Akhirnya Neelofa, suami dan keluarga dikenakan tindakan, ini jumlah yang dia kena bayar

Usahawan Noor Neelofa Mohd Noor dikom.paun RM20,000.00 kerana tidak mematuhi standard operasi pia.wai (SOP) bagi mengekang Co.vid-19.

Ketua p0lis Daerah Dang Wangi ACP Mohamad Zainal Abdullah berkata usahawan itu diko.mpaun kerana tidak memastikan penjarakan fizikal sewaktu majlis akad nikahnya di sebuah hotel di ibu negara pada 27 April.

Neelofa juga didapati bersalah melan.ggar tujuan rentas negeri yang dibenarkan.

Gambar kontroversi Neelofa dan suami bercuti di Langkawi ketika sekatan rentas negeri dilaksana

Tiada diskaun dibenarkan untuk menyelesaikan kom.paun itu, kata p0lis.

Suami Neelofa, Muhammad Haris Mohd Ismail pula dikom.paun RM10,000.00, juta tanpa diskaun, atas kesal.ahan mel4ngg4r kebenaran rentas negeri.

Manakala 20 orang anggota keluarga Neelofa yang hadir dalam majlis perkahwinan itu dikompa.un masing-masing RM1,5000 kerana gagal memastikan penjarakan fizikal.

Mohamad Zainal berkata kesemua kom.paun dikeluarkan hari ini dengan jumlah keseluruhan sebanyak RM60,000.00.

“Justeru, pihak PDRM menasihati orang ramai supaya terus mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

“Kega.galan mematuhi perintah ini membolehkan tindakan diambil di bawah peruntukan undang undang yang masih berkuat kuasa,” katanya.

Majlis akad nikah Neelofa dan PU Riz

Terdahulu,

p0lis si4sat Neelofa, PU Riz ‘bulan madu’ di Langkawi

KUALA LUMPUR: p0lis Diraja Malaysia (PDRM) menjalankan sia.satan terhadap pasangan pengantin baharu, Neelofa dan suami, Haris Ismail atau PU Riz yang kini didakwa sedang berbulan madu di Pulau Langkawi.

Ketua p0lis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, mengikut laporan media berdasarkan gambar yang tersebar Neelofa dan PU Riz dipercayai berada di pulau per4nginan berkenaan.

“Kita akan si.asat perkara ini sama ada benar atau tidak.

“Sekiranya didapati berbulan madu di pulau per4nginan terbabit seperti dilaporkan, mereka jelas mel4ngg4r prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB). p0lis akan menjalankan sias.atan,” katanya kepada BH Online.

Ini kerana katanya, Gelembung Pergerakan Pelancongan Bersasar Domestik yang diumumkan kerajaan hanya membenarkan pelancong merentas negeri yang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) sahaja.

“Pelancong juga perlu membuat tempahan menggunakan agensi pelancongan berdaftar dengan Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia (MOTAC) berkuatkuasa sejak 10 Mac lalu dan pergerakan perlu menggunakan kenderaan pelancongan,” katanya.

Semalam, pasangan kontroversi itu sekali lagi mencuri perhatian apabila beberapa gambar merentas negeri untuk berbulan madu di Pulau Langkawi, tular.

Menerusi gambar tersebar, Neelofa dan suaminya dilihat berada di lapangan terbang serta dalam penerbangan dipercayai menuju ke pulau per4nginan itu.

Selain itu, Mohamad Zainal juga mengesahkan pengurus majlis perkahwinan dan pembantu peribadi Neelofa hadir memberi keterangan kepada p0lis, hari ini.

Mengulas ketiadaan Neelofa dan PU Riz yang sepatutnya hadir ke Ibu Pejabat p0lis Daerah (IPD) Dang Wangi berhubung sia.satan majlis perkahwinan yang didakwa mel4ngg4r SOP, Mohamad Zainal berkata, pasangan itu akan tetap dipanggil untuk memberi keterangan.

“Kami tetap akan memanggil Neelofa dan PU Riz dalam masa terdekat ini,” katanya.

Terdahulu, Pengasas Reka Teemor, Faiz Sabari dan isterinya, Rozana Mumtaz yang juga pengurus majlis perkahwinan disoal siasat selama dua jam, hari ini.

Bagaimanapun, Faiz enggan mengulas siasatan dijalankan berhubung majlis perkahwinan Neelofa dan PU Riz yang didakwa mel4ngg4r SOP di Hotel Grand Hyatt Kuala Lumpur, Sabtu lalu.

“Keterangan semua okay. Tiada apa nak cakap,” katanya yang kelihatan men1ngg4lkan IPD Dang Wangi kira-kira jam 1.40 petang.

Sementara itu, pembantu peribadi, Neelofa iaitu Nadiah Khairuddin yang ditemani pe.guam tidak memberikan sepatah kata dan berlalu tanpa menghiraukan media. Nadiah dilihat men1ngg4lkan IPD Dang Wangi pada jam 2 petang.

Tular di media sosial, netizen dakwa Neelofa & suami tiba di Langkawi, ini puncanya jadi `k4ntoi`

Tular sekeping gambar di laman Twitter mendakwa Neelofa selamat tiba di Langkawi, tiga hari selepas selebriti popular itu mendirikan rumah tangga.

Menerusi laman Twitter, pengguna @arxxxxmand memuat naik tangkapan skrin sebuah posting dari laman Facebook memaparkan seorang wanita berpakaian serba hitam bersama seorang lelaki berkemeja putih serta kopiah.

Tangkapan skrin yang menulis ‘Selamat datang ke Langkawi Neelofa’ itu sekali gus mengundang netizen bagi membuat andaian dan spekulasi terhadap selebriti berusia 32 tahun itu.

Menerusi pemerhatian di laman Facebook pula, seorang pengguna bernama PakYuss MoSalah berkongsi dua keping gambar dipercayai bersama Neelofa dan suaminya Haris Ismail dengan meletakkan ‘tag’ lokasi di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi.

“Tugas-tugas khas, bawak pengantin baru Neelofa pusing-pusing Langkawi,” tulis PakYuss MoSalah.

Berikutan itu, warganet di Twitter mula memberikan pelbagai reaksi mengenai dakwaan tersebut terutama soal rentas negeri.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan kesahihan gambar-gambar tersebut. Malah, tiada sebarang muat naik dikongsi di media sosial bekas pengacara MeleTOP itu mengenai dakwaan berkenaan.

Terjawab Punca Sebenar Kenapa p0lis Tak Pergi Terus Ke Majlis NeeIofa Dan Bagi K0mp4un

Terbaru, pengurus acara majlis pernikahan selebriti popular dan pendakwah bebas akan dipanggil pada hari ini bagi membantu siasatan berhubung pematuhan prosedur operasi standard (SOP).

Menurut Ketua p0lis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah, selain daripada pengurus acara berkenaan, beberapa saksi lain termasuk pekerja hotel turut akan dipanggil bagi memberi keterangan.

” Semalam, pihak p0lis sudah mengambil keterangan pihak hotel dan hari ini, dijangkakan akan ambil keterangan dari pengurus acara majlis berkenaan.

” Saksi-saksi lain juga akan dipanggil dalam masa terdekat,” katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Mohamad Zainal berkata, orang ramai diminta untuk tidak salah faham berhubung pengeluaran kompaun terhadap kesalahan meInggar SOP.

Terima maklumat selepas majlis habis

” p0lis menerima maklumat selepas gambar berkenaan tular kerana majlis diadakan secara tertutup, jadi siasatan perlu dijalankan.

” Kalaulah majlis itu masih berjalan dan ketika itu juga p0lis menerima laporan mengenai perInggaran SOP, sudah pasti kita akan ke lokasi dan mengeluarkan kompaun,” katanya.

Menurutnya, siasatan perlu dijalankan bagi mengenal pasti gambar yang tular termasuk kesahihan gambar terbabit sebelum tndakan lanjut diambil.

” Masyarakat tidak perlu khuatir, tidak ada pilih bulu dalam pelaksanaan SOP, tndakan sewajarnya akan di ambil selepas kertas siasatan lengkap dan diserahkan kepada Jabatan Peguam Negara,” katanya.

HarianMetro kelmarin melaporkan selebriti popular, NeeIofa atau nama sebenarnya, Noor NeeIofa Mohd Noor selamat diijabkabulkan dengan pelakon dan pendakwah bebas, Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz, 26, di hotel terkemuka di sini.

Pasangan itu dinikahkan adik NeeIofa iaitu Mohd Aqief Mohd Noor dan menerima mas kahwin berupa sebentuk cincin.

Namun, satu gambar tular di media sosial mendkwa majlis yang dianjurkan itu tidak mematuhi SOP yang ditetapkan Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Sumber mskini/rj

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.two.e-kesah.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Akhirnya Neelofa, suami dan keluarga dikenakan tindakan, ini jumlah yang dia kena bayar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*