“Saya Pernah Makan Tisu Bersama Kuah Roti Canai Orang, Isteri Tak Tahu…,” – AC Mizal Throwback Zaman Sukar, Duit Dalam Bank Tinggal RM250 Saja!

Pengacara terkenal, Datuk AC Mizal berkongsi satu kisah yang mungkin tidak ramai tahu ketika dia dan isterinya, Datin Emylia Rosnaida sedang menantikan kehadiran anak pertama mereka, lebih 18 tahun lalu.

Jelasnya, fasa merupakan zaman sukarnya di dalam kerjaya seni ketika itu.

“Kelahiran anak pertama kami, Muhammad Reeve Damien. Waktu ini kami tengah susah.

Malah ketika isteri saya mengandungkan Reeve tujuh bulan pertama, duit dalam bank akaun ada RM250 saja.

“Waktu ini boleh dikatakan saat saya jatuh, di mana banyak cerita mengenai saya macam-macam,” katanya.

AC bercerita mengenai perkara itu menerusi program hiburan terbaru, Media Hiburan Throwback episod pertama yang dihoskan Radin Era, baru-baru ini.

Ded4hnya lagi, isterinya terpaksa melahirkan anak sulungnya itu secara pembed4han kerana mengalami sak1t bers4lin lebih 12 jam.

“Ketika ini waktu 12 tengah malam. Pada waktu itu, isteri saya sak1t meng4ndung lebih 12 jam.

Bulan Ogos ketika itu, Allah bagi rezeki pada saya dapat tawaran empat drama sekali gus… tak tidur malam.

“Akan tetapi pada waktu isteri nak melahirkan, duit pada hanya cukup untuk bers4lin secara normal sahaja.

Akan tetapi oleh kerana 12 jam sak1t, mahu tak mahu lakukan prosedur pembed4han. Bayaran berlakon pun masih banyak yang tak dapat lagi.

“Tidak mengapalah, saya minta isteri untuk lakukan pembed4han, duit saya cari.

Alhamdulillah saya ada seorang rakan di Ipoh yang berikan saya pinjam duit. Ketika ini memang susah betul.

“Ketika isteri meng4ndungkan ni… saya pernah cerita saya makan tisu bersama kuah canai orang.

Isteri tak tahu, bila waktu pagi rakan ajak pergi sarapan saya cakap tak apa, saya dah makan.

“Ini kisah benar. Kalau orang nak cerita pasal kesusahan dengan saya tak payahlah.

Saya sudah lalui macam-macam,” katanya sejurus Radin menunjukkan artikel lama yang merakamkan Emylia mendukung anak sulung di wad bers4lin.

Sementara itu, AC turut mengakui kehadiran anak-anak banyak membukanya pintu rezeki.

“Lahirnya anak lelaki saya, rezeki mulai terbuka dan kehadiran anak perempuan saya, Fya Erissa memang

Dia lebih bukakan rezeki. Memang rezeki anak, kami hanya menumpang,” katanya lagi.

Ikuti episod penuh MH Throwback bersama Datuk AC Mizal secara penuh di sini;

Pengacara dan pelakon popular Datuk AC Mizal mengimbas kenangan pahit yang dilalui oleh isteri kesayangannya Datin Emylia Rosnaida selepas mendirikan rumah tangga.

AC mended4hkan perkara itu secara eksklusif menerusi program Rumah No 107 yang bakal disiarkan malam ini.

Menurut AC, ramai yang menganggap Emylia adalah punca pence-raiannya dengan bekas isteri.

Disebabkan tanggapan itu jugalah Emylia menerima pelbagai kecaman termasuklah insiden diludah sewaktu membeli barangan keperluan.

“Orang caci dia macam-macam, saya ingat lagi dia cerita dia pergi pusat membeli-belah untuk beli barang kemudian orang lud4h.

“Saya akan ingat ins1den itu sampai bila-bila, orang ludah dia sebab saya. Saya kahwin dengan dia selepas setahun saya bercerai dan orang menganggap seperti dialah penyebabnya.

“Tapi sebenarnya tidak, selepas saya berce-rai selama setahun kemudian barulah saya bersama dengan dia.

“Ada sampai satu tahap dia balik rumah saya tengok dia menangis. Saya tanya kenapa namun dia tidak mahu cerita

“Sampailah selepas seminggu dia beritahu tidak mahu pergi membeli barang. Saya tanya lagi dan kemudian barulah dia cerita apa yang menimpa.

“Tiada apa perkataan yang boleh menggambarkan siapa awak untuk saya. Awaklah nyawa saya dan saya tahu saya tidak akan berada di sini tanpa awak disisi saya. Terima kasih isteriku,” ucap AC sebak.

Selain AC, Nabil Ahmad juga merupakan tetamu undangan untuk program tersebut.

Rumah No 107 dihoskan oleh Khir Rahman bersama Joey Daud, Man Raja Lawak, Ropie dan juga Vicha dengan watak masing-masing.

AC Mizal Throwback Foto Kahwin – “Kurus Dan Kacaknya Inspektor Mazlan”

Pengacara Datuk AC Mizal terkenang kembali zaman remaja apabila memuat naik sekeping foto perkahwinannya bersama isteri Datin Emylia Rosnaida.

Menerusi laman sosial Instagram, AC atau nama sebenarnya Mizal Zaini berkongsi foto tersebut untuk tatapan umum.

“Tengok gambar ni teringat zaman remaja dulu-dulu,” tulis AC ringkas di ruangan kapsyen.

Pada majlis persandingan yang diadakan di Ipoh Perak pada tahun 2002 itu, AC dan Emylia masing-masing mengenakan busana berwarna putih dan aksesori sebagai pelengkap gaya. Hasil tinjauan Gempak di ruangan komen, ramai pengikut yang teruja dengan penampilan kacak AC yang sinonim dengan watak Inspektor Mazlan dalam sebuah drama kepolisan Gerak Khas.

“Teringat muka Datuk sama dengan Inspektor Mazlan,” komen seorang wargamaya.

“Ini yang dalam cerita Gerak Khas tu kan?” tanya seorang wargamaya.

“Nak tanya AC warna lipstick tu color apa ye?” usik seorang wargamaya.

“Alhamdulillah susah senang bersama. Perjalanan yang penuh cerita. Semoga Allah murahkan rezeki Datuk dan Datin. Ini memang legend,” doa seorang wargamaya.

“Zaman kegemilangan ni, Datuk AC kurus dan kacak,” puji seorang wargamaya lagi.

Sekadar info, AC pernah berkahwin dengan Shafnie Zainuddin pada 24 Jun 1995 dan dikurniakan dua cahaya mata lelaki dan berpisah pada 17 Oktober 2001.

Kemudian AC dan Emylia mendirikan rumah tangga pada 10 Oktober 2002 dan menpunyai dua anak iaitu Damien dan Fea.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : MH via http://transformasi.host

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Saya Pernah Makan Tisu Bersama Kuah Roti Canai Orang, Isteri Tak Tahu…,” – AC Mizal Throwback Zaman Sukar, Duit Dalam Bank Tinggal RM250 Saja!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*