[VIDEO] Pakai lawa dah tapi sayang kena tolak kereta sebab sangkut dekat lumpur

Aktiviti kunjung-mengunjung sempena sambutan Aidilfitri dibenarkan di kawasan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tetapi perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan.

Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata tempoh masa dan jumlah pengunjung berbeza di kawasan PKP, PKP Bersyarat (PKPB) dan PKP Pemulihan (PKPP).

Bagi kawasan PKP, ianya dibenarkan pada 1 Syawal sahaja dengan kehadiran tidak melebih 15 orang pada satu masa mengikut saiz rumah dan mematuhi penjarakan fizikal.Kesimpulannya tiada jamuan Hari Raya, kunjung-mengunjung rumah ke rumah atau tanah perkuburan, dan juga rumah terbuka.

Namun ada banyak gambar dan video yang tular tentang sambutan Hari Raya yang tidak mematuhi SOP. Seperti mana video yang tular ini apabila sekumpulan kawan sedang membantu tolak kereta yang tersangkut dalam lumpur. Namun rakaman video ini tidak dapat dipastikan dimana atau waktu kejadian berlaku. Boleh jadi sebelum Hari Raya atau semasa kerana tukang tular tidak menyatakan apa-apa maklumat lengkap.

VIDEO :

 

Namun orang ramai dapati video ini muncuit hati apabila semua sudah memakai pakaian cantik namun terpaksa berada dlam lumpur untuk tolak kereta yang tersangkut tersebut. Apa-apa pun selamat menyambut hari raya dan jaga SOP sentiasa.

Artikel : AwatttSyeikhh Network

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir pan jang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

Segala komen adalah hak dan tangg ungjawab anda.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://transformasi.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] Pakai lawa dah tapi sayang kena tolak kereta sebab sangkut dekat lumpur"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*