang di Hotel Raffles, Setabudi, Jakarta Selatan. Lebih istimewa, majlis resepsi mereka dihadiri Presiden Indonesia, Joko Widodo yang turut menjadi saksi pernikahan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Atta Halilintar (@attahalilintar)

Majlis meriah itu mendapat perhatian sehingga ke Malaysia dan ramai netizen yang memberi komen masing-masing selepas gambar perkahwinan pasangan berkenaan viral di Twitter.

Melalui tweet tersebut, netizen memuji kerana majlis itu mengikut SOP ditetapkan di mana Pak Jokowi, tetamu dan pengantin juga dilihat memakai face shield sepanjang masa terutamanya ketika bergambar.

Rata-ratanya turut membandingkan majlis perkahwinan pasangan selebriti Indonesia itu dengan majlis diadakan artis di Malaysia. Netizen memuji kerana pasangan itu dan ibu bapa pengantin perempuan yang juga merupakan selebriti terkenal menggunakan pengaruh mereka untuk influence rakyat dengan menunjukkan contoh yang baik.

Bagaimanapun, ada segelintir netizen menegur cara penganjur majlis scan suhu tetamu di bahagian tangan, bukan di dahi. Ada  yang berkata, di Indonesia juga terdapat isu ‘double standard’ di mana orang kaya mudah untuk mendapat kelulusan membuat majlis.

Beberapa gambar menunjukkan rakyat biasa mengadakan majlis perkahwinan di mana pengantin sendiri turut mengikut SOP memakai pelitup muka walaupun ketika bergambar di pelamin.

Isu double standard dan majlis perkahwinan selebriti tidak mematuhi SOP sudah menjadi bualan netizen sekian lama. Bermula dengan majlis perkahwinan Neelofa dan suami serta terbaru, majlis pasangan pengantin baru Ernie Zakri dan Syamel di mana ramai rakan artis hadir dan tidak mematuhi SOP.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Lobak Merah

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Netizen Bandingkan Wedding Anak Kris Dayanti Dengan Artis Malaysia Sebab…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*