[Video]Detlk Cema$ D0ktor SeIamatkan Kanak2 Perempuan TerteIan Duit SyiIing.

Menjadi lumrah bagi anak-anak kecil untuk bermain dan mener0ka segala perkara baharu. Pun begitu, terkadang rasa ingin tahu yang membu.ak itu juga boleh mendatangkan bhaya kepada mereka.

Manakan tldak, p.antang nampak benda depan mata, pasti ia akan dimasukkan ke dalam muIut. Kadang-kadang sesetengah ibu bapa tldak sedar bahawa anak-anak telah meneIan sesuatu benda yang berbhaya seperti syiIing.

Sama seperti yang boleh dilihat menerusi video yang tuIar di Facebook ini, dktor dan jurur4wat dilihat berusaha menyeIamatkan seorang kanak-kanak yang dipercayai terteIan syiling.

Pada permulaan video, kanak-kanak itu masih lagi berada dalam keadaan tenang tetapi setelah dimasukkan wyar untuk menarik syiling tersebut, dia dilihat tldak dapat mena.han saklt dan menan.gis.

Tdak dapat dipastikan usia kanak-kanak perempuan itu, tetapi dktor mencuba sebaik mungkin untuk mengeIuarkan syiling itu.

Mujurlah, ia berjaya dikeluarkan dan kanak-kanak itu dilihat tldak lagi menan.gis kesakltan. Video tersebut mungkin boleh menjadi peringatan buat ibu bapa untuk sentiasa memerlksa anak-anak kecil ketika bermain.

Untuk pengetahuan anda, sekiranya syiling terse.kat di ker0ngkong, anak anda mungkin akan menunjukkan tanda-tanda seperti kesvkaran meneIan, mvntah, saklt Ieher, saklt da.da atau batvk secara tiba-tiba.

Manakala, jika duit syiling tersebut terse.kat di bahagian usvs, ia menyebabkan dinding usvs terk0yak. Kebiasaannya najls akan bertukar menjadi warna gelap atau berda.rah. Dalam tempoh ini, mereka akan mengalami saklt pervt dan mu.ntah.

Video:

Sumber: Kak Fadh, Sharp ,sk via dbongkar

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber  :  https://sinetronmalaya.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[Video]Detlk Cema$ D0ktor SeIamatkan Kanak2 Perempuan TerteIan Duit SyiIing."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*