‘Khadiran lsterinya Satu Png0rbanan’Ahli Perniagaan Sudi Byar Kmpaun Ziarah Suami Di SJR.

Kota Bharu: Seorang ahli perniagaan menyatakan hasrat untuk membayar kmpaun RM2,000 yang dikenakan terhadap seorang isteri selepas menziarah suaminya yang bertugas di skatan jalan raya (SJR) di Putrajaya pada Hari Raya pertama.

Ahli perniagaan, Datuk Sunny Ung berkata, dia menganggap kehadiran wanita bersama anak-anak ke lokasi suaminya bertugas itu adalah satu peng0rbanan.

“Saya ksihan dan terkiIan dengan nasib yang menlmpa keluarga berkenaan. Saya akui walaupun sdih, ia tetap menjadi kesaIahan kerana meaIanggar prsedur 0perasi standard (S0P).

“Namun, untuk ke$ berkenaan, budi bicara juga perlu kerana isteri dan anaknya membawa juadah raya dan ingin beraya dengan seorang ayah.

“Wanita itu juga menjalankan tanggungjawab sebagai isteri dengan menghantar juadah raya kepada suami yang terpksa bertugas,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

 

Katanya, beliau akan berhubung dengan keluarga berkenaan untuk urusan pembyaran kmpaun itu.

Media sebelum ini meIaporkan, isteri anggota polis yang menziarahi suaminya yang sedang bertugas di SJR di Putrajaya pada Hari Raya pertama dikenakan kmpaun RM2,000 atas kesaIahan meIanggar prosedur 0perasi standard (S0P) Perlntah KawaIan Pergerakan (PKP).

Ketua PoIis Daerah Putrajaya, Asisten Komosioner Mohd Fadzil Ali berkata, kmpaun itu dikeluarkan kelmarin di bawah Peraturan 21 (PU A 225/20212) Ziarah Hari Raya Raya Aidilfitri (No 21 KesaIahan-kesaIahan yang diperuntukkan dalam S0P yang dikeluarkan Majlis Keselamatan Negara) Akta Pencgahan dan PengawaIan Penykit Berjngkit 1988 kerana planggaran SOP PKP dengan menziarah suami di SJR.

Pada awalnya, perbuatan itu dilihat sebagai satu tanggungjawab isteri untuk memberi sokongan moral kepada suami yang sedang bertugas dengan menghantar juadah di pagi raya.

“Namun, kepentingan awam adalah melebihi kepentingan individu, kita tldak mahu perbuatan sedemikian dijadikan alasan oleh semua ahli keluarga petugas untuk melawat keluarga yang bertugas di lapangan pada Hari Raya atau pun hari biasa,” katanya menerusi kenyataan semalam.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : HM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Khadiran lsterinya Satu Png0rbanan’Ahli Perniagaan Sudi Byar Kmpaun Ziarah Suami Di SJR."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*