Netizen D4kwa Sajat Berada di JB, Sekali P0lis Pergi Check. Ini Yang Dijumpai

Usahawan kosmetik yang kini dalam buruan polis, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 36, atau lebih dikenali sebagai Nur Sajat dikatakan berada di bandar raya ini.

Ia berdasarkan gambar yang dikongsikannya di laman Instagram pada Sabtu yang memaparkan lokasi beliau berada iaitu Pusat Komersial Bandar Baru Uda di sini.

Keberadaan Nur Sajat di Johor Bahru turut menjadi tular dalam Facebook.

Seorang netizen mendakwa, usahawan kontroversi itu dipercayai menetap di salah sebuah kondominium mewah di bandar raya ini bersama pekerjanya.

Menurut netizen tersebut, ia hasil pemerhatian terhadap latar belakang video Tik Tok Nur Sajat yang menyamai reka bentuk kondominium mewah berkenaan.

MUHAMMAD Sajjad Kamaruzzaman memuat naik gambar di Instagram miliknya yang didakwa berada di Bandar Baru Uda di Johor Bahru, Johor.

Muhammad Sajjad tiada di Johor Bahru

JOHOR BAHRU: Polis Johor menafikan dakwaan usahawan kosmetik yang menjadi bur.uan pihak berkuasa, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau dikenali Nur Sajat berada di daerah ini setelah ditularkan di media sosial, baru-baru ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jen4yah negeri, Datuk Md. Yusof Ahmad berkata, ia selepas polis membuat pemeriksaan terhadap sebuah premis di pusat perniagaan di Bandar Baru Uda serta di kondominium mewah di Danga Bay, di sini semalam.

“Hasil pemeriksaan yang dibuat pihak polis mendapati tidak ada kelibat Nur Sajat di lokasi yang dikatakan. Saya harap netizen jangan layan sangat isu seperti ini. Polis banyak lagi kerja lain yang lebih penting berbanding isu Sajat ini, lebih-lebih lagi ketika berdepan isu C0vid-19.

“Kalau betul-betul nampak depan mata, barulah maklumkan kepada pihak polis. Jika tidak, tak perlulah membuat cerita yang akhirnya membuang masa p0lis untuk menyi4sat,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Semalam, Nur Sajat yang dibu.ru p0lis didakwa kini berada di bandar raya ini berdasarkan gambar yang dikongsikan dia di laman Instagram pada Sabtu lalu yang memaparkan lokasinya berada iaitu di pusat komersial Bandar Baru Uda, di sini.

Keberadaan Nur Sajat di Johor Bahru turut menjadi tular dalam Facebook.

Seorang netizen mendakwa, usahawan kontroversi itu dipercayai menetap di salah sebuah kondominium mewah di bandar raya ini bersama pekerjanya.

Menurut netizen tersebut, ia hasil pemerhatian terhadap latar belakang video Tik Tok Nur Sajat yang menyamai reka bentuk kondominium mewah berkenaan.

Pada 26 April lalu, Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani yang ketika itu Timbalan Ketua Polis Negara berkata, Nur Sajat dipercayai berada di luar negara.

Ia berdasarkan maklumat terkini pihaknya dan usaha mengesan usahawan kosmetik itu sedang giat dilakukan.

Nur Sajat bersembunyi selepas Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam mengeluarkan waran tangkap terhadapnya kerana gagal menghadirkan diri dalam sebutan semula kes beliau tanpa sebarang sebab pada 23 Februari lalu.

Manusia Bertopengkan Sy4itan

Dalam pada itu Usahawan kosmetik sensasi yang masih hilang jejak, Nur Sajat terus memuat naik kenyataan kontroversi menerusi Instagramnya.

Terbaharu, Nur Sajat atau nama lengkapnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 36, menyifatkan kebanyakan manusia bersifat munafik.

“Biarlah tiada agama daripada ada agama, rasa diri itu bagus dari tak pernah buat dosa. Kebanyakannya ramai munafik. Manusia bertopengkan syaitan,” tulisnya melalui InstaStory.

ANTARA luahan Sajat dalam Instagramnya.

Tulis Sajat juga, orang cerdik agama yang membuatkan dirinya menjauhi dari agama Islam.

“Orang agama yang minta sangat aku jauh dari agama Islam. Lagi aku pertahankan, lagi mereka buli aku. Orang-orang acah alim, semua sibuk maki, hina, herdik dan beri sindirian yang menghina.

“Aku dengan cara aku dan aku tak percaya mana-mana dah. Bagi aku semua itu karut,” ujarnya.

Untuk rekod, sudah Sajat sebulan diburu Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Sehingga kini, usahawan itu masih belum berjaya dijejaki sejak waran tangkap ke atasnya dikeluarkan 23 Februari lalu. Pihak polis memaklumkan kemungkinan Sajat berada di luar negara

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Netizen D4kwa Sajat Berada di JB, Sekali P0lis Pergi Check. Ini Yang Dijumpai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*