“Mcm anj*ng menyalak, kau kata..” – Ditegur Kerana Isu ‘Sembahlah Aku’, Iqram Dinzly Tampil Bid4s PU Syed

Did.akwa cuba memesongkan akidah anak muda di media sosial, Iqram Dinzly telah ditegur oleh PU Syed baru-baru ini. Difahamkan, menerusi TikTok live bersama seorang remaja, Iqram dilihat mengenakan solekan yang menggerunkan pada wajahnya dan kemudian ditegur oleh remaja tersebut.

Remaja lelaki berkenaan dikatakan cuba mengingatkan Iqram tentang Allah SWT namun pelakon drama Dunia Baru itu hanya memberi respon dengan ayat,

Jadi Sembahlah aku….”

Perlukan r.awatan jika benar s.akit – PU Syed

Menerusi Instagram, PU Syed telah mengingatkan agar pengguna media sosial yang lain untuk tidak melayan Iqram sekiranya dia ada membuat sesi live kerana bimbang akan terpesong akidah selain tidak mendapat manfaat.

Selain itu, PU Syed turut berkata Iqram memerlukan r.awatan dari segi kerohanian dan akidah kerana dikhuatiri akan tersimpang lebih jauh lagi. Katanya,

Dia perlu bawa untuk dapatkan r.awatan, kalau benar dia s.akit. Tapi kalau dibuat dalam keadaan dia sedar, perlu diambil tindakan undang-undang kerana telah merosakkan akidah diri dan umat Islam yang  lain.”

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SYED MOHD BAKRI BENYAHYA™ (@_pusyed)

“Macam anjing menyalak alkononnya acah kau kata aku rosak akidah.” – Iqram

Iqram kemudian memberi responnya dengan memb.idas kenyataan PU Syed yang mend.akwa dia memesongkan akidah anak muda serta memerlukan r.awatan. Menerusi Instagram, dia telah memberikan komen tentang d.akwaan yang menurutnya adalah f.itnah terhadapnya.

Dia turut berpendapat jika benar PU Syed mahu memberi teguran terhadapnya, perlulah dengan cara bersua muka dan berbicara dengan berlapang dada, bukannya melalui media sosial sebegitu.

Beberapa point telah dibangkitkan melalui responnya di Instagram itu dan Iqram sama sekali tidak setuju dengan

PU Syed yang melemparkan t.uduhan sewenang-wenangnya tanpa mengetahui perkara sebenar.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Penghuru hara Umati 👁 (@iqramdinzly.cious)

Kenapa aku pula kau nak bangkitkan isu yg mungkin kau sedang stress | d.epression sebab pusat r.awatan kau tak siapa nak lawat sebab PKP?”

Chill Ah Bro! Sekiranya benar kau di jalan Allah, kau kena redha & berserah. Bukan macam a.njing menyalak alkononnya acah kau kata aku r.osak akidah.”

Apa-apa pun isu di antara mereka berdua ini, diharap dapat diselesaikan dengan baik dan cara yang profesional.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Lobakmerah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Mcm anj*ng menyalak, kau kata..” – Ditegur Kerana Isu ‘Sembahlah Aku’, Iqram Dinzly Tampil Bid4s PU Syed"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*