“Ibu Arw4h Siti Nur Surya ‘Pergi’ Selamanya” Rupanya Dah Lama Sak1t

Ibu kepada mngsa bnh dalam kejadian di Kampung Lubok Batu, Telemong, Kuala Berang, Hulu Terengganu, Siti Nur Surya Ismail men1nggal dunia akibat k4nser ot4k tahap tiga.

Zaini Musa, 55, yang menghidap k4nser dua tahun lalu mening.gal dunia di rumah lama mereka di Kampung Beladau Kepong di sini petang Jumaat.

Abang sulung Siti Nur Surya, Mohd Zarif Amer, 30, berkata, ibunya menghembvskan n4fas ter4khir ketika sedang dimandikan oleh dua adiknya, Muhammad Alif Hamdan, 19, dan Nur Liyana Syuhada, 16, kira-kira jam 2.40 petang.

Menurutnya, selepas kejadian meny4yat hati melibatkan arw4h Siti Nur Surya, kesih4tan arw4h ibu mereka lebih baik tetapi hanya bert4han dalam tempoh sebulan.

“Kami ada memberitahu kej4dian sebenar menimpa arw4h Surya kepada ibu tetapi dengan keadaan kesih4tannya, dia selalu lupa.

“Ibu ingat-ingat lupa apa yang menimpa arw4h kerana dia sering menyuruh kami adik-beradik mencari arw4h yang disangka arw4h lari dari rumah tetapi setelah ditenangkan dan diceritakan semula kejadian sebenar yang arw4h sudah tiada, dia terus diam,”.

Ahli keluarga ibu arwah Surya menyiram air mawar di atas kubvr sejurus selesai pengebum1an di Tanah Perkvburan Islam Kampung Beladau Selat, Kuala Terengganu.

Mohd Zarif berkata, jen4zah Allahyarham ibunya selamat dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Kampung Beladau Selat di sini jam 10 malam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi pada 1 November tahun lalu, Siti Nur Surya ditemui m4ti tertiarap dengan pergelangan tangan kirinya terpvtus di samping kes4n keced3raan lain pada bahagian muka dan badan di rumahnya di Kampung Lubok Batu, Telemong, Kuala Berang, Hulu Terengganu.

Sehari selepas kejadian, seorang remaja perempuan yang juga rakan baik arw4h dit4han ketika tampil di Balai Polis Telemong, Hulu Terengganu, pada jam 7.30 pagi.

Remaja berusia 19 tahun itu hadir ke balai ditemani ibunya untuk membantu si4satan, namun hasil keterangan diberi remaja yang bersekolah bersama arw4h dari Tingkatan Satu hingga Lima itu mencvrigakan lalu tangk4pan ke atasnya dilakukan untuk si4satan lanjut.

Sumber : sinar harian

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : https://www.motifviral.dnqj.my/2021/04/11/ibu-arw4h-siti-nur-surya-pergi-sel4manya-rupanya-dah-l4ma-s4kit/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Ibu Arw4h Siti Nur Surya ‘Pergi’ Selamanya” Rupanya Dah Lama Sak1t"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*