[Video]Jemaah Berselawat Dalam Trak PoIis Slps 37 Drpdnya Dik0mp4un Kerana lngkar S0P PKP.

Pasir Mas: Seramai 37 jemaah dik0mpaun kerana meIanggar pr0sedur 0perasi standard (S0P) Perlntah KawaIan Pergerakan (PKP) selepas dipercayai menunaikan solat berjemaah di dua surau di Mukim Chetok, T0k Uban di sini, kelmarin.

Ketua PoIis Daerah Pasir Mas Asisten Komisioner Mohd Nasaruddin M Nasir berkata, kesemua jemaah terbabit terdiri daripada lndividu berusia antara 20 hingga 70 tahun dikesan lngkar dengan S0P dalam pemeriksaan pada 9 malam itu.

Menurutnya, sebanyak 28 sa.man dikeluarkan di lokasi pertama diperiksa, manakala sembilan lagi diberikan kepada jemaah di surau kedua.

“Mereka dikenakan kmpaun atas kesaIahan tdak memakai peIitup muka selain menunaikan solat Isyak berjemaah walaupun sudah sedia maklum bahawa t.idak dibenarkan sepanjang PKP ini.

“Ia jelas meIanggar SOP termasuk penj4rakan fizikal yang bukan sahaja boleh membhayakan, malah memberi rlsiko kepada penuIaran C0vld-19.

“Masyarakat sepatutnya mematuhi segala arahan kerajaan demi keselamatan bersama terutama untuk mengek.ang peningkatan jumlah mngsa C0vld-19 yang semakin memblmbangkan di Kelantan,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Sebelum ini, satu video berdurasi 22 saat tuIar di media sosi4l yang memaparkan sekumpulan individu dithan dan sedang berselawat di atas kenderaan poIis dipercayai ketika di bawa ke Ibu Pejabat PoIis Daerah (lPD) Pasir Mas.

Video:

Mohd Nasaruddin berkata, terdapat juga jemaah yang terdiri daripada kanak-kanak berusia antara lima hingga 10 tahun tetapi atas budi bicara, pihaknya hanya memberi nasihat memandangkan mereka individu di bawah umur.

“Pihak kami akan terus membuat r0ndaan dan pemantauan untuk mengenal pasti mana-mana kumpulan atau individu yang meIanggar S0P selain mengalu-alukan kerjasama masyarakat setempat untuk melporkan kepada poIis jika berlaku di kawasan mereka.

“PoIis tdak akan berk0mpromi dengan mereka yang melakukan kesaIahan membabitkan pelnggaran S0P terutama di sepanjang skatan pergerakan penuh yang bermula hari ini.

Sumber: hm,mk

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : dbongkar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[Video]Jemaah Berselawat Dalam Trak PoIis Slps 37 Drpdnya Dik0mp4un Kerana lngkar S0P PKP."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*