“Alasan Terbaik Tahun Ini…” -Wanita Ini Dkwa Tidak Tahu ‘Pelitup Muka’ Wajib Dipakai, Alasan dia mendapat pelbagai reaksi dari warganet

Seorang wanita Singapura yang tuIar baru-baru ini akibat tidak mahu memakai pelitup muka ketika berada di tempat awam memberi alasan bahawa dia tidak tahu bahawa wujud undang-undang yang mewajibkan pelitup muka dipakai ketika berada di kawasan awam, lap0r Free Malaysia Today.

Dalam lap0ran terbabit, wanita yang bernama Phoon Chiu Yoke, berusia 53 tahun difahamkan telah sekali lagi bersikap degiI apabila meIanggar aturan ketika berada di mahkmah tanpa memakai pelitup muka.

Dia sebelum itu turut ditegur oleh pengawal keselamatan apabila cuba menanggaIkan pelitup muka ketika melihat sekumpulan jurugambar yang bersedia untuk mengambil gambarnya.

Di dalam mahkmah pula, Phoon bertindak menanggaIkan pelitup mukanya di hadapan hakim, A Sangeetha sebelum dia diarahkan untuk memakai pelitup muka terbabit sepanjang proses pengadilan berlangsung.

Namun dia sekali lagi bertindak degiI apabila menanggaIkan pelitup muka sebaik sahaja tamat proses bersama hakim.

Dalam masa yang sama, semasa proses pengadilan. Phoon memberitahu hakim daerah Adam Nakhoda bahawa dia tidak biasa dengan undang-undang baru yang mewajibkan dia memakai pelitup muka di kawasan umum.

Dia memberi alasan bahawa dia baru sahaja pulang dari percutian selama enam hingga tujuh minggu di Scotland dan tidak mengetahui langsung mengenai undang-undang terbabit.

Tambah Phoon lagi, dia hanya tahu mengenai undang-undang terbabit setelah kejadian di Marina Bay Sands pada 15 Mei tuIar dan menjadi berita utama.

Hakim dalam kenyataannya telah memerintahkan agar Phoon direman di Institut Kesihatan MentaI selama dua minggu bagi penilaian pakar psikiatri, tetapi dia telah memoh0n untuk dikecualikan.

Komen netizen :

Phoon akan kembali ke mahkmah pada 8 Jun ini bagi menghadapi tud0han tidak memakai pelitup muka di tempat awam. – Sumber dipetik dari The v0cket

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://mytvviral.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Alasan Terbaik Tahun Ini…” -Wanita Ini Dkwa Tidak Tahu ‘Pelitup Muka’ Wajib Dipakai, Alasan dia mendapat pelbagai reaksi dari warganet"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*