“Bukan pegawai polis Perak” Identiti Sebenar Suami Serina didedahkan

IPOH – Pegawai polis berpangkat inspektor yang dikaitkan dengan isu kontr0versi perkahwinannya bersama pelakon, Serina Redzuawan, tidak bertugas di Kontinjen Perak.

Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata, pegawai berkenaan telah bertukar ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perlis sejak 2019 sebagai pegawai di Bahagian D8 Jabatan S1asatan Jen4yah (JSJ) kontinjen itu.

“Sebelum ini, pegawai terbabit bertugas di Perak sebagai pegawai trafik namun telah bertukar ke Kontinjen Perlis pada 2019.

“Saya difahamkan, satu kertas s1asatan tatatertib telah dibuka oleh Jabatan Integriti Pematuhan Standard (JIPS) IPK Perlis ke atas pegawai terbabit kerana tidak memohon (kepada jabatan) untuk berkahwin kali kedua,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menyaksikan Majlis Serah terima tugas Ketua Polis Daerah Batu Gajah, Ketua Jabatan Pencegahan Jen4yah dan Keselamatan Komuniti (JPJKK) dan Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) di Mes Pegawai Kanan PDRM Perak di sini hari ini.

Menurut Mior Farid, dalam situasi itu, tindakan tatatertib boleh diambil ke atas pegawai terbabit sekiranya s1asatan mendapati dia tidak memohon kebenaran berkahwin dua dari jabatan.

Namun katanya, beliau difahamkan perkahwinan pasangan itu didaftarkan secara sah dengan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Perlis (JAIPs).

“Bergantung kepada s1asatan (bentuk hukuman). Bagaimanapun, saya tidak mahu komen lanjut isu ini kerana s1asatan dijalankan JIPS Perlis,” katanya.

Semalam, menerusi laporan sebuah portal, seorang wanita mend4kwa dia masih bergelar isteri kepada pegawai polis terbabit semasa bekas suaminya melangsungkan perkahwinan dengan Serina.

Dakwa wanita itu, pasangan berkenaan dipercayai bernikah secara senyap di Perlis pada pertengahan Februari lalu di mana dia pula dicer4ikan lelaki itu pada 9 Mac lalu.

Sehubungan itu, wanita berusia 34 tahun yang merupakan pensyarah sebuah kolej di Kampar membuat aduan kepada JIPS Perak pada 2 Mac lalu kerana mend4kwa perkahwinan itu berlangsung tanpa kebenarannya selaku isteri pertama.

Saya sedia bertanggungjawab – suami Serina Redzuawan

KUALA LUMPUR: Suami Serina Redzuawan, Meor Mohammad Aidid yang juga pegawai polis bertugas di Perlis, sedia bekerjasama dengan Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) negeri itu berhubung isu permohonan bernikah kali kedua.

Aidid mengaku sedang dis1asat JIPS Perlis berhubung isu permohonan bernikah kali kedua dengan Serina yang juga anak Chef Wan.

“Saya sedia bekerjasama dengan pihak berwajib. Saya dapat tahu, bekas isteri, Nur Hamizah Shaffee membuat membuat laporan polis konon dia dimadukan tanpa kebenaran.

Aidid mengulas kenyataan Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid yang dilaporkan menyerahkan s1asatan k3s membabitkan Aidid dalam isu permohonan berkahwin kali kedua dengan Serina, kepada JIPS Perlis.

Mior Faridalathrash dilaporkan berkata, Aidid sudah bertukar ke bertukar ke Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) Perlis.

Sebelum ini, sebuah portal melaporkan kenyataan Nur Hamizah menyangkal dakwaan Serina bahawa Aidid berstatus duda ketika mereka bernikah.

Aidid mendakwa, hubungan dengan bekas isteri sudah lama bermasalah dan hambar.

“Hati saya sudah lama tertutup untuknya. Saya bernikah dengan Serina, Februari lalu dan dia bukan punca kami berantakan.

“Benar, ketika bernikah kali kedua, Nur Hamizah masih isteri saya. Itu fakta yang tidak boleh dinafikan.

“Lagipun, ketika itu, proses tuntutan cer4 mengambil masa. Kami sah bercer4i pada 9 Mac lalu.

“Sekarang hanya Serina isteri saya. Tidak timbul lagi kisah atau perihal bermadu,” katanya.

Aidid turut menjelaskan bekas isteri yang membuat tuntutan cer4i.

“Dia yang tuntut cer4i. Saya ada bukti tuntutan cer4i itu. Dia tuntut cera4i atas alasan tiada lagi persefahaman antara kami,” katanya.

Aidid berkata, dia hanya mahu hidup bahagia dengan Serina dan dua anak tirinya.

“Saya ikhlas menyayangi Serina dan anaknya. Dia bukan perosak rumah tangga saya.

“Malah, dia yang memberi semangat supaya saya tidak menyimpan dendam dengan kisah lalu.

“Serina juga wanita matang, bijak mengurus kehidupan, berdikari, berani serta dedikasi dalam perniagaan dan tugas yang diamanahkan.

“Saya juga menghormati komen bapa mentua (Chef Wan). Insya-Allah saya dan isteri akan memperbaiki kekurangan diri.

“Saya berjanji akan menjaga Serina, anak dan rumah tangga kami dengan baik,” katanya.

Jumaat lalu, Serina mengesahkan dirinya bergelar isteri buat kali kedua menerusi entri dalam laman Instagram (IG). Bagaimanapun, Serina tidak berkongsi perincian mengenai majlis pernikahannya.

Reaksi Chef Wan atau nama sebenar, Datuk Redzuawan Ismail yang mendakwa patah hati atas pernikahan anaknya ketika menantu masih suami orang, menghangatkan lagi kontroversi perkahwinan Serina.

Sebelum ini, Serina pernah mendirikan rumah tangga dengan Salahudin Ghafar pada 1 Januari 2010.

Bagaimanapun, mereka bercer4i talak satu di Mahkamah Rendah Daerah Petaling pada 1 Ogos 2017 selepas tujuh tahun mendirikan rumah tangga.

Mereka dikurniakan dua cahaya mata, Tristan Tareef, 11, dan Isabella Saffiya, 10.

“Berani buat berani tanggung!” – Rupa2nya dari awal Chef Wan dah ‘w4rning’ suami Serina

PENGAKUAN suami kepada Serina Redzuawan, Meor Mohammad Aidid Meor Jamaluddin mengenai perkahwinan mereka tidak diketahui bekas isteri pertamanya mendapat perhatian bapa aktres itu iaitu Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan.

Chef Wan yang juga cef selebriti terkenal berkata, Aidid sepatutnya lebih awal berterus terang mengenai situasi sebenar agar tidak menimbulkan prasangka buruk seperti yang sedang berlaku sekarang.

“Akhirnya bekas suami buka mulut beritahu kebenaran. Sebab itu dari awal saya dah nasihat jangan bermain a.pi depan-depan dia di rumah saya.

Chef Wan berkongsi paparan skrin artikel mStar pada Isnin.

“Saya akan tahu semua ini secepat yang anda fikirkan. Saya lihat wajah dia dan berkata ‘tolong jangan tipu saya jika anda sudah bercer4i atau tidak dengan isteri pertama’.

“Kalau anda tidak gembira dan tiba masa untuk teruskan hidup, saya faham tapi saya tidak mahu terlalu fikirkan masa lalu anda sebab ia bukan urusan saya untuk buat andaian atau bersangka buruk seperti orang di luar sedang lakukan,” tulisnya di Instagram pada Selasa.

Chef Wan turut memuat naik paparan skrin artikel mStar pada Isnin berhubung pengakuan Aidid mengenai status sebenarnya ketika berkahwin dengan Serina.

Menerusi artikel tersebut, Aidid mengaku berkahwin dengan aktres tersebut ketika masih bergelar suami orang, namun menafikan dakwaan bahawa Serina menjadi punca percer4iannya dengan bekas isteri pertama Nur Hamizah Shaffee, 34.

Sangat menarik bila terlalu ramai orang b0doh yang hanya pandai berkata-kata.

Sebaliknya, kata Aidid hubungan perkahwinan yang dibina dengan wanita itu sudah lama retak menunggu belah dan dia juga sudah tawar hati dengan bekas isterinya itu.

Dalam pada itu, cef terkenal berusia 63 tahun ini berharap apa yang terjadi kepada keluarganya itu dapat memberi pengajaran kepada orang ramai.

“Itu sebab Allah suruh jadi bapa dan ibu kena bertanggungjawab fasal anak kita. Biarpun buat silap tetap kita mengaku silap! Pengajaran untuk semua! Tidak perlu sikit-sikit aibkan keluarga bapa mereka la.

“Sedangkan saya la mangsanya di sini dimakikan orang. Ya, saya cakap memang kasar! Untuk orang yang layak menerimanya. Berani buat berani tanggunglah. Biarlah berlaku jujur dan jika salah mohon sahaja maaf.

“Sangat menarik bila terlalu ramai orang bodoh yang hanya pandai berkata-kata. Tak kena batang hidung anak masing-masing senanglah cakap!

“Padahal berapa kali kita dengar cerita yang sama berulang kali mengenai lelaki yang nak kahwin isteri kedua atau ketiga pun sama cerita atau penipuan yang lebih kurang sama pada akhirnya mem4lukan kita sebagai ibu bapa,” katanya.

Pada Jumaat lalu, Serina menerusi laman Instagram miliknya mendedahkan dia sudah bernikah dengan Aidid namun pengumuman tersebut mengejutkan bapanya, Chef Wan yang tidak mengetahui perkara.

Kemudian, seorang wanita bernama Nur Hamizah muncul membuat pendedahan secara eksklusif kepada mStar pada Ahad lalu mengatakan dia dicer4ikan pada 9 Mac lalu dan Aidid masih bergelar suaminya yang sah ketika berkahwin dengan Serina.

Susulan itu, pada Isnin, Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata polis sudah membuka kertas siasatan yang diserahkan kepada Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) Perlis berikutan Aidid sudah bertukar ke Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) Perlis.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: https://justbdallnews.com/2021/04/13/bukan-pegawai/?fbclid=IwAR0_X4Y2L5UWgU6RGOV4gYk0cCZH4ZeXe_BF8jawuqDP_CZVGGjtHp0yeLg

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Bukan pegawai polis Perak” Identiti Sebenar Suami Serina didedahkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*