[VIDEO] Ibu Ded4h Cerita Sebenar Tentang Video Viral Di Yan, Kedah

Yan: “Walaupun dia (anak) buat pada kami, baik bvruk…dia tetap anak mak cik,” kata Salmiah Man, 66, isteri kepada warga emas yang dipvkul dan ditend4ng anak tirinya semalam.

Menurutnya, dia dan suaminya berharap anaknya itu dihvkum penj4ra serta mendapatkan rawatan kerana perbuatannya boleh meng4ncam nyaw4 mereka.

Dalam kejadian itu, suaminya, Nordin Ahmad, 72, ceder4 di telinga dan tangan kiri selepas dipukvl serta ditend4ng anak tirinya berusia 29 tahun kerana tidak memberikan wang untuk membeli dad4h.

Kejadian berlaku pada 8.30 pagi di pekarangan rumah mereka di Kampung Ruat di sini, sebelum rakaman video kejadian itu tular di Facebook (FB).

Video Svspek Pvkul Ayah Tiri

Berikutan itu, suspek yang memiliki kad orang kurang upaya (OKU) pes4kit ment4l dit4han polis pada 6.45 petang di Kampung Lubuk Iboi di sini selepas bapa tirinya membuat laporan polis.

Video Svspek Dicekvp

Salmiah ketika ditemui hari ini berkata, anak kedua dari tiga beradik itu sudah lama terbabit dalam penagihan dadah kerana terpengaruh dengan rakannya.

Menurutnya, sebelum ini mereka pernah melaporkan kepada Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) mengenai pembabitan anaknya itu kerana bimbangkan keselamatan mereka kerana anak lelakinya kerap mengamuk jika tidak diberi wang untuk membeli dadah.

“Dia selalu balik sini… mak cik bagi dia makan dan selalu dia mintak duit. Kadang-kadang sampai RM50 tetapi semalam pak cik minta bagi RM10 sahaja sebab nak berjimat menyebabkannya terus ber4ng dan meng4muk.

“Dia masuk ke dalam rumah untuk ambil surat OKU ment4l dia sebelum keluar dan tend4ng pak cik dari belakang,” katanya.

Video

Nordin pula berharap pihak berkuasa dapat men4han anak tirinya lebih lama kerana bimbang lelaki itu akan pulang membalas dend4m.

Katanya, dengan kejadian yang membabitkan pen4gih d4dah yang berlaku sejak akhir-akhir ini sehingga sanggup membvnuh ibu bapa sendiri menyebabkan mereka bimbang kejadian itu boleh berlaku sekiranya anak tirinya dibebaskan.

“Sampai sekarang saya masih tr4uma, t4kut dia datang sini balas dend4m,” katanya yang turut mengalami keceder4an di rusuk kanan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Yan Deputi Superintendan Shahnaz Akhtar Haji berkata, svspek kini direman sehingga Jumaat ini untuk membantu siasatan.

“Hasil ujian saringan awal air kenc1ng terhadapnya juga mendapati dia negatif dad4h.

“Polis juga sudah memanggil tiga individu yang terbabit memvkul suspek dalam video yang turut tular semalam dan seorang daripadanya hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Yan pada malam tadi, manakala dua lagi datang pagi hari ini untuk memberi keterangan.

“Kita minta orang ramai jangan ambil tindakan sendiri (memvkul) dan sebaiknya terus memaklumkan kepada pihak polis untuk diambil tindakan,” katanya.

Shahnaz berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan Seksyen 18 A Akta Keg4nasan Rumah Tangga (AKRT) 2012.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : hmetro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] Ibu Ded4h Cerita Sebenar Tentang Video Viral Di Yan, Kedah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*