Yusuf Azmi dedah 3 bulan sebelum Abang Ali pergi menghadap illahi ini yang dia buat pada Yusuf Azmi.

Terdahulu, Abang Ali pergi menghadap illahi selepas terbabit kejadian di Lebuhraya Utara Selatan arah selatan dekat Pagoh, Johor di sini semalam. Difahamkan, kejadian berlaku kira-kira pukul 12.15 tengah hari ketika Ali menunggang motosikal berkuasa tinggi Harley Davidson. Hari ini, saudara Yusuf Azmi ada memuat naik video perkongsian berkenaan Abang Ali buat ramai sebak

“Saya akan jaga Boss…saya sanggup pergi selamanya untuk Semboyan” -Abg Ali

“Itu kata-kata Abg Ali yang saya ingat sampai hari ni. Saya mohon doakan Abang Ali…terasa sayap saya hilang. Beliau orang yang baik dan sentiasa ada dengan saya, jatuh dan bangun bersama, sentiasa duduk bersama dengan saya ketika susah, dan beliau ada dengan saya ketika saya jatuh.

Pemergian Abang Ali betul-betul mengejutkan saya..Saya tak sempat nak buktikan pada Abg Ali apa yang sedang saya rancang” Menurut Yusuf Azmi lagi, tiga bulan sebelum Abang Ali pergimenghadap illahi, dia tak jumpa beliau. Abang Ali ada cakap benda yang sama “Boss kalau saya tak ada, boss uruskan semua ye. Boss mandikan saya, boss kfnkan saya”. Salam takziah kepada seluruh ahli keluarga Ali bin Salimin (Abang Ali), pada 22 Januari 2022 bersamaan 19 Jumadil Akhir 1443H.

Saya berjanji saya takkan tinggalkan abg ali

Ditahan bersama.Pergi Umrah bersama.. Masuk Hospital cov1d Bersama..Susah senang kita bersama…Kali ini tetap kita bersama abg ali.. saya akan uruskan abg ali buat kali terakhir…Allah lebih sayangkan abg ali..Saya berjanji saya takkan tinggalkan abg ali setiap hari. Setiap hari saya akan Hadiahkan bacaan Al Quran buat abg ali..Saya mohon semua yang menyayangi abg ali hadiahkan zikir “Lailaha Illallah”Sebanyak 100x..Saya mohon..

kredit: Yusuf Azmi

Lepas Pemergian Abang Ali Kali Ni Hadi Awang Kongsikan Satu Gambar Abang Ali Buat Ramai Yang Sebak.

PETALING JAYA – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah memuat naik gambar beliau dipimpin oleh Aktivis Persatuan Pengguna Semboyan 1Malaysia, Ali Salimin, 55, atau lebih dikenali sebagai Abang Ali di laman Facebooknya semalam.

Pada masa sama, Abdul Hadi yang juga Mantan Naib Ketua Kesatuan Ulama Islam turut meluahkan rasa sedih dengan pemergian Abang Ali sambil menitipkan doa buat Abang Ali. “Mendapat perkhabaran berita sedih petang ini berkenaan saudara Ali bin Salimin daripada Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Persatuan Pengguna Semboyan 1Malaysia telah kembali ke rahmatullah, selepas terlibat dalam kemalangan.

“Semoga Allah mencucuri rahmat kepada almarhum, diterima amal soleh, diampunkan segala dosanya dan ditempatkan dalam kalangan para solihin,” ujarnya. Mengulas berkenaan gambar tersebut, Setiausaha Akhbar kepada Abdul Hadi, Abdul Malik Ab Razak berkata, gambar itu dirakam secara tidak sengaja ketika arwh bersama Yusuf Azmi dan sahabat-sahabat daripada PPIM melawat Abdul Hadi di kediamannya di Kampung Rusila, Marang, Terengganu.

“Gambar itu gambar lama, ketika arwh dan rakan-rakan melawat Tuan Guru pada 29 September 2017 lalu. “Masa tu Tuan Guru nk turun tangga, arwh Abang Ali dan Yusuf Azmi pimpin tangan Tuan Guru takut dia terjatuh. Saya doakan semoga Allah tempatkan Abang Ali dalam kalangan orang-orang yang soleh,” ujarnya ketika dihubungi Kosmo! hari ini.

Abang Ali (kanan) memimpin tangan Abdul Hadi untuk turun tangga ketika Abang Ali dan rakan-rakan PPIM mengunjungi kediamannya di Kampung Rusila, Marang, Terengganu pada 29 September 2017. Perkongsian gambar berkenaan turut menarik perhatian ramai apabila mendapat tanda suka sebanyak 12,000, 717 komen dan dikongsi 419 kali oleh pelayar Facebook setakat pukul 12.15 tengah hari ini.

“Seganas-ganas raut muka, arwh tetap hormat kepada Tuan Guru.. Muka jer tapi hati Masya-Allah baik. Semoga Allah mencucuri rahmat dan memberi keampunan kepada arwh dan diri kita semua,” tulis Jamri Son. “Ramai orang menyaksikan kebaikan Abang Ali sepanjang berjuang sebagai aktivis PPIM. Semoga syurga buatnya, alfatihah dibaca,” ujar Nur Kamaliah pula.

Al Fatihah Abang Ali Semboyan Baru Je Pergi Buat Selamanya. Sekali Ini Respon Yusuf Azmi.

Aktivis masyarakat, Yusuf Azmi melalui sesi live di laman Facebook miliknya sebentar tadi menyampaikan khabar duka pemergian rakan aktivisnya, Ali Salimin yang mesra dengan panggilan Abang Ali hari ini. Menurut Yusuf, beliau kini dalam perjalanan ke Hospital Muar, Johor untuk menuntut dan memandikan jasad Allahyarham dan memohon orang ramai mendoakan Allahyarham.

“Saya mohon semua tolong bacakan Al-Quran untuk abang saya. Beliau orang yang baik, sentiasa ada dengan saya dan telah banyak membantu keluarga saya. Jatuh dan bangun bersama, sentiasa duduk dengan saya. Ketika saya susah, beliaulah antara orang yang ada dengan saya ketika saya jatuh,” kata Yusuf dalam sesi live sebentar tadi. Takziah diucapkan buat keluarga Allaharyarham. Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmatNya dan ditempatkan di kalangan orang-orang beriman.

MOHON DOA RAMAI, SEMOGA ALLAHYARHAM ABG ALI DITEMPATKAN DALAM KALANGAN ORANG BERIMAN

Saya Yusuf Azmi mohon doa saudara-saudari semua bermurah hati sedekahkan surah Al-Fatihah buat Allahyarhamah Ali bin Salimin. “Ya Allah, ampunilah dosanya, berilah rahmatMu ke atasnya, Sejahtera Dan maafkanlah dia…” Al-fatihah

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم

ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞امين

Kembalinya seorang insan yang terkenal dengan sikap ramah, bertanggungjawab, mesra, penyayang dan baik hati kini kepada penciptaNya. Semoga arw.4h tenang bersemadi dan ditempatkan di syurga yang penuh nikmat Allah SWT.. Amin ya rabbal a’lamin

Abg Ali terlibat dengan kejadian yang tak diingini di Pagoh arah selatan

Video : Klik link

Sumber : Fb Yusof Azmi

Kisah Sebenar Bagaimana “ABANG ALI PPIM” Berubah Dari Gangster Internasional Ke Pejuang Agama.

Abang ali merupakan orang kanan yusof azmi dalam menerajui Persatuan Pengguna Islam Malaysia PPIM. beliau banyak curah kan tenaga bersama yusof azmi dalam membantu ekonomi dan sosial orang islam selain itu berjuang menegak kan agama islam.

PPIM kini di angkat sebagai hero orang islam. Namun kali ini kita lihat pula bagaimana kisah abang ali kita ni. siapa kah beliau sebelum ini. dan apa peranan beliau dalam hal ini. banyak persoalan yang sedang bermain di fikiran kita. tanpa kita lengah kan masa lagi, apa kata kita lihat video di bawah. dalam video tersebut ada mencerita kan kisah beliau.

Kini nama PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia) sering menjadi tumpuan ekoran tindakan persatuan ini yang lantang mencari kebenaran apabila timbul sesuatu isu melibatkan pengguna. Sebelum ini kecoh tentang isu kes kereta ditahan dan isu aniaya pengusaha oleh Caltex, kali ini sedang hangat pula isu skim penjualan rumah banglo murah. Ramai yang menyokong tindakan PPIM terutama yang dilakukan oleh Yusuf Azmi. Namun jika dilihat, ada seorang individu dengan gaya rambut tipis sering berada disisi Yusuf Azmi dalam setiap srbvan dan juga press conference.

Nama individu ini ialah abang Ali. Siapakah Ali PPIM ini?

Sebenarnya abang Ali merupakan orang kanan Yusuf Azmi dalam menerajui Unit Tindakan Persatuan Pengguna Islam Malaysia PPIM. Beliau banyak curahkan tenaga bersama Yusuf Azmi dalam membantu ekonomi dan berjuang menegakkan hak hak pengguna yang tertindas. Ini kisah abang Ali dari PPIM (ditulis oleh BeritaMemey)

KISAH ABANG ALI

Abang Ali berasal dari Ampang dan kini berumur 57 tahun. Beliau kini terlibat dan bertugas untuk Biro Unit Tindakan Khas PPIM. Ali terlibat dalam beberapa srbvan dalam membantu orang yang teraniaya seperti kes gores dan menang dan juga ke Ah Long. Sebelum ini Ali merupakan ahil body builder (ahli bina badan). Sememangnya Ali aktif dalam sukan bina badan dan pernah menjadi Mr Selangor. Dulu Ali akui memang pernah menyertai dan menjadi ahli gangster ketika masih muda. Dia terlibat sebagai ahli gangster hampir belasan tahun dan sering berada di kelab hiburan Ali akui ketika itu dia hanya mencari duit dan mengatakan ianya satu perkara yang tidak elok dan tidak memberi faedah. Beliau juga menyeru anak muda supaya jangan langsung menyertai gang gang seperti ini.

INI PENDEDAHAN YUSUF AZMI TENTANG ALI PPIM

Yusuf Azmi mengatakan dia ada berdoa di Mekah untuk mendapat seseorang seperti Saidina Umar. Bercerita tentang Ali PPIM, kali pertama berjumpa Ali baru keluar dari penjara. Ketika berjumpa dia memakai gelang emas. Ali ketika itu mula insaf dan mahu berubah dan mula bekerja dengan Unit Tindakan Khas dengan gaji hanya RM1 ribu. Ketika mula, Ali masih lagi dengan gaya ‘ganas’ sehingga digelar harimau, dan ketika operasi dengan Ah Long Ali pernah mengamuk. Melihat sikap Ali yang ganas, Yusuf Azmi membawa abang Ali ke Mekah. Yusuf Azmi bercerita Ali mula berubah ketika itu. Kini Ali semakin sabar dan jelas kesabarannya yang tinggi ketika isu ‘towing kereta’ yang menajdi viral dulu.

Itulah pendedahan kisah hijrah individu bernama Ali PPIM ini. Semoga PPIM teruskan perjuangan mencari kebenaran dan membantu orang yang teraniaya dengan skim penipuan yang semakin melampu ketika ini. MASYAALLAH!!!Kisah Hijrah Abang Ali PPIM Dari Dunia Gengster.. Sumber : Trending Sangat

Ibu Dah Pergi Buat Selamanya Gara Gara CvdI9 Beberapa Bulan Lepas. Sekarang Datuk Ayah Dan Kakak Yang Uruskan.

Perkongsian video seorang guru dikenali sebagai Cikgu Farrah di laman TikTok, mencur1 perhatian ramai yang menceritakan kisah sedih pelajarnya. Walaupun diuji sebegitu pelajar ini masih cekal untuk men1mba ilmu dan datang ke sekolah seperti biasa.

Menerusi video yang dikongsi dapat dilihat seorang pelajar lelaki yang memakai kemeja sekolah berwarna putih namun, saiz baju tersebut dilihat begitu besar dan tidak dimasukkan secara kemas di dalam seluar. Terserempak dengan pelajar tersebut, Cikgu Farrah bertindak mengajak pelajar berkenaan ke tandas dan membantunya memasukkan baju ke dalam seluar.

Macam biasalah cikgu akan mer0nda tengok, tiba-tiba nampak eh lain macam ja baju dia. Terus ajak p tandas dan betulkan. Apa yang lebih mervntun hati, ibu kepada pelajar ini baru sahaja pergi buat selamanya bulan November tahun lalu, dek CvdI9. Tok yang urus dengan ayah serta kakak.

Terima kasih atas doa semua buat anak ini. Ibu dia pergi buat selamanya sebab cvd beberapa bulan lepas. Tak sanggup saya tengok tanpa perasaan. Ketika artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih lebih 1.4 juta tontonan dan pelbagai respon daripada wargamaya. Menjengah ke ruangan komen rata-rata warganet turut seb4k dengan kisah yang dikongsi dan ada yang bermurah hati untuk memberikan sumbangan kepada pelajar tersebut.

Sumber: Cikgu Farrah

Bagi Mencegah Penyebaran Cov19. Mulai Isnin Ini Murid Sekolah Rendah Wajib Jalani Ujian Saringan Bergilir.

PUTRAJAYA – Semua murid sekolah rendah diwajibkan menjalani ujian saringan cov1d-19 secara mingguan dengan kaedah penggiliran, bagi mencegah penyebaran wabak itu sehingga mewujudkan kluster pendidikan bermula Isnin ini.

Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata, ia adalah sebahagian perkara yang digariskan dalam Strategi Pengujian cov1d-19 Kebangsaan (NTS) yang menetapkan murid sekolah rendah perlu menjalani ujian saringan secara mingguan.

Katanya, pelaksanaan NTS dilakukan selepas ditangguhkan sebelum ini dan dokumen yang sudah pun disiarkan itu boleh dimuat turun melalui https://cov1d-19.moh.gov.my di bawah Garis Panduan.

“Dokumen itu juga menggariskan bila dan siapa yang perlu menjalani ujian serta ujian apa perlu dijalankan, ia sama ada murid itu bergejala atau tidak bergejala mesti menjalani ujian saringan.

“Ia menjadi keperluan kepada sekolah-sekolah rendah yang mana murid di bawah usia kelayakan menerima vaksin, perlu laksanakan ujian saringan mingguan sekurang-kurangnya kepada 10 peratus sampel pelajar di sekolah itu,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Tujuan menjalani ujian saringan Cov19.

Khairy Jamaluddin sebelum ini memaklumkan, Kementerian Kesihatan (KKM) sedang menyiapkan strategi ujian saringan kebangsaan bagi menentukan peralihan fasa mitigasi di satu-satu kawasan.

“Strategi tersebut juga membolehkan kementerian mengenal pasti kawasan yang rendah dalam aspek pembendungan sekali gus dapat memastikan strategi yang lebih jelas dapat dilakukan bagi memastikan kadar positif cov1d-19 diselaraskan,” katanya. – K! ONLINE

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : https://erakini.bbn.my/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Yusuf Azmi dedah 3 bulan sebelum Abang Ali pergi menghadap illahi ini yang dia buat pada Yusuf Azmi."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*