Mohon Sedekahkan Al-Fatihah, Adik Ezad Lazim MeninggI Dnia Petang Tadi

Pnyanyi, Ezad Lazim, 42, reda dengan pemrgian adik bongsunya, Mohd Rizal Mohamad Lazim, 35, yang meninggI dnia akibat jngkitan kvman dalam paru- paru jam 3 petang, hari ini.

Mohd Rizal yang dirawat di Hspital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah, sejak minggu lalu ditidurkan oleh doktor kerana jantung bergerak laju serta dikesan ada jngkitan kvman dalam dar4h pada 18 September lalu.

Ezad ketika dihubungi berkata, dia reda dengan pemrgian itu dan ketentuan Allah buat Allahyrham adiknya.

” Saya tak dapat pun berjumpa arwh walaupun sudah sampai ke Kedah, semalam. Ahli keluarga saya yang lain juga tidak dapat melawat arwh sepanjang dia sak1t dan dirawat di hspital,” katanya kepada Harian Metro.

Menerusi laporan Harian Metro sebelum ini, Ezad memaklumkan adiknya itu dimasukkan ke hspital berkenaan selepas kurang sihat hampir sebulan akibat dem4m yang tidak menentu, namun ia bukan disebabkan jngkitan COVlD-I9.

Allahyarham Mohd Rizal yang masih bujang bekerja sebagai kakitangan kebudayaan di Universiti Utara Malaysia (UUM), Sintok.

Mohd Rizal juga tinggal bersendirian selepas ibu bapa mereka meninggI dnia.

Ezad berkata, pengorbanan Allahyarham pada keluarga sangat besar kerana menjaga ibu bapa di kampung sehingga bapa mereka menghembvskan nfas ter4khir pada 2019 dan ibu pula pada Ogos tahun lalu.

Dua hari lalu, memetik laporan Hmetro, Ezad memohon didoakan kesihatan Allahyrham yang ditidurkan akibat jantung bergerak laju serta jngkitan kvman di Hspital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah.

Menurut Eza, adiknya dimasukkan ke hspital berkenaan pada minggu lalu, selepas kurang sihat hampir sebulan akibat dem4m yang tidak menentu dan ia bukan disebabkan jngkitan COVlD-I9.

” Daripada apa yang dimaklumkan oleh kakak saya, Mohd Rizal sak1t dan dimasukkan ke hspital untuk rawatan lanjut bukan kerana jngkitan COVlD-I9, tetapi dia mempunyai masalah pnyakit lain.

” Mengikut kata doktor yang merawatnya, adik saya ada jngkitan kvman dalam dar4h dan jantungnya bergerak laju.

” Jadi, untuk rehatkan jantung dan membantu pernafasannya, dia sudah ditidurkan sejak semalam,” katanya kepada Harian Metro.

Ezad berkata dia kini dalam proses menguruskan dokumentasi untuk ke balai polis bagi membuat permohonan rentas negeri, balik ke Kedah bagi mengetahui keadaan sebenar pnyakit dihidapi adiknya itu.

“Saya memang risaukan keadaan adik sekarang dan mahu balik ke Kedah untuk tahu keadaan sebenar kesihatannya dan apa pnyakit yang dihidapi sehingga menyebabkan dia boleh kritikal seperti ini.

” Pada saya, apabila doktor sudah minta pesak1t ditidurkan, ia bermakna serius dan kritikal.

” Saya jadi tidak sedap hati dan fikir macam-macam, ditambah adik pula belum berkahwin lagi dan tinggal sendiri selepas ayah meninggI dnia pada 2019 dan emak, tahun lalu.

” Selama ini pun, memang adik saya yang menjaga ayah dan emak di kampung sehingga mereka menghembvskan nfas ter4khir. Terlalu besar, pengorbanan adik saya dalam keluarga kami dan sekarang dia pula jatuh sak1t,” katanya.

Sumber:hmetr0

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : Trendingsangat.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Mohon Sedekahkan Al-Fatihah, Adik Ezad Lazim MeninggI Dnia Petang Tadi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*