Kisah Cinta lqbal Jadi Bahan Jenaka Dan Dibuat Parodi, Ini Respon beliau

” Pagi-pagi lagi saya dah nampak orang kongsi vdeo par0di tentang saya dan DSV..”

Itu luahan bekas pembantu peribadi (PA) kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Vida (DSV) iaitu Ahmad lqbal Zulkefli apabila kisah cinta beliau menjadi bahan jenaka.

Menurut lqbal, 27, beliau mengakui tersinggung dengan tndakan segelintir pihak mempers3ndakan kntroversi mereka.

lqbal berkata, dia menyedari banyak content vdeo yang dihasilkan oleh ntizen di media sosial termasuklah program televisyen menggunakan kntroversinya itu sebagai bahan hiburan dan jenaka.

Mengakui pada awalnya terasa hati, lqbal bagaimanapun berkata, dia memilih untuk kekal positif dengan usikan itu kerana menganggap hanya dia dan Vida sahaja mengetahui apa yang sedang berlaku.

” Sebelum ini banyak juga vdeo sinis mengenai kami di laman sosial.

” Sejujurnya saya sedikit terasa hati apabila isu serius ini orang buat main-main, sedih apabila tonton vdeo-vdeo sebegitu.

” Tapi bila fikir balik nanti orang kata saya hati tisu pula, sedangkan saya pun ada perasaan juga.

” Apabila ada orang jadikan ia bahan untuk gelak, saya rasa sedih tapi tak apa la kalau itu boleh buatkan mereka happy, saya pun tak boleh nak buat apa!” katanya kepada mStar.

Menerusi Instagram, lqbal ada berkongsi beberapa vdeo memperlihatkan ntizen mengajuk semula aksi dan ucapan Vida semasa melakukan kejutan ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.

Malah, program hiburan MeleTOP juga tidak ketinggalkan menyiarkan vdeo par0di berkaitan kntroversi mereka. itu.

Dalam vdeo itu, Catriona Ross, Jihan Muse dan Danial Zaini dilihat melakonkan semula sebahagian aksi yang dimuat naik oleh lqbal di Instagram sebelum ini.

Sementara itu, lqbal menegaskan kisah cintanya dengan Vida bukanlah gimik atau sengaja dicipta untuk mengejar populariti.

” Saya kena hentam bertubi-tubi… sampai saya pun tak tahu nak bercakap apa lagi sebab semua yang saya beritahu media adalah jujur.

” Demi Allah, ini bukan marketing semata-mata meskipun benar beliau ada selitkan promosi produk dan saya memberitahu kepada DSV, jika saya lebih dikenali saya mahu bantu menaikkan sales syarikat beliau.

” Apa yang boleh saya kata, perancangan kami untuk berkahwin adalah bukan marketing,” ujarnya.

Beberapa hari lalu lqbal tampil memohon maaf atas kisah yang berlarutan dan mengambil keputusan agar tidak lagi meletakkan harapan untuk berkahwin dengan Vida yang dikatakan enggan menuju ke fasa berumah tangga.

“Pertama, saya memohon maaf atas viral yang berleretan tentang hubungan saya dengan Datuk Seri Vida. Keputusan saya, saya tidak akan lagi berkeras untuk jadikan Datuk Seri Vida sebagai isteri.

” Seandainya dia sendiri tidak menuju ke arah perkahwinan. Saya perlu hormati perasaan Cik B dan Kacak. Harus menjaga maruah diri saya yang bertahun-tahun memperjuangkan untuk bernikah.

” Saya tetap menyayangi dia seperti biasa. Saya reda jika kami tidak berjodoh. Setiap waktu saya serius katakan bahawa saya mahu berkahwin.

” Saya perjuangkan hubungan ini, namun saya risau cinta dia tidak seteguh seperti pengorbanan saya. Saya risau, di saat saya sakit, jatuh adakah dia sanggup ada bersama saya,” katanya menerusi Instastory.

Malah lqbal turut memberitahu dia tidak pernah menerima sebarang pemberian barangan mewah daripada Vida sepanjang tujuh tahun mereka berkenalan namun mengakui wanita itu banyak melaburkan duit kepadanya.

” Demi Allah, ini bukan marketing semata-mata meskipun benar dia ada selitkan promosi produk. Namun, perancangan kami untuk berkahwin bukan marketing.

” Sepanjang hampir tujuh tahun saya mengenali dia, saya tidak pernah menerima apa-apa pemberian barangan besar kecuali pakaian kerja.” luahnya.

‘Surprise birthday’ bakal imam, gelagat Dato Seri Vida malu-malu pula jadi perhatian

Terdahulu Kisah percintaan Dato Seri Vida bersama bekas pembantu peribadinya, Ahamd Iqbal Zulkefli nampaknya bukan lagi rahsia apabila pasangan ini telah merancang bakal mendirikan rumah tangga pada hujung tahun ini.

Kejutan dari DSV.

Terbaru, menerusi posting yang dibuat Iqbal di Instagram miliknya memaparkan ketika dia menerima kejutan istimewa sempena ulang tahun kelahirannya ke-27 bersama kekasih hati iaitu usahawan kosmetik berkenaan.

Hilang kata-kata.

Bagaikan terpaku melihat kejutan itu, Iqbal seakan hilang kata-kata namun perkara yang pertama di lontarkan adalah keadaan anak perempuan Dato Seri Vida iaitu Cik B yang tidak setuju akan hubungan mereka.

Dalam pada itu, Iqbal turut berjanji akan menjaga kedua-dua bakal anak tirinya dengan penuh kasih sayang sehingga berjaya kelak selain menyifatkan usahawan kosmetik itu paling banyak mengalah sejak dari perkenalan mereka.

Sehubungan dengan perkongisan itu, rata-rata netizen tertarik akan gelagat Dato Seri Vida yang dilihat malu-malu ketika itu, selain mendoakan kebahagiaan pasangan ini.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : limauasamboi

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kisah Cinta lqbal Jadi Bahan Jenaka Dan Dibuat Parodi, Ini Respon beliau"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*