“Kurang Aj4r..” Ashraf Muslim Naik Angin

Pelakon, Ashraf Muslim, meluahkan rasa kes4l dan mar4h terhadap iklan raya yang mempromosikan jvdi oleh sebuah syarikat jvdi online. Ashraf berkongsikan video tersebut bersama kapsyen luahan perasaannya di akaun rasmi Instagram miliknya.

Menurut Ashraf, tindakan mengiklankan jvdi dengan menggunakan tema raya adalah sangat tidak bertanggungjawab. Jvdi adalah h4ram di sisi Islam dan ia adalah perbuatan yang dikvtuk. Ashraf meluahkan rasa m4rah dan seakan tidak percaya bahawa kini sudah ramai pihak yang semakin berani mewar-warkan perkara yang salah seperti sudah tidak ada rasa bersal4h. Apa yang menambah am4rah, iklan itu secara terang-terangan mengajak orang ramai melakukan d0sa.

Ashraf juga turut memberikan komen tentang kesemua yang terlibat dengan pembikinan iklan berkenaan.

“KURANG AJ4R lah siapa yang terlibat dalam pembikinan video ni. Takkan tak tahu video ni pasal apa? Jvdi laa!”

“Aku tak tahulah, yg berlakon dalam video ni sedar ke tak sedar apa yang dinyanyikan tu. Memang tak fikir panjang bila buat semua ni. Pastu berani plak nak promosi mcmni.”

Melalui video yang dikongsikan, dapat dilihat bahawa barisan pelakon yang terlibat berbangsa Melayu. Malah ada juga yang bertudung. Mereka semua mengenakan baju kurung dan baju melayu yang lengkap seperti sedang beraya. Jika difikirkan, penyampaian iklan ini sangatlah tidak sesuai.

Menerusi ruangan komen posting tersebut, wargamaya mengeji tindakan ini dan antara yang paling jelas membangk1tkan rasa am4rah mereka adalah penggunaan barisan pelakon muslim di dalam video iklan jvdi tersebut.

“Video ni adalah JAH4T SAMA SEKALI dan ini adalah SALAH!”

Ashraf Muslim dengan sekeras-kerasnya menolak iklan ini. Katanya, ini adalah antara cara halus anasir-anasir j4hat mer0sakkan Islam dan media sosial adalah platform yang paling mudah untuk mereka sampaikan.

Pelakon dan pengacara ini menyeru supaya pihak berkuasa mengambil tindakan yang sepatutnya terhadap pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab. Tambah beliau, perbuatan seperti ini tidak dapat dimaafkan kerana ia mengh1na sensitviti agama.

“Tindakan ini telah melanggar sensitiviti orang islam dan memalukan negara yang mengamalkan agama islam sebagai agama rasmi.”

Rata-rata rakan artis yang lain juga turut meluahkan rasa yang sama. Ini adalah antara komen mereka:

Apa yang lebih menyedihkan adalah, perbuatan seperti ini ibarat mengh1na kesucian bulan Ramadan. Kita baru sahaja bermula namun, dah bermacam-macam perkara terjadi. Di mana salahnya kita dalam mendidik masyarakat? Apa yang jelas adalah, kita semua perlu lebih peka dan berfikir lebih panjang dalam melakukan sesuatu. Akal fikiran yang pendek akan membawa kepada kesusahan yang berlarutan. Semoga pihak berkuasa juga peka dengan isu ini dan segera melakukan penyias4tan.

Sumber: Ashraf Muslim

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Hot FM

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kurang Aj4r..” Ashraf Muslim Naik Angin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*