“Apa you nak tahu?”- Ramai Netizen Kurang Senang Cara Pengerusi Prasarana Jawab Isu N4has LRT

Satu kejadian t.ragis telah berlaku kira-kira jam 8.45 malam tadi yang melibatkan dua LRT telah bertembung berdekatan kawasan KLCC.

Menurut FMT, dilaporkan dalam 47 orang penumpang c.edera p.arah, manakala 166 lagi mengalami kec.ederaan ringan dalam kem.alangan tersebut.

Dalam kek.ecohan ins.iden tersebut, berlaku satu isu apabila  Persatuan Pengguna Pengangkutan Awam (4PAM) menzahirkan rasa tidak puas hati dengan Pengerusi Prasarana, Tajuddin Abdul Rahman.

Ini tidak menghormati keselamatan dan kebajikan penumpang.”

Menurut sumber, kelibat Tajuddin di lokasi kejadian malam tadi menjadi tanda tanya netizen apabila hanya Menteri Pengangkutan, Wee Ka Siong dilihat turun padang.

Disebabkan itu, 4PAM mendesak Tajuddin Abdul Rahman dip.ecat serta-merta kerana gagal menguruskan ins.iden tersebut.

Malah Presiden Ajit Johl berkata, beliau dikatakan tidak memberikan sebarang respon memandangkan bencana ini disifatkan yang terburuk dalam sejarah sistem pengangkutan awam, lapor FMT.

Bagaimanapun, hari ini, Pengerusi Prasarana, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman tampil memberikan keterangan menerusi satu sidang media berhubung dengan kejadian ini.

Saya pun dapat tahu lambat tentang apa yang berlaku” – Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman

Menjawab ketiadaannya turun padang semalam, beliau menjelaskan bawa perkara itu diketahui agak lewat kerana ada satu urusan dengan sebuah syarikat.

“Saya baru habis petang itu satu tugasan dengan pihak.. untuk syarikat di Subang, saya pun dapat tahu lambat tentang apa yang berlaku, jadi pada masa itu, saya pun dah bersedia untuk va.ksinasi hari ini, saya akan ambil dos kedua hari ini.”

Dalam pada itu, beliau juga menegaskan bahawa dirinya ambil serius tentang perkara ini dan terus turun padang pada pagi tadi untuk membuat tinjauan. Tambah beliau lagi, pampasan juga telah diberikan kepada semua penumpang yang terlibat.

“Saya terus kesana pagi ini, saya begitu ambil serius dalam hal ini. Jangan lah cuba nak pr.ovoke, tak bagus, semalam menteri pun dah turun. Apa yang kami betul-betul ambil berat dengan penumpang, perkhidmatannya, tak ada pula kami mengabaikan tanggungjawab kami.”

Tonton video penuh di bawah ini.

Unprofessional –  Netizen

Berdasarkan kenyataan yang diberikan itu, ramai netizen yang kurang senang dengan cara jawapan yang diberikan apabila disoal wartawan.

Untuk rekod, Harian Metro melaporkan bahawa,Pengerusi Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman menjelaskan bahawa kesemua m.angsa nahas LRT ini bakal menerima pampasan RM 1,000 dan kos r.awatan hospital akan ditanggung.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: lobakmerah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Apa you nak tahu?”- Ramai Netizen Kurang Senang Cara Pengerusi Prasarana Jawab Isu N4has LRT"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*