“La Ilaha Illallah”Aafiyah K0ngsi Video Berzikir Sebelum Tidur Buat Ramai Terhibur

Anak sulung penyanyi, Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Siti Aafiyah adalah seorang yang mudah untuk belajar dan dididik.

Siti, 42, berkata, Aafiyah  juga disifatkan sebagai anak yang sangat aktif.

“Aafiyah seorang yang sangat kalau suka, dia akan tunjuk. Contohnya malam tadi sempat buat latihan untuk majlis hari ini. Apabila masuk ke dalam dewan dan nampak poster gambar wajahnya, dia terus teruja. Sebut saja nama, dia lagi teruja.

“Saya gembira dengan perkembangan ditunjukkan Aafiyah. Mungkin dia teruja sebab sudah mula tahu dan faham. Sebelum ini dia tak pernah kena serbu. Jadi, dia agak terkejut sikit hari ini. Kalau tak, dia akan lompat-lompat.

“Alhamdulillah, Aafiyah anak yang mudah untuk belajar untuk dididik. Dia juga sangat aktif. Jadi, saya bersyukur,” katanya.

Pada majlis pelancaran produk minuman Beaukids, Aafiyah diumumkan sebagai duta sekali gus menjadi duta kecil kepada empayar perniagaan Siti iaitu CTDK Holdings Sdn Bhd.

“Sebagai legasi yang saya nak teruskan supaya anak-anak saya terbabit dalam perniagaan. Aafiyah tahu ibu bapa dia ahli perniagaan selain saya sebagai penyanyi.

“Dari sisi lain, nak berjaya dalam perniagaan. Dari kecil, saya dulu berniaga kuih. Bagi saya, sesuatu yang baru untuk dia,” katanya.

Laa Ilaha Illallah Menjadi Kunci Surga.Mungkin diantara kita masih ada yang belum tahu Keistimewaan Dzikir La Ilaha Illallah ini.

Alunan Zikir Dari Siti Aafiyah Anak Dato’ Siti Nurhaliza Buat Peminat Kagum. Pandainya Aafiyah Jelas Bacaan Zikirnya.

Sebelum tidur jangan lupa berzikir ye macam Aafiyah..

VIDEO:

Sudah pasti menjadi ayah dan ibu kepada Siti Aafiyah ini berasa bangga dengan kepandaian Aafiyah.Para netizen juga turut bangga dengan keletah Aafiyah yang begitu bijak dan matang.

KOMEN NETIZEN:

Subhanallah, Inilah Keistimewaan Dzikir La Ilaha Illallah, Ibnu Rajab Al Hambali rahimahullah mengatakan, “Kalimat Tauhid (La Ilaha Illallah) memiliki keutamaan yang sangat agung yang tidak mungkin bisa dihitung.”

Mungkin diantara kita masih ada yang belum tahu Keistimewaan Dzikir La Ilaha Illallah ini, berikut adalah beberapa keutamaan dzikir tahlil “La Ilaha Illallah”,

1. Laa Ilaha Illallah Menjadi Kunci Surga

Kalimat ‘La ilaha illallah’ merupakan harga surga, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam juga bersabda,”Barangsiapa yang akhir perkataannya sebelum mening gal du nia adalah ‘la ilaha illallah’, maka dia akan masuk surga” (HR. Abu Dawud no. 1621)

2. Dzikir Laa Ilaha Illallah Adalah Kebaikan Dan Dzikir Yang paling Utama

Kalimat ‘La ilaha ilallah’ adalah kebaikan yang paling utama, Abu Dzar berkata,”Katakanlah padaku wahai Rasulullah, ajarilah aku amalan yang dapat mendekatkanku pada surga dan menjauhkanku dari neraka.” Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

“Apabila engkau melakukan kejelekan (dosa), maka lakukanlah kebaikan karena dengan melakukan kebaikan itu engkau akan mendapatkan sepuluh yang semisal.” Lalu Abu Dzar berkata lagi, “Wahai Rasulullah, apakah ‘la ilaha illallah’ merupakan kebaikan?”

Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,”Kalimat itu (laa ilaha illallah, pen) merupakan kebaikan yang paling utama. Kalimat itu dapat menghapuskan berbagai dosa dan kesalahan.”

Kalimat ‘La ilaha illallah’ adalah dzikir yang paling utama, Dari Jabir radhiyallohu ‘anhu , dari Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam beliau bersabda : “Dzikir yang paling utama adalah la ilaha illallah, dan doa yang paling utama adalah alhamdulillah.”(HR. Ibnu Majah, An Nasa’I – Shohih Targhib wa Tarhib : 1526 )

Sumber:Instaggram CTDK

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingsangat.pw/2021/04/la-siti-afiyh-zikr/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“La Ilaha Illallah”Aafiyah K0ngsi Video Berzikir Sebelum Tidur Buat Ramai Terhibur"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*