Netizen Sempat Kant0ikan Neelofa Seakan ‘Perll’ Abang Burger Yang Dik0mpaun RM50Ribu

Lagi sekali hari ini nama Neelofa tular di semua platform media sosial. Kisah perkahwinan yang dikatakan l.anggar SOP akhirnya tamat.

Umum mengetahui, Noor Neelofa Mohd Noor telah dikenakan kompaun sebanyak RM20 ribu kerana tidak mematuhi standard operasi piawai (SOP) bagi mengekang C/ovid-19.

Menerusi Facebook Neelofa, dia mengetahui dan sudah dimaklumkan mengenai kompauan yang dikenakan terhadapnya dan suami iaitu PU Riz.

Terima dengan hati yang terbuka

 

Assalamualaikum. Seperti yang telah diberitakan, ya saya sudah dimaklumkan tentang k.ompaun yang dikenakan terhadap saya dan Haris.

Saya menerima dengan hati yang terbuka dan menjadikan k.ompaun ini sebagai satu pengajaran untuk menggunakan kebenaran merentas negeri atas tujuan yang dipersetujui oleh pihak berkuasa dan juga peringatan buat saya dan semua yang terlibat pada majlis kahwin saya untuk sentiasa menitikberatkan soal kepentingan SOP.

Menurut Neelofa, dia berterima kasih kepada semua pihak yang memberi kerjasama yang baik dalam menguruskan kesnya.

Tambahnya, dia ingin memohon maaf sekali lagi jika kes ini memberi sedikit masalah kepada kelancaran kerja-kerja harian mereka yang terlibat.

Neelofa makan burger ..

Semalam tular di media sosial dimana seorang peniaga burger yang menjual di depan rumah dikompaun RM50 ribu kerana berniaga melebihi had waktu dibenarkan

Perkara ini menimbulkan rasa tidak puas hati rakyat terhadap pihak berkuasa.

Tapi apa kena mengena dengan Neelofa?

Satu posting telah dimuatnaik oleh Neelofa dengan kapsyen “moreh burger malam ni meh”

Kenyataan itu dibuat oleh Neelofa di instagram beliau  ketika tular kisah abang burger dik.ompaun.

Walaubagaimana pun posting itu telah dipadam tetapi netizen sempat mengambil gambar layar tersebut.

Netizen terus mengaitkan dengan kompaun yang Neelofa terima. Adakah ianya satu kebetulan yang Neelofa mahu makan burger?

Artikel Berkaitan…

Perlu Bayar 5 Hari Sebelum Raya, Caprice Buat Tabung Bantu ‘Abang Burger’ Dikompaun RM50k

 

Perlu Bayar 5 Hari Sebelum Raya, Caprice Buat Tabung Bantu Peniaga Burger Kena Kompaun RM50K

Penyanyi rap popular, Caprice menyatakan hasratnya untuk membuka tabung bagi mengumpul dana membantu peniaga burger yang tular apabila dikenakan k.ompaun RM50,000.

Peniaga burger tersebut dikenakan ko.mpaun oleh pihak polis kerana kesalahan berniaga lebih masa pada tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di hadapan rumahnya di Kampung Rambutan Rendang, Jalan Panji, Kelantan pada Ahad.

Caprice yang menghubungi peniaga tersebut yang dikenali sebagai Faisal telah menyatakan hasratnya dan sedang menunggu persetujuan lelaki tersebut.

“Alhamdulillah guys kita dapat contact Abe Faisal. Kalau esok Abe kata ons, Caprice akan buka tabung kitafund atau a public tabung untuk bantu settle kompaun RM50k yang dia kene bayar sebelum May 9th (5 hari sebelum raya). InsyaAllah! Kita jaga kita,” katanya.

Caprice berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menerusi entri tersebut dia memuat naik temubualnya di dalam telefon bersama peniaga burger tersebut.

Peniaga berkenaan, Wan Mohd Faisal Wan Kadir, 38, didatangi sekumpulan anggota polis pada jam 11.21 malam susulan dikatakan menerima aduan berhubung perkara demikian.

Isterinya, Norlaili Shafii, 37, berkata, dia dan suami ketika itu menyiapkan 15 burger juadah sahur yang ditempah oleh pelanggan dari sebuah kilang di Pengkalan Chepa.

Difahamkan, mereka bergantung berpendapatan sepenuhnya terhadap hasil menjual burger dan berpindah daripada menjual burger di gerai di tepi jalan Tanjung Chat berikutan pandemik C.ovid-19 dan PKP sejak tahun lalu.

Artikel: AwatttSyeikhhh Network

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: AwatttSyeikhhh Network

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Netizen Sempat Kant0ikan Neelofa Seakan ‘Perll’ Abang Burger Yang Dik0mpaun RM50Ribu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*