“MaIu sikit sis” Baru je ‘cer4i’, tindakan terbaru Nadia Brian dipertlkai netizen

Ramai tahu baru-baru ini pelakon jelita Nadia Brian baru sahaja sah bercer4i bersama bekas suami, Muizz Nasruddin, 30, dengan tal4k satu.

Mungkin ingin menghiburkan hati, semalam pemilik nama Nadia Najwa Mohamed Rashidi itu memuat naik sebuah video mempamerkan dirinya sedang berada di sebuah ‘shopping mall’ sambil ‘berposing’ persis model antarabangsa.

Menerusi video tersebut, jelas terpancar kebahagiaan di wajah wanita berusia 30 tahun berkenaan setelah bergelar ‘Miss J’.

Menjengah ke ruangan komen, peminat memuji bintang drama Aku Yang Kau Gelar Isteri itu yang disifatkan semakin cantik dan ‘berbisa’ setelah kembali ‘solo’.

Makin meletop!Miss J meletvp!

Bagaimanapun di samping menerima ribuan pujian daripada para peminat, timbul pula persoalan ‘kurang enak’ dalam kalangan netizen berkenaan tempoh ”iddah’ seorang isteri setelah bercer4i.

Tempoh ‘iddah dah habis ke keluar jalan?

Memandangkan empunya diri baru sahaja bercer4i dengan bekas suami, ramai netizen menegvr dan menyel4r tindakan Nadia yang did4kwa seakan tidak mengendahkan hukvm agama apabila dilihat keluar rumah biarpun dalam tempoh ‘iddah.

Masih dalam ‘iddah tak boleh keluar merata

‘Iddah kena jaga avrat, tapi masa kahwin pun tak jaga..

MaIu sikit sis, nak masuk bulan Ramadan

Terdahulu, Nadia Brian mendirikan rumah tangga bersama ahli perniagaan Muizz Nasruddin pada 9 November 2019. Namun, jodoh mereka tidak berpanjangan setelah bekas suaminya melafazkan cerai talak 1 baru-baru ini.

BEKAS suami kepada Nadia Brian iaitu Muizz Nasruddin mengakui dia memfailkan percer4ian terhadap aktres tersebut pada Oktober tahun lalu dan mereka akhirnya berpis4h secara sah pada Jumaat lalu.

Mahu memulakan kehidupan baharu tanpa berlengah, Muizz mengambil keputusan untuk melafazkan cer4i di hadapan saksi daripada dua belah pihak di kawasan perumahan Puchong.

Bekas suami Nadia Brian mahu segera bercer4i, tak sempat tunggu mahkamah – “Kami dapat move on dengan kehidupan”

“Saya failkan percer4ian pada Oktober tahun lalu. Namun kerana mahkamah mengambil masa untuk menetapkan tarikh perbicaraan, saya buatkan keputusan untuk melafazkan cer4i di luar mahkamah.

Muizz memuat naik status memberi bayangan mengenai status dirinya.

“Dengan cara ini kami dapat move on dengan kehidupan. Lafaz cerai itu dilakukan pada malam, Jumaat lalu di kawasan perumahan Puchong. Turut hadir saksi daripada dua pihak,” kata Muiz ketika dihubungi mStar.

Menerusi laporan mStar pada Isnin, Nadia atau nama sebenarnya Nadia Najwa Mohamed Rashidi mengesahkan dia dan bekas suaminya itu sah bercerai talak satu pada Jumaat lalu.

Kata pelakon berusia 31 tahun ini, perceraian tersebut dilakukan di luar mahkamah seperti yang diminta oleh Muizz yang berusia 30 tahun.

Saya doakan yang terbaik buat Nadia dan semoga dia dapat kebahagiaan yang dicarinya.

Sebelum ini, Muizz turut memuat naik status di Instagram seakan-akan memberi bayangan mengenai status rumah tangga mereka dengan mengatakan dia ingin memulakan kehidupan baharu.

Dalam pada itu, Muizz berharap dia tidak dikaitkan lagi dengan Nadia selepas ini dan akan sentiasa mendoakan agar bekas isterinya menemui kebahagiaan yang dicari.

“Saya harap kepada semua supaya jangan kaitkan saya bersama dia lagi. Saya doakan yang terbaik buat Nadia dan semoga dia dapat kebahagiaan yang dicarinya,” ujarnya.

Isu pergolakan rumah tangga pasangan ini hangat diperkatakan sejak Oktober lalu dan lebih mencetuskan tanda tanya apabila Muizz mendakwa Nadia berlaku curang terhadapnya.

Bagaimanapun pelakon drama Titian Takdir itu menafikan semua tuduhan yang dilemparkan terhadapnya sebelum ini malah menyifatkan ia sebagai fitnah semata-mata.

Di lamar di hadapan Menara Eiffel

Sebelum ini Brian mengumumkan telah menerima lamaran kekasihnya yang dikenali dengan Mu’izz Nasruddin dengan memuat naik sekeping gambar di akaun Instagram (IG) miliknya.

Menerusi entri di IGnya, Nadia berkongsi gambar ketika dilamar kekasihnya semasa berada di hadapan bangunan Menara Eiffel, Paris.

“Definitely YES,” tulisnya ringkas.

Terdahulu Menurut Muizz, dia sudah cuba sedaya-upaya menyelamatkan rumah tangga mereka, namun menemui jalan buntu.

” Status kami sehingga kini masih suami isteri, tapi hampir tiga bulan isteri tidak tinggal bersama di rumah saya.

” Saya tak pernah halau dia dan sudah berkali-kali meminta dia balik tapi dia tidak mahu,” katanya kepada Harian Metro.

Muizz yang berkahwin dengan Nadia kurang setahun lalu berkata, ketika ini isterinya tinggal di rumah ibunya.

” Saya cuba untuk menghubungi ibu dan keluarga dia untuk selesaikan masalah, tapi sia-sia.

” Saya cuba yang terbaik untuk menyelamatkan perkahwinan ini tapi dia tidak memberi kerjasama,” katanya.

Menurut Muizz, segala perkongsiannya di Instagram sebelum ini yang mengatakan dirinya dikhi4nati dan diani4ya itu adalah benar.

” Perkongsian di Instagram sebelum ini memang benar. Saya dihiina, dihalau, dikhi4nati dan diani4ya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Instagram Nadia Brian

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“MaIu sikit sis” Baru je ‘cer4i’, tindakan terbaru Nadia Brian dipertlkai netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*