lka Ek0ra Dan Suami Mngaku Tldak BsaIah Ceder4kan Anak, Ini Hukvman Yang Bakal Diterima.

PASIR MAS – Seorang usahawan kosmetik bersama suaminya didkwa di Mhkamah Majistret di sini hari ini atas pertduhan menyebabkan keced3raan kepada anak perempuannya Isnin lalu.

Tertduh, Nurul Atikah Hanafi, 33, atau lebih dikenali sebagai Ika Ek0ra dan suaminya, Mohd. Hairie Razali, 33, bagaimanapun meng4ku tldak bersaIah selepas pertduhan terhadap mereka dibacakan di hadapan Majistret Muhammad Yusoff Abdullah.

Mengikut pertud.uhan, kedua-dua tertduh didkwa telah menyebabkan keced3raan kepada anak perempuannya yang berusia 16 tahun tiga bulan.

KesaIahan itu di sebuah rumah di Kampung Pauh, Pasir Mas kira-kira jam 4.30 petang pada 14 Jun lalu.

Tertduh didkwa mengikut Sksyen 323 Kanvn Kesksaan yang memperuntukkan hukvman pnjara sehingga satu tahun atau de.nda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya jika sablt kesaIahan.

Pendkwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendkwa Raya, Mohd. Hakimie Ab. Hadi manakala kedua-dua tertduh diwakili p.guam, Muhammad Hasif Hassan.

Terdahulu, Mohd. Hakimie tldak menawarkan sebarang jaminan terhadap kedua-dua tertduh.

Muhammad Hasif dalam ryuannya mem0hon supaya kedua-dua anak guamnya diberikan jaminan kerana Nurul Atikah sedang mengandvng lima bulan.

Katanya, tertduh juga telah memberi kerjasama kepada pihak poIis sepanjang s.iasatan dijalankan.

Mhkamah membenarkan ikat jamin sebanyak RM9,000 untuk setiap tertudvh dengan seorang penjamin selain kedua-dua tertduh perlu meIapor diri di BaIai P0lis Pasir Mas dua kali sebulan.

Mhkamah turut menetapkan 18 Ogos depan sebagai tarikh sebutan semula ke.s.

Akhbar Kosmo! hari ini meIaporkan, b.erang dengan status yang dimu.at naik anaknya di aplikasi WhatsApp dipercayai punca seorang usahawan kosmetik hiIang sabar lalu memuk0l mngsa dalam kejadian di rumah mereka di Kampung Pauh, Pasir Mas pada Isnin lalu.

Lebih maIang lagi, dalam kejadian pada jam 4.30 petang itu, remaja perempuan berusia 16 tahun tersebut turut dipuk0l oleh bapa tirinya yang berusia 33 tahun.

Sumber: K! ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .

Sumber : DBONGKAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "lka Ek0ra Dan Suami Mngaku Tldak BsaIah Ceder4kan Anak, Ini Hukvman Yang Bakal Diterima."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*