Ramai artis lama hent4m pelakon baru, sekali Mimi Lana buka mulut blh buat mereka terdiam

Sejak kebelakangan ini, isu mengenai kemunculan ramai pelakon baharu dan instafamous di kaca televisyen sering menjadi perbualan ramai termasuk pelakon senior. Isu ini dilihat menjadi semakin diperkatakan apabila Izara Aishah mengeluarkan pendapat dan mempersoalkan stesen TV mengambil ramai influencer untuk membintangi drama.

Terbaru, pelakon Mimi Lana turut menyuarakan pendapat mengenai isu disiplin pelakon baharu di set penggambaran berdasarkan pengalamannya selama bergelar seorang pelakon.

Pelakon baru, atau lama sama je

Mimi dilihat memuat naik status menyuarakan pendapatnya melalui akaun Twitter. Malah, dia mengatakan tingkah laku dan dis1plin yang dapat membezakan setiap pelakon apabila di set penggambaran.

Mimi meng4kui telah banyak menjalankan penggambaran melibatkan pelakon baru dan lama. Malah, dalam isu sedemikian, dia merasakan tidak adil sekiranya dalam hal ini hanya pelakon baru sahaja terkena tempias dan diperkatakan ramai.

Bukan tiket untuk datang lambat

Tambah Mimi lagi, dia turut menasihati mana-mana pelakon baru untuk sentiasa menjaga tingkah laku dan disiplin apabila terlibat dengan projek drama mahupun filem. Mereka perlu bertanggungjawab dengan membaca dan memahami skrip yang telah diberikan.

Selain itu, difahamkan Mimi juga meninggalkan pesanan buat pelakon senior untuk tidak selalu datang lambat ke set penggambaran dan berlagak sebagai tiket gelaran ‘pelakon lama’.

Sumber: Mimi Lana

Artis Baru Buat Per4ngai, Ifa Raziah N4ik Angin

Terdahulu Selepas beberapa pelakon senior menyuarakan rasa kurang senang dengan s1kap dan dis1plin pelakon baru di set penggambaran baru-baru ini, kini Ifa Raziah pula meluah rasa ger4m.

Menurut Ifa, kejadian seperti itu bukanlah perkara baru dan dia sendiri pernah mengalaminya.

“Perkara begini sudah lama berlaku sejak dulu lagi, cuma bezanya, zaman kami artis lama dahulu tiada media sosial.

“Apabila saya berlakon dengan artis-artis baru, kebanyakannya tak nak bertegvr dan tak mahu bersalam.

“Bagi saya, mereka yang bersikap begini wajar menerima tegvran, diajar serta dinasihatkan, bukan kita nak biad4p cuma artis-artis senior mahu meneruskan cara kita menghormati orang lain,” katanya kepada Gempak.

Ifa berkata demikian ketika ditemui di set penggambaran sebuah program TV petang semalam.

Dalam pada itu, Ifa turut berkongsi beberapa pesanan buat pendatang baru dalam industri hiburan.

“Kau jangan ingat masa kau saja berharga macam orang lain tak ada masa? Hello! Orang lain pun cari duit juga macam kau! Orang lain pun ada masa lain juga bukan kau sorang saja!

“Yang penting jangan pentingkan diri sendiri, kita mesti sedar dengan peluang yang diberikan dan sedar ruang,” jelasnya.

Bagaimanapun, Ifa menegaskan kenyataannya itu tidak ditujukan kepada mana-mana pihak secara spesifik namun, isu tersebut tidak boleh dipandang ringan.

“Saya tak bercakap untuk mana-mana pihak, tetapi kebanyakan pelakon senior menegur dan bercakap tentang masalah disiplin atau tingkah laku pelakon baru sejak kebelakangan ini adalah perkara yang benar.

“Kalau dah bergelar artis, tak kiralah dalam bidang apa sekalipun, kita harus hormat orang, barulah orang akan hormat kita, bukan susah nak hormat orang, senyum dan tunduk pun sudah mencukupi,” tuturnya menutup bicara.

Baru-baru ini, pelakon Rusdi Ramli dan Datuk Fizz Fairuz juga berkongsi keluhan mereka terhadap isu sama dalam sebuah portal hiburan tempatan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingsangat.pw/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ramai artis lama hent4m pelakon baru, sekali Mimi Lana buka mulut blh buat mereka terdiam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*