‘Cptnya Syg Prgi..’Jururawat Sarat HamiI 7 Bulan MninggaI Dunia Dijngkiti C0V!D 19 Dari Pes4kit.

Saban hari, ke$ penularan wbak C0VlD-19 di negara kita semakin merlsaukan. Para frontliners juga dilihat masih berusaha untuk meng.urangkan rantaian C0VlD-19.

Bukan itu sahaja, mereka juga perlu menguruskan jumlah pes4kit yang baru yang baru tiba di pvsat kuarntin dan juga di pvsat perubatan.

Jururwat dijngkiti C0VlD-19 daripada pes4kit

Betapa besarnya peng0rbanan para petugas kesihatan yang perlu menghadapi ris1ko yang besar sehinggakan boleh mer4gut nywa mereka sendiri.

Lebih menyed1hkan lagi apabila seorang jururwat telah mninggaI dunia aklbat C0VlD-19 selepas dijngkiti daripada saIah seorang pes4kit di h0spital.

Jururwat berkenaan dikenali sebagai Siti Aishah binti Mohd Zamri yang dikatakan sedang sarat mengndung tujuh bulan dan telah dijngkiti C0VlD-19 dari pes4kit di dalam wad.

Aishah dikatakan telah terIantar serta tdak sedarkan diri ketika dir4wat di unit rwatan rapi (lCU) di H0spital Labuan.

Ibu dan anak tdak dapat diseIamatkan

Namun, ajaInya sudah tiba, dia telah kembaIi ke rahmtullah bersama-sama b4yi yang sedang dikndung pada jam 10.45 pagi.

Staff nurse Siti Aishah binti Mohd Zamri telah kembali ke rahmahtullah bersama-sama b4yi dalam kandungannya pada jam 10.45 pagi tadi di lCU Hspital Labuan.

Menerusi posting yang telah dimuat naik oleh suami Allahyrhmah di Faceb0ok, dia sempat meminta orang ramai agar mend0akan isterinya serta ank pertama mereka yang masih berada dalam kndungan diberi kesmbuhan.

Semoga Allah beri kesmbuhan kepada isteri saya dan juga baby kami dalam kndungan. Mohon doa daripada semua untuk isteri saya dan bby kami.

Namun, pada ketika ini status berkenaan dibnjiri dengan upacan tkziah daripada warganet yang mengenali dirinya itu.

Sumber: OhBulan

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : dbongkar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Cptnya Syg Prgi..’Jururawat Sarat HamiI 7 Bulan MninggaI Dunia Dijngkiti C0V!D 19 Dari Pes4kit."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*