Bekas Pegawai Polis Disias4t Selepas Jemput Anggota Masuk Makan Juadah Raya

Sebelum ini, vir4l sekeping gambar yang did4kwa dikongsikan oleh bekas pegawai kanan polis memperlihatkan beberapa anggota polis menikm4ti jamuan hari raya di rumahnya pada Hari Raya Aidilfitri, baru-baru ini. Perkara itu bagaimanapun telah mencetus kemar4han dan ketidakpuasan hati rakyat terhadap anggota polis yang did4kwa melanggar prosedur operasi standard (SOP).

Memetik laporan Harian Metro, Ketua Polis Daerah Shah Alam iaitu Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib telah menerima satu laporan terhadap ins1den berkenaan susulan foto itu terseb4r di platform Facebook dan Twitter.

Siasat4n dijalankan mengikut Peraturan 17 P.U (A) 225/2021 kerana mel4nggar SOP Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Jika sabit kesal4han komp4un RM10,000 boleh dikenakan ke atas pemilik rumah dan RM2,000 ke atas pengunjung. Kertas sias4tan akan dirujuk ke Timbalan Pendakwa Raya dalam kadar segera.

Pasukan peronda yang menyelia dan mem4ntau SOP menjenguk rumah kami untuk membuat pemeriksaan. Mereka dapati anak-anak yang tinggal dalam daerah ini juga balik dari semalam lagi.

Bekas Timbalan Pengarah di Bukit Aman itu bagaimanapun menjelaskan situasi sebenar dengan mempelawa anggota polis berkenaan masuk ke dalam rumah dan menikm4ti juadah Hari Raya selepas mereka menjengok terdapat enam buah kenderaan di hadapan rumah itu.

Sumber: Harian Metro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://mediabawang.net/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Bekas Pegawai Polis Disias4t Selepas Jemput Anggota Masuk Makan Juadah Raya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*