[Video] Wanita D4kwa Jiran Punya Tambah 2 Inchi Lepas Ambik V4ksin

PELBAGAI mit0s mengenai v4ksin. Yang pasti pengambilan v4ksin tidak hanya mengurangkan gejala se.rius dan kes kem4tian membabitkan j4ngkitan C0VID-19, tetapi bukti terbaharu menunjukkan ia dapat mengurangkan risik0 penul4ran vir.us berj4ngkit itu kepada orang lain.

Dekan Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan Universiti Putra Malaysia (UPM), Prof Dr Zamberi Sekawi, berkata penerima v4ksin C0VID-19, masih boleh dij4ngkiti w4bak itu tetapi kuantiti vir.us dalam badan pembawa adalah sedikit sekali gus menyebabkan kadar keb0lehjangkitan atau R naught (Rt), semakin rendah.

Jiran Tambah 2 Inchi

Namun lain pula pengalaman yang diceritakan oleh wanita ini

Dalam video tersebut, wanita tersebut mendakwa jiran kepada jiran dia telah mengalami penambahan ukuran pada alat svlit sebanyak 2 inci. Tidak pasti sama ada perkara tersebut benar-benar berlaku atau beliau hanya sekadar bergurau

Berikut rakaman

Rata-rata netizan agak terkejut dengan pengakuan berani wanita tersebut

Sudah lengkap dua d0s v4ksin, selamatkah kita bersalaman dengan orang lain?

SEJAK pandem.ik melanda, kita perlu melakukan penj4rakan sosial dengan menjaga jarak sekurang-kurangnya satu meter dari orang lain.

Selain itu, kita juga tidak disarankan untuk melakukan kontak dengan orang lain seperti bersalaman dan perlu kerap mencuci tangan menggunakan sabun atau pembersih tangan.

Bagaimanapun suntik4n v4ksin C0v1d-19 telah membuatkan peraturan norma baharu itu semakin longgar di beberapa negara. Meskipun belum pulih seperti biasa namun ada yang sudah mula menjalani aktiviti di luar rumah selepas mendapatkan v4ksin.

Namun persoalannya adakah selamat untuk melakukan sentuhan seperti bersalaman meskipun kita sudah mendapatkan suntik4n v4ksin?

Suntik4n v4ksin c0v1d-19 dapat melindungi diri daripada kesan dan gejala teruk sekiranya terdedah kepada vir.us itu.

Ahli pulmonologi dari Cleveland Clinic, Akhil Bindra menjelaskan individu yang sudah mendapatkan vaksin sangat kecil risik0nya terdedah kepada C0v1d-19.

“V4ksin dapat memberikan perlindungan terhadap vir.us dengan memperlambatkan penyeb4ran peny4kit,” katanya.

Pusat Pengendalian dan Penceg4han Peny4kit (CDC) juga memaklumkan bahawa mereka yang sudah mendapat suntik4n v4ksin lengkap iaitu sebanyak dua d0s boleh melakukan aktiviti tanpa perlu memakai pelitup muka atau membuat penjarakan sosial kecuali dalam situasi tertentu.

Kita disarankan untuk terus memakai pelitup muka meskipun sudah menerima v4ksin.

Bagaimanapun kata Akhil, itu bukan bererti seseorang boleh menjalani kehidupan sesuka hati tanpa mempedulikan orang lain sebaliknya kita sangat disarankan untuk terus mengamalkan SOP ditetap dalam membendung penular4n w4bak.

“Jika anda tidak bersedia untuk bersalaman dengan orang lain, jangan buat. Adalah lebih baik terus mengamalkan langkah-langkah keselamatan kerana bukan semua orang sudah mendapat v4ksin.

“Apatah lagi sekiranya orang yang anda temui mempunyai tanda-tanda sedang s4kit, jadi lebih baik elakkan,” katanya.

Meskipun sudah mendapat v4ksin, Akhil memberitahu kita masih perlu menjaga kebersihan dengan baik termasuk meneruskan rutin kerap membasuh tangan selain memakai pelitup muka ketika berada di kawasan ses4k.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[Video] Wanita D4kwa Jiran Punya Tambah 2 Inchi Lepas Ambik V4ksin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*