PDRM Cari Se0rang Penyanyl R0ck Terknal Selpas Tvlar Rakaman Lnggar S0P

MELAKA – Seorang penyanyi rock akan dipanggil pihak polis negeri bagi membantu s.iasatan susulan satu klip video yang tular di laman sosial sejak semalam berhubung pelang.garan p.rosedur o.perasi standard (SOP) di sebuah hotel di sini.

Ketua Jabatan S.iasatan J.enayah (JSJ) Melaka, Asisten Komisioner Mohd. Sukri Kaman berkata, pihaknya akan memanggil penyanyi itu dalam masa terdekat untuk memberi keterangan selepas menerima satu laporan mengenai klip video berdurasi 42 saat itu pada pukul 12.43 pagi tadi.

“Video tersebut telah menunjukkan seorang selebriti dan beberapa individu lain telah melang.gar SOP Pe.rintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) semasa menghadiri satu majlis misi kemanusiaan di sebuah hotel di Jalan Hang Tuan, Melaka.

“Pihak JSJ Melaka telah menjalankan s.iasatan di bawah Se.ksyen 21A A.kta Penc.egahan dan Pengawalan P.enyakit Berja.ngkit 1988 dan Peraturan 18, Peraturan-Peraturan Penc.egahan dan Pengawalan P.enyakit Berja.ngkit ( Kawalan Pergerakan Pemulihan ), No.3, 2021,”katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Katanya, kesemua yang terlibat dalam k.es tersebut termasuk penganjur p.rogram akan turut dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah untuk diambil keterangan.

Reaksi Orang Ramai

U.ndang u.ndang tidak mengenal sesiapa dalam video ini pun sudah terang terang tidak mematuhi SOP yang telah di tetapkan oleh Majlis Kes.elamatan Negara jadi penganjur kenalah bertang.gungjawab.

Kerajaan pun satu da tahu akan ada potensi berlakunya perlang.garan SOP kenapa majlis2 sebegini dibenarkan.

Kalau mcm ni org2 Msia dlm 2 weeks lagi daily case sure at least 7k. Large gat.hering mcm ni yg patut di pantau bukan rentas daerah. Skrg ni semua daerah dah k.es tinggi dah kira mcm satu daerah besole.

Jgkitan Di Kalangan Orang Muda Tinggi

PENINGK4TAN kes C0vid-19 di negara ini ternyata membimb4ngkan ramai.

Dalam perkembangan terbaharu, Ketua Pengarah Kesih4tan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah mended4hkan berlakunya peningk4tan j4ngkitan w4bak itu melibatkan golongan muda.

“Daripada 1 Januari hingga 7 Mei 2021, kita dapati sekarang j4ngkitan amat ting.gi dalam kalangan mereka yang berusia 20 hingga 29 tahun dan 30 hingga 39 tahun.

“Inilah mungkin usia yang aktif atau usia bekerja dan sekarang dengan varian baharu, kita dimaklumkan oleh pakar-pakar di Hospital Sungai Buloh, j4ngkitan dalam usia muda semakin meningk4t malah raw4tan yang diberikan tidak menampakkan kes4n,” ujar Dr Noor Hisham.

Beliau berkata demikian menerusi sidang media Kemeterian Kesih4tan Malaysia (KKM) pada Sabtu petang.

Tambah beliau, ramai golongan muda mengalami gejala ter.uk selepas dij4ngkiti C0vid-19 sehingga perlu menerima rawatan di hospital.

“Jangkitan usia muda semakin meningk4t dan gejala semakin teruk, ramai dimasukkan ke hospital dan juga unit raw4tan rapi (ICU) hingga memerlukan b4ntuan pernaf4san,” ujarnya lagi.

Selain itu kata beliau, trend j4ngkitan dalam tempoh 1 Januari hingga 7 Mei 2021 juga menunjukkan kes melibatkan pes4kit bukan warganegara semakin berkurangan.

Untuk rekod, Malaysia merekodkan 4,519 kes baharu pada Sabtu dengan 25 kematian dan 393 kes di ICU.

Kredit : Kosmo via online malaya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "PDRM Cari Se0rang Penyanyl R0ck Terknal Selpas Tvlar Rakaman Lnggar S0P"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*