Cari jodoh untuk ibu, Fazley Yaakob terima 30 resume calon bapa tiri – “Nanti saya datang rumah interview”

LIMA tahun pemergian bapa, penyanyi dan cef terkenal Datuk Fazley Yaakob menganggap ini masa yang sesuai untuk ibunya Datin Umi Kalsom Abdol Latib kembali berumah tangga.

Fazley, 43, berkata, sebagai anak dia juga mahu ibunya memiliki teman hidup yang mampu mengisi masa lapang dengan pasangan di sisi dan berkongsi pendapat.

Malah, tindakannya memuat naik posting mencari calon suami untuk ibunya sudah mendapat keizinan terlebih dahulu.

“Arw4h ayah men1nggal lima tahun lalu dan saya mahu ibu ada penemannya untuk luang masa bersama, bercakap dan saling berkongsi pendapat.

“Sebelum buat posting itu, saya ada tanya ibu sendiri sama ada dia setuju atau tidak. Bila dia kata okay baru saya buat posting itu.

“Lagi pun ibu seorang yang sangat pemalu. Memang dia tanya saya betul ke nak buat ini… saya cakap tak mengapa, biar saya aturkan,” katanya kepada mStar.

Fazley bersama ibu dan ahli keluarga terdekat.

Pada Jumaat Fazley memuat naik foto bersama ibu dengan kapsyen ‘saya nak cari jodoh untuk ibu saya’.

Menerusi posting ibu, Fazley turut meletakkan beberapa syarat antaranya, bukan suami orang, berumur 60 hingga 70 tahun, jujur, penyanyang, penyabar dan suka makan.

Ketika ditanya mengenai ciri-ciri individu yang dicari itu, Fazley berkata apa yang penting adalah keserasian untuk bersama ibunya.

“Saya tidak kisah langsung sebenarnya dan kalau boleh biarlah orang itu yang sederhana, orang masjid… macam itulah sebab di usia emas ini yang penting adalah keserasian bersama.

“Jadi saya mohon sila hantar resume bapa masing-masing kepada saya. Setakat ini sudah ada 30 orang yang berminat.

“Nanti, saya sendiri yang akan datang ke rumah uncle-uncle ini untuk jumpa,” katanya.

Untuk rekod, suami Umi Kalsom iaitu Allahyarham Yaakob Mohammad men1nggal dun1a pada Februari 2016 akibat komplikasi p4ru-p4ru.

Saya tidak kisah langsung sebenarnya dan kalau boleh biarlah orang itu yang sederhana, orang masjid…

FAZLEY

Sementara itu, Fazley berkata, ini bukan kali pertama dia berbuat sedemikian kerana pernah melakukan perkara sama ketika untuk mencari jodoh buat adiknya.

“Sebelum ini untuk adik pun saya ada buat jugak dan Alhamdulillah sudah ada perkembangan.

“Bagi saya tidak ada masalah pun nak berkongsi perkara seperti ini di media sosial… lagi pun saya tengok ramai je orang cari jodoh gunakan cara yang sama.

“Zaman sekarang adalah untuk melihat apa yang berlaku, sebab nanti orang tahu jugak. Jadi saya gunakan media sosial agar ia dapat dimanfaatkan sebaiknya,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Fazley berkata dia kini sedang dalam proses menyiapkan single terbaharu ciptaan komposer dari Indonesia.

“Lagu sudah siap dua tahun lepas, cuma tinggal untuk masukkan vokal sahaja. Projek ini tergendala sebab PKP, dan kita masih belum tentukan untuk jalankan rakaman sama ada di Bandung atau di sini.

“Single ini dibuat dengan usahasama Tulus Company, InsyaAllah, kita jangka siap seawalnya pada November ini atau selewat-lewatnya Februari 2022,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : mStar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Cari jodoh untuk ibu, Fazley Yaakob terima 30 resume calon bapa tiri – “Nanti saya datang rumah interview”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*