“Pergh 1jam 1M View..” Tvlar B4by Shima Join Squad Jervng?. Skali Lain Yg Netizen R!Sau- ‘Patot La 1jam 1M’

TREND semasa hari ini, ramai dalam kalangan masyarakat gemar menggunakan aplikasi popular yang dikenali sebagai TikTok untuk berhibur.

TikTok dilihat telah berjaya menarik perhatian ramai dengan penghasilan video tular dengan pelbagai fungsi penyuntingan yang mudah.

Apatah lagi apabila ada trend ‘cabaran’ atau ‘challenges’ yang mendorong ramai pengguna untuk menyertai sambil membandingkan kreativiti masing-masing.

Maka ramai dalam kalangan pengguna yang sentiasa ingin dilihat ‘up to date’, akan sentiasa menghasilkan video-video cabaran di aplikasi tersebut.

Namun lain pula dengan sekumpulan anak muda yang menggelarkan mereka sebagai Skuad Jerung Merah.

Mereka yang juga usahawan dilihat telah mencipta banyak pengisian video pendek dengan menggunakan dialek Terengganu dan tarian yang unik dan Baby Shima juga menakai skirt merah.

Menerusi video tersebut, Baby Shima berk0ngsi aksi baby jerung merah nak lalu sambil berjalan terkedek-kedek buat ramai risau sewaktu dia pertama kali membuat aksi tersebut.

Baby Shima juga merupakan seorang penyayi wanita malaysia yang terkenal dengan bakat nyayian dan fesyen, Beliau juga merupakan salah seorang peserta D’ Academy Asia musim 3 di Indonesia.

“Congrats… tercapai akhirnya nk masuk jerung merah..”- Natizen

Sementara itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen risau dengan aksi baby Shima berjalan gara-gara kasut bertumit tinggi dan berkain skirt merah itu. Malah, Ade juga gurawan netizen yang menyifatkan wajahnya ada iras seperti penyayi dan pelakon Baby Shima.

Ketika artikel ditulis, video berkenaan telah meraih 1juta tontonan dalam masa 1jam, 134.4k like dan 2k commen di Tiktok Baby Shima

“Aku tak.ut baby jerung jatuh ja time lari..”

“Masih boleh selamat tak baby shima ni??.”

“Pergh 1jam 1m view..”

“Lari pakai heels tak tak.ut ja.tuh ke..”

Sebelum Ini, Baby Shima juga pernah memuat naik satu video di tiktok tengah video call nak jumpa dengan ketua jerung merah iaitu: @sofiaamarieylla

VIDEO:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : dnq.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Pergh 1jam 1M View..” Tvlar B4by Shima Join Squad Jervng?. Skali Lain Yg Netizen R!Sau- ‘Patot La 1jam 1M’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*