‘Tak Nak V4ksin Terpulang Tapi Jangan Berlagak Tuhan’ – Uyaina Arshad

Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad menerima serangan peribadi selepas berkongsi kapsyen yang berbunyi, ‘Bayangkan orang yang tak ambil vaks1n langsung? Yang ant1-vax? Tak tahu macam mana haywire lah badan dorang.’

Kenyataan itu ditulis menerusi entri yang memaklumkan dirinya dan suami, penyanyi Raja Syahiran telah dijangk1ti v1rus c0v1d-19 sejak beberapa hari lalu.

Enggan mendiamkan diri, Uyaina, 30, menegaskan dia tidak boleh mengabaikan komen daripada golongan ant1 vaks1n kerana merasakan ia sudah keterlaluan.

Saya kerap abaikan banyak komen negatif dalam hidup saya. Hal itu satu kebahagiaan. Apabila ia sekadar serangan peribadi terhadap saya, tak apa saya boleh abaikan tapi tidak kali ini.

Kalau apa yang saya tulis menyinggung anda, tak sehaluan dengan pemikiran anda, anda tak suka, anda nak menang, nak paksa ikut pendapat anda, ‘unfollow’ dan ‘block’ saya. Terima kasih.

Uyaina turut memuat naik beberapa tangkapan skrin (screenshot) daripada netizen yang menyelar pendapatnya mengenai vaks1n.

Tambah pemilik nama Shaidatul Naseha Uyaina Arshad, dia tidak peduli sekiranya golongan tersebut tidak mahu mengambil sunt1kan vaks1n namun tegasnya jangan bersikap angkuh dan berlagak terhadap perkara yang bukan kepakaran diri.

Anda tak nak vaks1n, terpulang. Tapi jangan berlagak dan berlagak Tuhan. Ilmu pun tak setara mana, jangan nak mendab1k dada. Silap-silap satu hari nanti, dah ludah jilat balik.

Dunia ni dah banyak sangat bencana, malapetaka dan benda burvk yang terjadi. Ditambah lagi dengan orang bod0h. Bertambah burvk jadinya dunia ni.

Islam ajar kita untuk cari ikhtiar dalam apa-apa hal sekalipun. Pakar dalam setiap bidang belajar bertahun-tahun lamanya mengkaji dan menyelidik.

Awak yang buat ‘research online’ atau pun dengar cakap ‘mak teh’, tak payah nak buat palatao (berpura-pura tahu). Sekurang-kurangnya bukan di ‘ruang’ saya. Saya tak perlu.

Dalam pada itu, pelakon drama Perempuan Tanpa Dosa berasa kecewa kerana bukan doa yang diterima tetapi dirinya pula dipersalahkan selepas menekankan pengambilan vaks1n.

Saya dan suami masih lagi dalam fasa pemulihan, ramai lagi ahli keluarga yang dijangk1ti. Berapa ramai lagi yang sedang bert4rung dengan c0v1d-19?

Berapa ramai yang kehilangan insan tersayang sebab c0v1d-19? Jangankan doa untuk cepat sembuh, salahkan kita pula sebab ambil vaks1n? Kamu biar betul?

Pada Jumaat lalu, Uyaina memberitahu dia terpaksa ditahan di w4d kerana mengalami tek4nan dar4h rendah dan badan menjadi lemah selepas positif c0v1d-19.

Menerusi hantaran yang sama, pengacara program Wanita Hari Ini akui tidak dapat membayangkan keadaan orang yang tak ambil vaks1n dan ant1 vaks1n yang dij4ngkiti v1rus merb4haya itu.

 

Sumber: Instagram @uyainaarshad

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://ohbulan.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Tak Nak V4ksin Terpulang Tapi Jangan Berlagak Tuhan’ – Uyaina Arshad"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*