Doktor Terpaksa Vakum Kepala Anak , Tunggu 26 Jam Tak Keluar Sendiri. Anak Ain Edruce Dedah Nama Anak

SELEPAS hampir dua minggu bers4lin cahaya mata pertama, pelakon dan pengacara Ain Edruce akhirnya mendedahkan wajah dan nama puteri sulungnya itu kepada umum.

Ain atau nama sebenarnya, Nurulain Edruce, 30, berkongsikan nama anaknya ringkas, Soraya yang membawa maksud kecantikan menerusi saluran YouTube miliknya pada Selasa.

“Nama anak saya Soraya… sebab nama bapa dia panjang, tiga patah perkataan.

“Kawan-kawan saya pun dah bertanya nak tengok gambar anak saya, saya kongsikan ini bukan untuk menunjuk atau apa… sekadar ingin berkongsi kegembiraan kami bersama, our little Soraya,” katanya.

Ain pilih nama Soraya untuk anak perempuannya.

Menerusi video itu juga, Ain berkongsikan pengalamannya yang terpaksa bertarung lebih 26 jam untuk melahirkan buah hati pertamanya itu.

“Saya masuk hospital 18 Mei pukul 12.30 tengah malam dan baby selamat bers4lin pada 19 Mei pukul 1.30 pagi. Bayangkan berapa lama saya lalui proses itu.

Nama anak saya Soraya… sebab nama bapa dia panjang, tiga patah perkataan.

“Dokt9r terpaksa vakum kepala anak untuk senangkan proses bers4lin dah Alhamdulillah semua berjalan lancar.

“Kesan vakum pada kepala anak pun dah tiada sekarang,” katanya.

Wajah Soraya didedahkan kepada peminat selepas dua minggu dilahirkan.

Ain selamat melahirkan Soraya pada 19 Mei lalu di sebuah pusat perub4tan swasta di Subang Jaya, Selangor.

Pelakon drama siri Kekasih Paksa Rela itu mendirikan rumah tangga dengan ahli perniagaan, Muhammad Amirul Hafiz, 28, pada 13 Disember 2019 di Magica Hall, Quill City, Kuala Lumpur.

Gaya pakaian Ain Edruce dalam p4ntang, jadi perhatian?

Kuala Lumpur: Pengacara dan pelakon, Ain Edruce, 30, dengan sinis menegur segelintir netizen di media sosialnya yang mempersoalkan cara dia berpakaian ketika masih berp4ntang selepas mel4hirkan anak, baru-baru ini.

Terdahulu, Ain selamat mel4hirkan cahaya mata sulungnya, bayi perempuan seberat 2.79 kilogram secara normal pada 19 Mei lalu di sebuah pusat perub4tan swasta.

Ain yang hampir dua minggu berp4ntang, menjelaskan tiada masalah baginya untuk ke hospit4l membawa bayi membuat pemeriksaan dokt9r dengan gaya yang selesa di pakai.

“Pantang hari ke-10. Jangan bising pula aku pakai macam ini. Bawa bayi buat pemeriksaan dekat hospit4l. Lepas tu, aku balik.

“Apapun, terima kasih juga kepada kalian yang sudi mengirimkan ucapan tahniah. Tak sempat nak balas semua. Alhamdulillah, sekarang Ain dah ada ‘baby’,” katanya.

Walaupun belum berkongsi foto bayinya di media sosial, Ain ada membuat perkongsian memuat naik foto dia bersama bayinya yang berada di dalam kereta sorong.

“Foto penuh bayi akan dikongsi sebaik suami benarkan. Apa-apa saja mengenai anak, biar Amirul buat keputusan. Insha-Allah, kalau dah dibenarkan nanti, Ain kongsi,” katanya.

Bagaimanapun, baru-baru ini Ain yang menggayakan padanan baju kemeja lengan panjang dan seluar panjang berwarna hitam teruk dikecam segelintir netizen yang mempersoalkan cara dia berpakaian ketika berp4ntang.

Geram dengan dakwa4n tidak berasas dibuat kebanyakan netizen itu, kali ini Ain memberi penjelasan mengenai gaya pemakaiannya pada foto dimuat naik di Instagram supaya tidak timbul pelbagai andaian kurang enak lagi.

Ain yang juga pelakon sitkom Jenaka Kampung Kalut (JKK) di TV3 Ain bernikah dengan suami, Amirul Hafiz Mustaffa pada 13 Disember 2019.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://limauasamboi.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Doktor Terpaksa Vakum Kepala Anak , Tunggu 26 Jam Tak Keluar Sendiri. Anak Ain Edruce Dedah Nama Anak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*