“Ukur Baju Di B4dan Sendiri” – Cef Wan Muak

“I really dont understand how some one at all this high level can mencvri dan men1pu lepas itu boleh memberi balik untuk urusan-urusan kebajikan to make others believed mereka ini tak mungkin PEN1IPU.”

Sebagai rakyat Malaysia, Cef Wan tidak terlepas memerhati situasi politik semasa dan tidak teragak-agak memberi komen ped4s kepada golongan tertentu sebelum ini.

Terbaharu, status yang dimuat naik di laman Instagramnya mengulas mengenai sikap manusia yang taa4k, ked3kut, g1lakan harta, pangkat, darjat dan juga kuasa.

Bagi Cef Wan, sikap manusia yang tidak pernah cukup dengan apa yang ada ini membuatkan mereka sanggup melakukan apa sahaja biarpun terpaksa mengambil yang bukan hak.

Foto :IG

Baginya, semuanya adalah sandiwara dunia dengan ramai yang berebut-rebut menunjukkan kekayaan masing-masing walhal itu adalah wang har4m. Jika tidak, masakan segelintir turun naik mahkamah pun masih lagi sanggup bergelumang dalam politik. Semuanya kerana harta dunia.

Dalam status sama, Cef Wan turut menyelitkan perbualannya dengan pemilik syarikat yang mahu menukar langsir rumahnya. Menurut pemilik itu lagi, langsir perlu ditukar setiap tiga tahun sekali. Ianya membuatkan dia terkejut.

“Tapi nak ganti boleh juga but i must forgot all the urusan kebajikan saya tiap-tiap tahun untuk ganti langsir rumah saya lah.”

Foto : IG

Kata kuncinya, ukur baju di badan sendiri. Jadi, jika mampu tiada salahnya, cuma janganlah mengambil hak orang lain. Bagi Cef Wan sendiri, kemewahan yang ada pada dirinya akan dipanjangkan rezeki tersebut kepada orang lain.

Jadi, siapakah Pen1pu yang dimaksudkan Cef Wan?

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami

Sumber:cari

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Ukur Baju Di B4dan Sendiri” – Cef Wan Muak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*