Wanita k0ma dibel4sah suami bakal lahirkan bayi tidak lama lagi

KEJADIAN ngeri pada April lalu mengemp4rkan Malaysia apabila seorang lelaki telah membel4sah isterinya sehingga k0ma.

Lebih menyedihkan apabila wanita tersebut rupanya sedang hamil anak sulung mereka dan ketika itu usia kandungan memasuki 8 minggu.

Akibat dibel4sah tervk, Jahidah Nordin, 43, mengalami keced3raan p4rah terutama di bahagian kepala, tengkorak selain rahang, tulang belakang serta rusuk yang ret4k kekal dan masih k0ma dari hari kejadian.

 

Walaupun masih dalam keadaan k0ma, tapi kandungan Jahidah masih lagi bertahan sehingga kini dan dia dijangka akan melahirkan bayinya pada bulan Disember ini.

Hal ini dikongsi olehn adiknya, Fauziah yang mengambil alih menjaga kakak sulungya selepas kej4dian men1mpa.

Menurut Fauziah, kakaknya masih bertahan walaupun mengalami kecedaraan yang serius.

“Tiada lagi kes macam kak Jahidah di Malaysia. Doktor pakar, jururawat banyak bantu. Kita hanya manusia biasa yang hanya mampu berusaha, yang menentukan hanya Allah s.w.t. Doakan yang terbaik buat kak Jahidah, dipermudahkan urusan semua pihak yang terlibat dan dimudahkan perjalanan hidup kakak dan bayi.

“Ye masih bertahan dengan keadaan keced3raan otak yang tervk, pat4h tulang belakang, rusuk, muka, rahang, ‘bedsore’ yang belum sembuh. Tak boleh bercakap, tak boleh respon walaupun mengangguk. Separuh sedar hanya mata terbuka tapi kemungkinan besar dia tak dapat melihat, hanya air mata kerap mengalir,” katanya.

Walaupun k0ma namun kandungan kakaknya masih bertahan sehingga kini, sudah masuk 9 bulan.

“Hanya mengeras tubuh badan apabila terasa sak1t, pandangan mata yang kosong, tekak tebuk untuk bernafas dan kahak sentiasa disedut dan menanggung anak dalam kandungan 9 bulan. Kejamnya kau Rosmaini Abdul Raof buat kakak Jahidah mender1ta!”

 

Berkongsi tentang pemakanan kakaknya serta kandungan sepanjang sak1t, Fauziah berkata kakaknya hanya minum susu sahaja.

“Susu makanan utama kakak dan bayi dalam kandungan. Kuatnya semangat baby membesar dalam kandungan walaupun hanya susu selama 9 bulan. InsyaAllah baby akan jadi anak yang soleh dunia akhirat,” katanya.

Tambahnya lagi, Jahidah terp4ksa dibawa ke hospital namun berita sedih terpaksa diterima mereka sekeluarga kerana kondisi kakaknya yang semakin tervk.

“Berbulan juga jaga kakak depan mata, hari ini bilik ini kosong tanpa kakak, secara tiba-tiba kakak nak kena tahan di wad.

“Hari ini jumpa doktor pakar, lemah kaki melangkah keluar hospital selepas mendengar ris1k0 kakak Jahidah. Sangat berat nak terima ujian ini. Ris1ko kakak: Respiratory Distress, Bleeding, Infection, Cardiac arrest, Death.

“Diam tak terkata apa, berat nak tandatangan. Terpaksa kalau ini jalan yang terbaik. Mungkin jalan yang terakhir,” jelasnya.

Sama-sama kita doakan semoga urusan melahirkan bayi nanti dipermudahkan dan semoga kesihatan Jahidah semakin baik.

Kredit: Fauziah Nordin

* Artikel asal disiarkan di Pa&Ma.

Sumber: Awani

 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : trendinggiler.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Wanita k0ma dibel4sah suami bakal lahirkan bayi tidak lama lagi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*