Ada Orang Tvkar Nilai3 Jadi Mllik Selang0r Sebab Neelofa. Sekali Menteri Besar Negeri Sembilan Dan Selangor Komen

Seremban: Pusat membeli-belah Nilai 3 Nilai di sini, seolah-olah menjadi rebutan antara Negeri Sembilan dengan Selangor gara-gara k.es usahawan dan s.elebriti p.opular Noor Neelofa Mohd Noor (Neelofa) dan suaminya, Mohammad Haris Mohd Ismail.

Neelofa dan Muhammad Haris sebelum ini tidak dit.uduh atas kes.alahan merentas negeri ke Nilai 3 pada awal bulan ini sebaliknya pertuduhan hanya membabitkan k.es pelang.garan prosedur o.perasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Pasangan itu dikesan tidak membuat imbasan aplikasi MySejahtera dan tidak memakai pelitup muka ketika berkunjung ke kedai karpet Naeem Carpet Sdn Bhd di sini, pada 2 Mei lalu.

I.su itu membuatkan netizen di media sosial, memuat naik status s.indiran mengatakan Nilai 3 kini seolah-olah sudah berpindah ke Selangor.

Kenyataan itu turut mengundang reaksi Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Aminuddin Harun yang membuat ciapan mengusik Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari mengenai Nilai 3.

Aminuddin menerusi ciapan di Twitter miliknya mengusik dengan menulis ‘berapa harga nak beli Nilai 3 ya? dan kemudian dibalas Amirudin ‘Hahaha kena bincang dengan juru nilai’.

Aminuddin kemudian memb.alas ‘kejap, saya ukur Nilai 3’, sekali gus disambut seorang individu lain yang menawarkan perkhidmatan ukur tanah, sambil menulis janganlah jual Nilai 3 Datuk.

Aminuddin kemudiannya membalas dengan jawapan bahawa beliau hanya sekadar bergurau.

I.su Neelofa dan suami ke Nilai 3, menimbulkan rasa tidak senang netizen kerana tiada pend.akwaan rentas negeri dikenakan terhadap pasangan terbabit yang jelas memasuki Negeri Sembilan.

Bagaimanapun, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Fazley Ab Rahman sudah mengesahkan bahawa kertas s.iasatan berhubung i.su pergerakan rentas negeri membabitkan pasangan berkenaan sudah dirujuk ke Jabatan P.eguam Negara.

Kredit : HMetro via OM

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : TTK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ada Orang Tvkar Nilai3 Jadi Mllik Selang0r Sebab Neelofa. Sekali Menteri Besar Negeri Sembilan Dan Selangor Komen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*