Ini Kata Mahkam4h Tentang Rayu4n Bek4s Suami Ziana Zain

Rayuan bekas suami penyanyi terkenal Ziana Zain, Armin Zaharin Ahmad Zambri untuk mengetepikan sab1tan dan hukvman penj4ra lapan bulan kerana merot4n tangan anak lelakinya akan didengar di Mahkam4h Tinggi di sini pada 15 September ini.

Timbalan Pend4kwa Raya, Shukor Abu Bakar berkata, rayuan itu akan didengar di hadapan Hakim Hasbullah Adam.

Mahkamah memerintahkan pihak pendakwa4n selaku responden dan perayu (Armin Zaharin) memfailkan hujahan masing-masing pada atau sebelum tarikh pendengaran,” katanya ketika dihubungi Bernama pada Selasa.

Sementara itu, peguam Amir Farid Mohd Nawawi yang mewakili Armin Zaharin ketika dihubungi mengesahkan perkara itu.

Armin Zaharin, 56, memfailkan petisyen rayuan di Mahkamah Tinggi di sini pada 4 Januari lepas terhadap sabitan dan hukvman yang diputuskan oleh Mahk4mah Majistret di sini pada 28 September tahun lepas.

Majistret Sabreena Bakar @ Bahari menjatuhkan hukvman penj4ra lapan bulan selepas mendapati Armin Zaharin bersalah atas pertuduh4n dengan sengaja menyebabkan keced3raan lvka dan leb4m di bahagian tangan anak lelakinya, yang berumur sembilan tahun (ketika kejadian) menggunakan sebatang rot4n di sebuah rumah di Denai Alam, di sini antara jam 8 malam dan 10.30 malam pada 24 Februari 2018.

Bapa kepada empat cahaya mata itu did4kwa mengikut S3ksyen 323 K4nun Kes3ksaan, yang memperuntukkan hukvman penj4ra maksimum setahun atau d3nda RM2,000 atau kedua-duanya.

Sabreena bagaimanapun membenarkan pelaksanaan hukvman terhadap Armin Zaharin ditangguhkan sehingga proses rayuan selesai, namun menaikkan jumlah jaminan daripada RM5,000 kepada RM8,000.

SHAH ALAM, 12 Julai – – Penyanyi dan pelakon, Ziana Zain atau nama sebenarnya Siti Roziana Zin, 50, yang sah bercer4i tal4k satu dengan suaminya Armin Zaharin Ahmad Zambri di Mahakamah Tinggi Syariah Shah Alam, hari ini–fotoBERNAMA (2018) HAK CIPTA TERPELIHARA

Armin Zaharin dita4ngkap pada 2 Mac 2018 selepas Ziana, 53, atau nama sebenarnya Siti Roziana Zin, membuat laporan polis pada 27 Februari 2018.

Ziana yang popular dengan lagu Madah Berhelah dan Armin Zaharin, sah bercer4i dengan tal4k satu di M4hkamah Rendah Syariah Shah Alam pada 12 Julai 2018.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 9 Mei 1998 dan dikurniakan tiga anak lelaki dan seorang perempuan, berumur lingkungan 11 hingga 20 tahun.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Bernama Via Gempak

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ini Kata Mahkam4h Tentang Rayu4n Bek4s Suami Ziana Zain"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*