Meriahnya. Tvlar Gambar Kereta Berssak Dekat Plaza T0l Sampai Ketba P0lis Sendlri Turun Padang

Kuala Lumpur: Sebanyak 22 k.ompaun dikeluarkan pihak polis memb.abitkan kes.alahan rentas negeri tanpa kebenaran di sekatan jalan raya (SJR) Plaza Tol Gombak, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Gombak Asisten Komisioner Arifai Tarawe berkata, pihaknya melakukan pemeriksaan teliti di SJR berkenaan bagi memastikan tiada pihak yang terlepas daripada melakukan kes.alahan rentas negeri tanpa kebenaran.

“Saya sendiri turun untuk memantau keadaan di SJR ini (Plaza Tol Gombak) bermula jam 5 petang semalam hingga 1 pagi hari ini bagi memastikan pemeriksaan teliti dilakukan terhadap setiap kenderaan yang melalui laluan berkenaan.

“Pemeriksaan dilakukan mendapati kebanyakan individu yang diperiksa mempunyai surat kebenaran rentas negeri dengan majoritinya membabitkan urusan balik dari universiti serta pusat pendidikan lain.

“Hasil pemeriksaan teliti semalam, kami mengeluarkan 22 k.ompaun terhadap individu yang tidak mempunyai surat kebenaran rentas negeri yang dikenakan k.ompaun sebanyak RM 5,000 setiap seorang,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Mengulas mengenai kes.esakan lalu lintas yang teruk di laluan berkenaan berikutan pemeriksaan teliti dilakukan pihaknya. Arifai berkata, keadaan itu tidak begitu serius jika dibandingkan pada waktu perayaan pada tahun sebelum P.erintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Kami mendapati kes.esakan di laluan ini hanya sepanjang tiga kilometer dan ia tidaklah s.erius jika dibandingkan pada hari perayaan seperti tahun sebelum ini.

“Kebiasaannya pada tahun sebelum ini (sebelum PKP), kese.sakan lalu lintas di laluan berkenaan lebih t.eruk iaitu sehingga 20 hingga 30 kilometer meskipun tiada SJR dilakukan di Plaza Tol Gombak,” katanya.

Beliau berkata demikian bagi men.afikan status dimuat naik individu yang mendakwa Lebuhraya Karak menghala ke Kuala Lumpur s.esak teruk, semalam.

TAKKAN SEMUA NI PJJ DAN URUSAN KERJA DAN PERNIAGAAN?

Dari Jam 8.30 Malam 16 May 2021, sampai Jam 1.30 Pagi 17 May 2021, Lebuhraya Karak, menghala Kuala Lumpur, Plaza Tol Gombak, s.esak te.ruk.

Sementara itu, semua highway lain, Akleh, Plus Arah Utara, Plus Arah Selatan, Penang Brigde 1 & 2, Tuas, Elite, NKVE, semuanya sunyi.

Takkan semua dari arah pantai timur ni PJJ? Dah lepas balik beraya, balik ke Klang Valley balik? Duk main keluar masuk kawasan w.abak?

PKP apa benda macam ni tatkala orang lain berkurung duduk dalam rumah, tak balik kampung walau seberang daerah.

Menerusi hantaran itu, individu berkenaan seolah-olah mend.akwa kenderaan yang melalui laluan berkenaan pulang semula ke Lembah Klang selepas beraya di Pantai Timur.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: HMetro via OM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Meriahnya. Tvlar Gambar Kereta Berssak Dekat Plaza T0l Sampai Ketba P0lis Sendlri Turun Padang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*