Isteri Frontliner Minta C3rai, Kec3wa Suami Terlalu Sibuk Bawa Ambulans undang Sebak Ramai.

Umum mengetahui, golongan barisan hadapan atau lebih dikenali sebagai frontliner merupakan golongan yang paling sibuk ketika pandemik C0vid-19 mel4nda Malaysia.

Baru-baru ini, tul4r satu kis4h melibatkan seorang frontliner melu4hkan kisah rum4h t4ngganya yang rvntuh hanya g4ra-g4ra dia terlalu sibuk membawa ambulans menyel4matkan ny4wa pes4kit.

Penc3raian tersebut berl4ku kerana rasa tid4k pu4s hati Diana terhadap Amir (bukan nama sebenar) yang terlalu kom1ted dengan pek3rjaan.

Untuk r3kod, Amir ialah seorang pem1lik mer4ngkap pemandu sebuah syarikat penyelia perkhidm4tan ambulans di ibu kota, manakala Diana pula bekerja dalam sektor keraj4an.

Wireap 1389Adbc696E4Dceb3A5011D4931B80A 16X9 1600S

Sebagai pemilik syarikat dan juga pemandu ambulans, tug4s harian Amir ag4k pad4t. Dia perlu menguruskan urusan pejabat, dan juga membantu mereka yang memerlukan servis ambulans.

“Kerja seperti saya ini tidak tentu masa. Saya perlu uruskan hal di pejabat serta memandu ambulans sekiranya terlalu banyak permintaan.

“Hendak harapkan pekerja, mereka pun tidak menang tangan. Tidak sangka pula, kesibukan saya itu membawa kepada perc3raian kami,” ujar Amir menurut sumber.

Menurut Amir, rumah t4ngganya mula goy4h apabila p4ndem1k cov1d-19 mel4nda negara. Jelasnya, permintaan terhadap perkhidmatan ambulans semakin meningkat sepanjang tahun lalu, terutamanya melibatkan mereka yang dis4hkan pos1tif Cov1d-19.

“Selama saya hidup dengan Diana, kami berdua bahagia dan saling memahami tugas masing-masing. Disebabkan Cov1d-19 melanda negara, kerja saya sebagai seorang yang boleh dianggap frontl1ners atau petugas barisan hadapan kian bertambah dan hampir tiada masa di rumah.

“Permintaan terhadap ambulans meningkat begitu mend4dak. Kami terima banyak permintaan untuk menghantar pes4kit Cov1d-19 ke hosp1tal bagi mendapatkan rawatan,” jelas lelaki itu.

Gara-gara terlalu sibuk, Diana sering mak4n hat1dan memp3rsoalkan tugas Amir sehingga membawa kepada pert3ngk4ran. Perg4duhan mereka sampai ke kemvncak apabila Amir tidak pulang ke rumah selama tiga hari atas sebab kerja. Dia juga bimbang jika v1rus itu akan menj4ngkit1 isterinya.

Akhirnya, Diana yang tidak t4han dengan s1tuasi ini mem1nta agar Amir mel3pask4n d1rinya. Selepas kerap d1asak oleh isterinya, Amir memilih untuk m3ncer4ikan isterinya men3rusi panggilan telefon dengan t4lak satu.

“Sewaktu perbicaraan di mahk4mah sy4riah, hak1m menasihati mereka bahawa dalam perkahwin4n perlu ada tol4k ansur dan sal1ng memahami antara satu sama lain.

“Saya tidak menyalahkan Diana 100 peratus terhadap perc3raian ini. Saya juga sedar kekur4ngan diri ini,” jelas Amir.

Semoga yang baik-baik sahaja buat mereka berdua.

Kredit: Kosmo

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : lobak merah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Isteri Frontliner Minta C3rai, Kec3wa Suami Terlalu Sibuk Bawa Ambulans undang Sebak Ramai."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*