“Dapat Mak Mentua..MasyaAllah” – Jangan Kurang Ajar Dengan Mereka

Pelakon dan penyampai radio, Sharifah Shahirah berkongsi cerita mengenai ibu mentuanya, Datin Maria Arshad, baru-baru ini.

Perkara tersebut didedahkan pelakon drama KL Meroyan itu menerusi satu rakaman video yang dimuat naik di akaun Instagram rasmi Suria FM ketika ditanya apa menu berbuka pada Ramadan yang pertama.

Lalu, bintang berusia 46 tahun ini turut menzahirkan rasa syukur kerana dikurniakan ibu mentua yang sangat baik.

Malah kakak kepada pelakon Sharifah Sakinah ini menambah, dia turut menjalinkan hubungan baik bersama bekas ibu mentuanya hasil perkahwinan terdahulu.

“Lauk hari ini mak mentua yang masak. Aku dah 18 tahun dengan suami, alhamdulillah mak mentua semua ‘sponsor’.

“Mak mentua yang sama. Kalau yang lama pun, alhamdulillah baik. Dapat mak mentua bagus, masyaAllah untungnya,” katanya.

Dia pada masa sama turut berpesan supaya saling menghormati.

“Jangan kurang ajar dengan mak mentua, kena jaga hati mak mentua walaupun bukan mak kamu (kandung). Kalau aku lah kan…kalau ada mak mentua yang jenis berkira ni, tak usah lah nak lawan ke apa.

“Selagi kita mampu, larat. Kalau ada, kalau tak ada tak apa. Mana yang baik itu kita ambil,” katanya lagi.

Turut sama di dalam video berkenaan ialah rakan penyampai, Tyzo.

Imbas kembali, Shahirah sebelum ini pernah berkahwin bersama Jatt yang merupakan vokalis Black Dog Bone dan dikurniakan seorang anak perempuan, Allisya, 22.

Selepas itu, dia mendirikan rumah tangga bersama pelakon, Ijoy Azahari pada 28 Februari 2003 dan dikurniakan empat orang anak iaitu Airell, 15, Airra, 12, Audra, 10, dan Adeena, 2.

Sharifah Shahirah kecewa komen biad4p netizen terhadap bekas suami, Jatt Black Dog Bone

Pelakon dan Pengacara, Sharifah Shahirah meluahkan kekecewaan terhadap komen biadap netizen berhubung kenyataan akhbar vokalis Black Dog Bone, Jatt baru-baru ini.

Jatt memberitahu pemberita keterujaannya hingga menitiskan air mata apabila mengetahui anak perempuannya, Alisya boleh menyanyi dengan baik.

Rentetan itu, segelintir netizen telah meninggalkan komen bi1adap di atas kenyataan terbabit dengan mengatakan, “Kalau anaknya mengaji dengan baik, mau meningg4l terus ayahnya”.

Menerusi perkongsian keratan akhbar dan paparan skrin komen-komen biadap netizen terhadap kenyataan penyanyi lagenda sekitar tahun 80-an terbabit, Sharifah Shahira menulis, “Kita dapat tahu seluruh rakyat Malaysia kecewa dengan statement tu. Banyak-banyak orang aku kenal betapa baik nya hati Jatt walaupun tak belajar Universiti Al-Azhar.

“Boleh tak kami bertanya yang komen ni ada yang belajar universiti..Ni ada tak kawan boleh kami belajar mengaji secara murahlaa bayarannya. Boleh tolong ke..atau comment secara riak somb0ng”.

“Saya ni cepat neg4tive org comment ni kekadang..tapi diaorng comment diaorng memang baik 100% saya percaya. Kot selain comment boleh kongsi ilmu..boleh dm ajar ngaji”

“Sebab kebanyakan dm.. blajar ngaji satu jam seratus..dia caj, sbb anak kita blajar nyanyi 30 ringgit sejam kat mark adam. Plssss tolong ajar ngaji. #tolongngajikan kami kami datang menyusul”.

Status sindiran itu dikongsinya melalaui laman Instgram, @shieraijoy.

Namun rata rata rakan artis dan para peminat memberi kata kata semangat kepada Sharifah Shahirah yang kini sibuk mengelola segmen ‘Sembang Petang’ bersama rakan penyampai, Tyzo dan Suraya Borhan, di Suria FM.

Untuk rekod, Sharifah Shahirah pernah berkahwin dengan Jatt pada tahun 1997 namun berpisah pada tahun 1999 dan dikurniakan seorang anak perempuan, Alisya.

Video, Foto : Instagram Suria FM, Sharifah Shahirah & Datin Maria Arshad

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: https://justbdallnews.com/2021/04/15/dapat-mak/?fbclid=IwAR1ef2-1cstJmJbp_AixS0aq4QBh9FutYk6fgfeMa-dWAxg2TSIMnie35RU

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Dapat Mak Mentua..MasyaAllah” – Jangan Kurang Ajar Dengan Mereka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*